Sting Systeemhelm?

Ja ik heb ook zo ding is een helm is verplicht als je motorrijd, probeer het eens voor de grap
 
nee echt?
hoe bevalt hij is de vraag? :)
niet of je hem gebruikt of niet...
 
Nope geen ervaring mee. Wel ervaring met een Lidl systeem helm van 70 euro, prima helm voor dat geld en doet zijn werk.

Edit: Volgens mij heb je altijd een bedenktijd van 14 dagen (of 7) als je online iets koopt.
Misschien een optie om de helm te bestellen en kijken hoe het uitpakt? Mocht het niet bevallen dan hoor je de optie te hebben om de helm terug te sturen.
 
Laatst bewerkt:
Ben je er al een paar keer mee gevallen dan :?

Ok ok fair enough.. ;) Nog niet mee gevallen, maar qua gehoor en comfort etc is het een prima helm. Nog geen botsproeven mee uitgevoerd eigenlijk. Aangezien de helm gekeurd is ga ik er eigenlijk wel vanuit dat die in het geval van een valpartij zijn werk zal doen. (Hoop ik)
 
Ok ok fair enough.. ;) Nog niet mee gevallen, maar qua gehoor en comfort etc is het een prima helm. Nog geen botsproeven mee uitgevoerd eigenlijk. Aangezien de helm gekeurd is ga ik er eigenlijk wel vanuit dat die in het geval van een valpartij zijn werk zal doen. (Hoop ik)

:+ hij zal best aan de minimale eisen van een of ander europees land voldoen..
 
Albanië of China.. O-)

Nee. wat dat betreft bezuinig je op het verkeerde onderdeel.. ;)

Wil niet weer een discussie uitlokken omtrent verschillende helmen etc.
Ik heb zelf meerdere helmen, van de Lidl is eigenlijk gekocht om te kijken hoe een systeemhelm bevalt en enventueel voor duo. Ding bevalt echt prima, in vergelijking met mijn 'dure' helm kan ik niet echt heel veel slechte dingen opmerken. (nogmaals geen botsproef gehad dus buiten dat om) Enige eigenlijk is de geluidsproductie boven de 140 km/h niet te doen is zonder oordopjes. Terwijl het verschil in aanschafprijs zeer hoog was.

Je kan een helm eigenlijk alleen beoordelen op pasvorm etc, bedoel botsproeven uitvoeren zal een dure hobby worden. Qua keuringen heeft de lidl helm alle zooi erop staan als de dure helm, dus daar kan het verschil niet iniztten.

Waarom zou je dan als je een helm van 70 euro koopt ipv 2375 275 euro per definitie op verkeerde dingen bezuinigen? Het is volgens mij te kort door de bocht om te denken 'alles wat duur is zal wel goed zijn'
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk :P
Hahaha, ik wil ook echt geen discussie uitlokken. Had alleen niet zoveel verwacht van de Lidl helm en verbaas me erover dat ik naar mijn gevoel niet zoveel verschil kan merken met de dure helm. Maar misschien komt dat verschil naar boven bij een crash.
 
een goede systeem helm merk je pas als je op je plaat ligt. deze helm klapt open als je op je bek gaat een dure niet.
 
ok duidelijk... dat wordt hem dus niet.

wat is wel een goede helm voor rond de 100 euro?

grt
 
een goede systeem helm merk je pas als je op je plaat ligt. deze helm klapt open als je op je bek gaat een dure niet.


Dus even doorzoeken tot de dezelfde helm wel duur kan vinden, want duurder is veiliger blijkbaar
 
Dus even doorzoeken tot de dezelfde helm wel duur kan vinden, want duurder is veiliger blijkbaar

Duurder is niet perse beter maar in dit geval, blijft de helm dicht bij een crash, blijken de dure gewoon beter te scoren. De shoei multitec soort daarin heel goed, ik dacht 80 a 90% kans dat ie dicht blijft bij een klapper. De goedkope scoorden minder goed, sommige maar rond de 50% kans dat ie dicht blijft. Maarja een multitec is 400+ euro. (super helm trouwens, kep er 2.) Misschien dat iemand die test nog gebookmarkt heeft of hem weet te vinden.


Ik denk dat je met zo'n klein budget beter een integraalhelm kan kopen. :)
 
http://sharp.direct.gov.uk/home

en dan zie je gewoon dat bv shuberth nolan shark rond de 95-100% zitten de die goedkope <€150 helmpjes vaak met veel moeite de 50% weten te halen en sommige zelfs met 10% erdoor komen :X

het kan wel goed en goedkoop :} caberg Konda 5 sterren 97% kans dat je klep dicht blijft. en dat voor €140
+++
Outstanding quality.
Secure-feeling flip-up visor and locking mechanism.
Generous fit with good internal shape.
Good value compared to other flip-ups.

---
Higher than average noise levels.
Top ventilation is weak.
Would like flow-through vents in the chin bar.
Shorter than expected internal front-to-back dimensions.
 
Laatst bewerkt:
Bij Louis Duitsland (veel vestigingen in diverse steden) hebben ze een eigen merk systeemhelm. Die heb ik. Vind hem okay, kostte in metallic 130 en gewone kleur110, en nu beiden 20 euro minder vanwege .......... ???? weet niet, opruiming, nieuw model ?

Past mij beter als een Caberg Justissimo die ik evoor had (250 euro) en een BMW helm van ruim 500 euro die ik een paar dagen op proef had.
Dus puur vanwege de pasvorm. De Louis helm is overigens stiller dan de Caberg Justissimo.

Zie hier voor een aantal systeemhelmen oa Sting van 100 tot 900 euro:

http://www.vsswebshop.nl/?menu=category&categoryID=358021
 
Laatst bewerkt:
wat bedoelen jullie met openklappen bij de val?
het kinstuk dat opengaat?
wat is daarbij het probleem dan, ervan uitgaande dat je op de zijkant valt?

of de hele helm schild die openbarst?
 
wat bedoelen jullie met openklappen bij de val?
het kinstuk dat opengaat?
wat is daarbij het probleem dan, ervan uitgaande dat je op de zijkant valt?

of de hele helm schild die openbarst?

Je moet er van uitgaan dat je met een ongeval zo ongelukkig mogelijk neerkomt.

Je moet niet denken "och, ik draai m'n hoofd wel naar de zijkant als ik val"
 
Terug
Bovenaan Onderaan