Stinger inkoopactie

In mijn auto heb ik de toenmalige aanschafprijs van 1200 gulden er meer dan 10.000 voudig uitgehaald (denk aan al die bekeuringen 's nachts, inbeslagname auto's rijbewijzen enz).
Op de motor rij ik altijd voorbeeldig... :+


Ik denk niet dat ze het zo ver hadden laten komen...

Behalve het hebben van zo'n ding is het gebruik ervan toch ook verboden, dus dan is de meting en dus constatering dat jij ooit zo'n werkend ding had toch bepalend? Dan kun je nog lekker je software deleten, maar dat maakt toch niets uit? En zoals eerder geschreven is even snel verstoppen er ook niet bij op een motor.
 
Ik denk niet dat ze het zo ver hadden laten komen...

Behalve het hebben van zo'n ding is het gebruik ervan toch ook verboden, dus dan is de meting en dus constatering dat jij ooit zo'n werkend ding had toch bepalend? Dan kun je nog lekker je software deleten, maar dat maakt toch niets uit? En zoals eerder geschreven is even snel verstoppen er ook niet bij op een motor.

De software is in 1 seconde gewist met 2 drukken op de knop terwijl je rijdt. Aangezien hij niet te detecteren is door de politie en is er dus niets te constateren of ie wel of niet geschikt was voor radardetectie.
 
En jij denkt dat ze met grote borden langs de kant van de weg staan met "wij staan te controleren met een radardetectordetector" ????

Reken eens uit wat je snelheid in meters per seconde is, hoever je dan tot in groot detail vooruit moet kijken. Maak dan eens een schatting hoe groot de kans is dat je al opgemerkt bent voordat je de software hebt gedelete.....





Dream on. :z
 
En om nu bij elke politie auto die je wel ziet je software uit voorzorg te gaan wissen....

Als je al paranoia wordt van die flitspalen en nu ook nog op elke politie en verdachte auto moet gaan letten, dan vraag ik me af of je niet beter de trapfiets kunt gaan pakken.
 
En jij denkt dat ze met grote borden langs de kant van de weg staan met "wij staan te controleren met een radardetectordetector" ????

Reken eens uit wat je snelheid in meters per seconde is, hoever je dan tot in groot detail vooruit moet kijken. Maak dan eens een schatting hoe groot de kans is dat je al opgemerkt bent voordat je de software hebt gedelete.....


Dream on. :z

Ik neem toch aan dat die nieuwe Stinger een radardetectordetector tijdig detecteert?

techniek van tegenwoordig !!!
 
weel stevig prijsje vind ik nog, ook een link met wat dit aparaatje allemaal kan.
routeplanner lijkt mij wel handiger id.

woops staat link bij :? moet nog leren lezen.
wel mensen al ervaring met stinger op de motor?
Routeplanner kan ondertussen op je phone/pda. Check TomTom.com, Route 66 Mobile, Destinator, Alturion, Navman etc. D.m.v. een oortje kan je gewoon de gesproken aanwijzingen volgen. Stop je gewoon je phone/gps-ontvanger in je zak.

Een maat van me heeft een stinger op zijn R1 (nog zo'n illegale), maar hij zegt dat het lampje wat gaat knipperen niet zo snel opvalt. Vooral niet als je 200+ rijd. Dus je kan niet snel genoeg je snelheid reduceren.

Wanneer je pda hebt kan je waarschuwingen zelf instellen. Bijvoorbeeld 1km van te voren.

En jij denkt dat ze met grote borden langs de kant van de weg staan met "wij staan te controleren met een radardetectordetector" ????

Reken eens uit wat je snelheid in meters per seconde is, hoever je dan tot in groot detail vooruit moet kijken. Maak dan eens een schatting hoe groot de kans is dat je al opgemerkt bent voordat je de software hebt gedelete.....

Dream on. :z
Die software word gedelete d.m.v. een druk op de knop. Een hardware matige knop wel te verstaan. Zelfs al word je staande gehouden door de politie dan heb je nog genoeg tijd om nog die knop in te drukken.
 
Laatst bewerkt:
En jij denkt dat ze met grote borden langs de kant van de weg staan met "wij staan te controleren met een radardetectordetector" ????

Reken eens uit wat je snelheid in meters per seconde is, hoever je dan tot in groot detail vooruit moet kijken. Maak dan eens een schatting hoe groot de kans is dat je al opgemerkt bent voordat je de software hebt gedelete.....





Dream on. :z

Begrijpend lezen is ook een vak! ;) Hij is NIET te detecteren door de radardetectordetector. De mogelijkheid om de software te wissen is alleen als oom agent je aanhoudt en in het ergste geval wil weten van: 'He wat heb je daar voor mooi apparaatje?'


Quote: 'Reken eens uit wat je snelheid in meters per seconde is, hoever je dan tot in groot detail vooruit moet kijken.'

Waarom zou je dan deze Stinger nemen? Loop je nog steeds te stressen en dat hoeft dus niet meer als je de nieuwe Stinger hebt.. Wel of geen rader? Hoe hard rijd ik? Etc. etc.
 
[...]
Een maat van me heeft een stinger op zijn R1 (nog zo'n illegale), maar hij zegt dat het lampje wat gaat knipperen niet zo snel opvalt. Vooral niet als je 200+ rijd.
[...]
Kom net een draadje te lezen in motorforum.be over een of andere kerel die een nachtje keuvelend bij de flitsers heeft doorgebracht. Volgens de pliesie werken radardetectoren echt wel, enkel hebben ze weinig zin : rij je meer dan 160, dan raak je nooit nog tijdig gestopt : tegen de tijd dat je genoeg afgeremd hebt, sta je al op de foto. Dus enkel voor gematigde hardrijders nuttig.
 
Kom net een draadje te lezen in motorforum.be over een of andere kerel die een nachtje keuvelend bij de flitsers heeft doorgebracht. Volgens de pliesie werken radardetectoren echt wel, enkel hebben ze weinig zin : rij je meer dan 160, dan raak je nooit nog tijdig gestopt : tegen de tijd dat je genoeg afgeremd hebt, sta je al op de foto. Dus enkel voor gematigde hardrijders nuttig.

Inderdaad... dat zegt: de politie. Vraag eens aan mensen met een Stinger hoe het zit. De politie zadelt je op met lulverhalen.
 
Volgens de test, die je via de link in de beginpost kunt vinden, detecteert de Stinger een radarcontrole 1200meter van tevoren. Als je met 160km/u dan niet tot stilstand kunt komen, laat staan tot legale snelheden, is het ook maar beter dat je stopt met motorrijden.
 
Volgens de test, die je via de link in de beginpost kunt vinden, detecteert de Stinger een radarcontrole 1200meter van tevoren. Als je met 160km/u dan niet tot stilstand kunt komen, laat staan tot legale snelheden, is het ook maar beter dat je stopt met motorrijden.

Kijk! Hij heeft het artikel gelezen! 'De nieuwe Stinger detecteert op ten minste de dubbele afstand t.o.v. de oude Stinger Ventura.' De Ventura was op zich goed; detecteerde soms net krap aan, maar als je met deze nieuwste Stinger niet op tijd tot stilstand (met snelheden boven de 160 km/h) kan komen ligt het echt aan jezelf.
 
Dus kortom:De nieuwe Stinger is
1. Niet te detecteren
2. Waterdicht in de cockpit(?)
3. Legaal bij wissen
4. Geeft 1200 meter eerder de radar aan dan de radar jouw motor(snelheid)
5. vul eens verder aan int kort? :9~
 
Dus kortom:De nieuwe Stinger is
1. Niet te detecteren
2. Waterdicht in de cockpit(?)
3. Legaal bij wissen
4. Geeft 1200 meter eerder de radar aan dan de radar jouw motor(snelheid)
5. vul eens verder aan int kort? :9~

1. Juist.
2. Hij is niet waterdicht uitgevoerd. Alles kan je waterdicht wegwerken, maar de display met knoppen is niet waterdicht en dus goed bij je cockpit inbouwen dat water geen kans heeft.
3. Ja.
4. Is verdubbelt volgens Stinger t.o.v. de oude Stinger.
5. Tja de uitgebreidste heeft ook nog een GPS sensor erop. Die bij de andere versie (Basic) er gewoon bij gezet kan worden als je na de aanschaf weer een beetje gespaar heeft. In de toekomst komt er nieuwe software, waarbij hij de dus ook de lussenpalen doet en ook de trajectcontroles. Hij geeft dan de gemiddelde snelheid heel het traject aan. Erg handig ja! *D Oh en een lasersensor komt er ook aan!


Maar helaas er is eigenlijk 0 belangstelling. Ik ga er dus zelf 1 aanschaffen voor helaas een duurdere prijs, maar ja ik moet hem toch hebben.
 
Klinkt erg goed allemaal, want hoewel ik een gematigd rijder ben, en meestal de kleine binnenweggetjes neem waar geen controle's zijn, erger ik me aan het over één kam scheren van het flitsbeleid, dwz dat elke "hardrijder" automatisch ook maar een boete krijgt. Lekker makkelijk beleid, je zet ergens zo'n ding neer en kassa, de "soft targets" (dwz. de keurige burgers krijgen de meeste boetes) krijg je zo wel. De échte klootzakken pak je pas met camera auto's.

Nog even en we krijgen snelheidscontrole per satelliet die je altijd volgt via je GSM. Dan hebben ze helemaal wat ze willen.



Ik bedoel, als zelfs superkeurige, burgerlijke model automobilisten met een "in-slaap-val-rijstijl" als mijn ouders, mijn zwager zelfs boetes krijgen, dan is er wat fundamenteels fout met het flitsbeleid.

Maar 1.000 pleuro is niet niks, een GPS staat eerst op het programma :) Maar ik volg dit met interesse.
 
Zolang het kreng niet waterdicht is, pas ik ervoor.

Snelheidscontroles via sateliet; George Orwell was een ziener.

kansloos allemaal
 
1. Juist.
2. Hij is niet waterdicht uitgevoerd. Alles kan je waterdicht wegwerken, maar de display met knoppen is niet waterdicht en dus goed bij je cockpit inbouwen dat water geen kans heeft.
3. Ja.
4. Is verdubbelt volgens Stinger t.o.v. de oude Stinger.
5. Tja de uitgebreidste heeft ook nog een GPS sensor erop. Die bij de andere versie (Basic) er gewoon bij gezet kan worden als je na de aanschaf weer een beetje gespaar heeft. In de toekomst komt er nieuwe software, waarbij hij de dus ook de lussenpalen doet en ook de trajectcontroles. Hij geeft dan de gemiddelde snelheid heel het traject aan. Erg handig ja! *D Oh en een lasersensor komt er ook aan!


Maar helaas er is eigenlijk 0 belangstelling. Ik ga er dus zelf 1 aanschaffen voor helaas een duurdere prijs, maar ja ik moet hem toch hebben.

Hoeveel tijd is er om te beslissen dan?
Wil wel graag toch... :?
 
Zo weer even een reactie van mij.

Aangezien er weinig belangstelling was voor de nieuwe Stinger heb ik zelf afgelopen week een Stinger Ventura (150 euro tweedehands) (het oude model dus) op mijn motor gemonteerd. Joost mag weten hoe, dat ga ik hier niet vertellen evenmin hoe ik de radardetector-detector omzeil.

Ik ben de huidige regering echt meer dan zat (niet alleen door het flitsbeleid) en ben het echt beu om nog langer te doneren aan het CJIB. Ik heb heel vaak het idee gehad om gewoon overal schijt aan te hebben en zonder kentekenplaat te gaan rijden en elke agent te negeren. Echter zo ben ik niet en ik zal het dan ook niet doen, maar als ik dan weer een prent krijg van 30 euro omdat ik 129 reed op de snelweg dan kan ik echt wel ontploffen!

Gespreksonderwerp nummer 1 op verjaardagen.
 
Zo weer even een reactie van mij.

Aangezien er weinig belangstelling was voor de nieuwe Stinger heb ik zelf afgelopen week een Stinger Ventura (150 euro tweedehands) (het oude model dus) op mijn motor gemonteerd. Joost mag weten hoe, dat ga ik hier niet vertellen evenmin hoe ik de radardetector-detector omzeil.

Ik ben de huidige regering echt meer dan zat (niet alleen door het flitsbeleid) en ben het echt beu om nog langer te doneren aan het CJIB. Ik heb heel vaak het idee gehad om gewoon overal schijt aan te hebben en zonder kentekenplaat te gaan rijden en elke agent te negeren. Echter zo ben ik niet en ik zal het dan ook niet doen, maar als ik dan weer een prent krijg van 30 euro omdat ik 129 reed op de snelweg dan kan ik echt wel ontploffen!

Gespreksonderwerp nummer 1 op verjaardagen.

die prent van 30euro kun je wel omzeilen door niet een schamele 9km te hard te rijden, doe het dan goed en raak je rijbewijst kwijt :+
bonnen zijn k*t
 
Terug
Bovenaan Onderaan