Stinkende FZR

Als ik in een ander topic lees dat je accu naar z'n grootje is denk ik dat je meer daar aan moet denken.

Kapotte koppeling is de lucht van verbrand rubber.
 
Heren mag ik jullie bedanken voor de reacties!!! Dit stelt me alweer wat meer gerust.. de koppeling slipt wel regelmatig bij snel rijden. Iemand een idee of het veel werk is deze te vervangen?
 
Heren mag ik jullie bedanken voor de reacties!!! Dit stelt me alweer wat meer gerust.. de koppeling slipt wel regelmatig bij snel rijden. Iemand een idee of het veel werk is deze te vervangen?

Vervangen stelt echt niks voor, motor op de standaard anders loopt de olie eruit, en daarna koppeling vervangen, ik doe het in 30 min tot 50 min. Enb heb het pas 2 keer gedaan. (heb ook een fzr)
 
kokende accu is vaak te hoge laadstroom/spanning dit stink naar rotte eieren
vaak werkt de spanningregelaar niet goed of is deze defekt waardoor de accu maar blijft laden, nakijken dus voordat er ongelukken gebeuren.


koppeling zoals griffen zegt vervang ook gelijk de veren.
 
Wat betreft het slippen van de koppeling sluit ik me helemaal bij Sjapo aan.... Meestal kwestie van verkeerde en/of te goedkope olie.

En rotte eieren.... lijkt me meer accuprobleem, in de zin van sterk overladen worden. Dus effe niet roken in de buurt van de brommert zou ik zeggen. Maar zet er eens een voltmeter op, en starten dat ding, laadstroom mag maximaal tussen de 13,8 en 14,2 Volt liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan