Stilvallen

pjotr81

Rookie
19 jun 2006
17
0
Etten-Leur
Bij het starten loopt de motor (suzuki RF600R) prima maar na het rijden van enkele kilometers valt hij vrijwel direct stil bij zowel het terugschakelen als bij het stil gaan staan voor bijvoorbeeld een stoplicht.
Iemand een idee?
 
Gaat de choke wel helemaal terug? Mijn oude GS doet precies hetzelfde als de choke nog een klein beetje bij staat als de motor opgewarmd is.
Je zou ook de tankontluchting kunnen bekijken, maar dan zou ie eigenlijk op ieder moment in moeten gaan houden.

Succes
 
Het zou misschien ook nog aan bevriezingsverschijnselen van de carburateurs kunnen liggen. Als het vochtig weer is kan dat al bij een relatief hoge buitentemperatuur. Ik weet dat bij sommige ducati's je de carburateurs kan verwarmen met motorolie. Maar heb geen idee hoe dat bij die Soes zit. Heb je wel het originele luchtfilter erop?
 
Heb je er de hele weg last van als je rijdt ? Je vertelde al de eerste km's er minder/geen last van te hebben, gaat het ook weer weg na bepaalde tijd rijden ?
Heb je er 's ochtends mee gereden toen je de klachten had ? en hoe is dat als je bijv. in de middag rijdt (vochtgehalte in de lucht) ?
 
Het stilvallen gebeurt bij een warme motor. Indien de choke wordt aangehouden tijdens het rijden wordt het stilvallen bij het terugschakelen en tijdens het stilstaan voorkomen

Choke "helpt" dus; dan denk ik aan verarmend mengsel, ondicht rubber dat bij doorwarmen erger gaat lekken; rubberen spruitstuk(ken) tussen carb en blok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan