Mijn honda cb750f1 '78 (45.000km) loopt prima, maar stinkt nogal.
Het is een benzinelucht, maar niet alleen, wellicht ook gassen van verbrandde olie?
Nogal penetrante lucht in ieder geval.
Normaal rookt de motor niet erg, soms iets grijzig rookje en als ik heftig gas geef dan komt er wel wat blauwe rook. Dit duidt op verleten klepseals volgens mij (olieverbuik valt overigens mee; iets minder dan 1 liter op 3000 km).
Ik heb regelmatig klachten gekregen van iemand die achter me reed of zelfs van een passagier over de stank.
Kan het zijn dat het mengsel te rijk is en er een deel van de benzine onverbrand de uitlaat uitgaat? De (marshall) pijp knalt wel eens wat, maar niet extreem.
De bougies hebben een prima bruin kleurtje dacht ik.
Het verbruik is ongeveer 1:13/1:14. Niet al te zuinig dus.
Een beetje stank, lawaai en rook hoort bij een brik natuurlijk, maar als iemand tips heeft hoe en of de stank te verminderen is dan zou mijn dank (en die van diegenen die achter me rijden) groot zijn.
Groeten,
Peter
Het is een benzinelucht, maar niet alleen, wellicht ook gassen van verbrandde olie?
Nogal penetrante lucht in ieder geval.
Normaal rookt de motor niet erg, soms iets grijzig rookje en als ik heftig gas geef dan komt er wel wat blauwe rook. Dit duidt op verleten klepseals volgens mij (olieverbuik valt overigens mee; iets minder dan 1 liter op 3000 km).
Ik heb regelmatig klachten gekregen van iemand die achter me reed of zelfs van een passagier over de stank.
Kan het zijn dat het mengsel te rijk is en er een deel van de benzine onverbrand de uitlaat uitgaat? De (marshall) pijp knalt wel eens wat, maar niet extreem.
De bougies hebben een prima bruin kleurtje dacht ik.
Het verbruik is ongeveer 1:13/1:14. Niet al te zuinig dus.
Een beetje stank, lawaai en rook hoort bij een brik natuurlijk, maar als iemand tips heeft hoe en of de stank te verminderen is dan zou mijn dank (en die van diegenen die achter me rijden) groot zijn.
Groeten,
Peter