Stinkende FZR

Kofferrek

MF veteraan
Donateur
23 jun 2003
83.252
2
Als ik in een ander topic lees dat je accu naar z'n grootje is denk ik dat je meer daar aan moet denken.

Kapotte koppeling is de lucht van verbrand rubber.

Froggie

Rookie
23 jun 2003
10
0
47
Hoofddorp
Heren mag ik jullie bedanken voor de reacties!!! Dit stelt me alweer wat meer gerust.. de koppeling slipt wel regelmatig bij snel rijden. Iemand een idee of het veel werk is deze te vervangen?

Griffen

MF veteraan
18 okt 2002
2.186
0
35
Boxtel
Heren mag ik jullie bedanken voor de reacties!!! Dit stelt me alweer wat meer gerust.. de koppeling slipt wel regelmatig bij snel rijden. Iemand een idee of het veel werk is deze te vervangen?
Vervangen stelt echt niks voor, motor op de standaard anders loopt de olie eruit, en daarna koppeling vervangen, ik doe het in 30 min tot 50 min. Enb heb het pas 2 keer gedaan. (heb ook een fzr)

Froggie

Rookie
23 jun 2003
10
0
47
Hoofddorp
Ok das inderdaad wel heel gemakkelijk.... Is het verstandig om een werkplaats handboek te kopen voor aanhaalmoment enzo?

Froggie

Rookie
23 jun 2003
10
0
47
Hoofddorp
hmmmm, de geur van verbrand koelvloeistof ken ik wel... Jarenlang heb ik dat spul gesnoven.... :r dus ik denk niet dat dat het is... We gaan gewoon even op onderzoek uit.

Thanks

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Heb je wel de goede olie erin? Geen auto zooi?

Aprilia4fun

MF veteraan
11 sep 2002
8.036
40
Noord Holland
kokende accu is vaak te hoge laadstroom/spanning dit stink naar rotte eieren
vaak werkt de spanningregelaar niet goed of is deze defekt waardoor de accu maar blijft laden, nakijken dus voordat er ongelukken gebeuren.

koppeling zoals griffen zegt vervang ook gelijk de veren.

Mustang Sally

MF veteraan
24 jun 2001
1.389
5
Onder de rook van Utrecht
Wat betreft het slippen van de koppeling sluit ik me helemaal bij Sjapo aan.... Meestal kwestie van verkeerde en/of te goedkope olie.

En rotte eieren.... lijkt me meer accuprobleem, in de zin van sterk overladen worden. Dus effe niet roken in de buurt van de brommert zou ik zeggen. Maar zet er eens een voltmeter op, en starten dat ding, laadstroom mag maximaal tussen de 13,8 en 14,2 Volt liggen.