stinkende motorkleding

UPDATE

MF veteraan
6 mei 2002
1.453
0
Zwolle
Ik heb bij mooi weer nooit mijn binnen voering in de broek alleen een boxershort, Normaal gesproken geen last van geuren, maar sinds ik de heledag bij TT ben geweest, is het gewoon niet te houden :( . Tjonge Die regen met de hoge rempraturen dus heb lekker de heledag lopen zweten. Resultaat een stank om bij neer te vallen

Nu is mijn vraag,
Hoe maken jullie de kleding weer schoon en fris.
Mijn pak is van nylon, ik ga hem binnenste buiten wassen met een washand en maar hopen dat die lucht verdwijnt, en anders breng ik de hele zooi naar de stomerij.
 
Vaak is het na regenval niet het zweet dat zo stinkt, maar vaak gewoon de 'regen' die op je pak kwam. Dit droogt en ventileert niet goed en dat gaat gewoon erg stinken. Gaat bij mij na een dagje hangen meestal wel weer over.
 
als je pak van nylon is gewoon binnenstebuiten buiten hangen,
en een spuitbus REFRESCH van robijn halen en wat opspuiten ......
 
ach joh, lekker laten stinken, als we dat allemaal doen ruikt niemand het meer :P !
in m'n oude motorpak zitten beestjes van een paar jaar oud, maar ze stinken niet hoor :?
 
Binnenstebuiten onder de douche aantrekken...

Voor je instapt je motor klaarzetten en lekker fris douchen, Deodorantjes van dure merken werken niet. Zeepjes wel, dan blijf je de hele dag lekker ruiken.
Odorex en 8X4 enzo werken de hele dag.
Na ruim een jaar heb ik mijn Tex jas gewassen omdat de buitenkant er niet uitzag... niet omdat-ie stonk.

:? t gaat weer lekker over motorrijden :)

Hoe warm het ook is, met leer aan stink ik nooit.
 
Eh.....wassen in fijnwasmiddel(indien dit mag), en naderhand op spoelen met wasverzachter(= dan imprigneerspul voor de was(HARMISOL e.d., en naderhand nog insprayen voor de zekerheid :? ))

De jas op een kledinghanger in de schuur of buiten(beschut) laten uithangen....

Maarja, de 1 zweet meer als een ander, dus dan is wassen/spoelen een goede optie.....
 
Ik heb bij mooi weer nooit mijn binnen voering in de broek alleen een boxershort, Normaal gesproken geen last van geuren, maar sinds ik de heledag bij TT ben geweest, is het gewoon niet te houden :( . Tjonge Die regen met de hoge rempraturen dus heb lekker de heledag lopen zweten. Resultaat een stank om bij neer te vallen

Nu is mijn vraag,
Hoe maken jullie de kleding weer schoon en fris.
Mijn pak is van nylon, ik ga hem binnenste buiten wassen met een washand en maar hopen dat die lucht verdwijnt, en anders breng ik de hele zooi naar de stomerij.
wassen op handwas met baby champo wil helpen
ruik je weer lekker :9
})
 
Je kan je pak ook in de vriezer leggen (mits je vriezer groot genoeg is)
dan gaan namelijk alle bacterien (al die beestjes die op je leven als je zweet :D) ook dood en de geur is dan ook heel wat minder, en als je daarna nog even die robijn opfrisspuitbus gebruikt is ie net als nieuw, even uithangen in de wind en in het zonnetje wil ook helpen natuurlijk
 
Ik heb mijn nylon Daynese pak twee keer in een bad gewassen, maar nadat ik ben verhuisd was dat niet meer mogelijk. Aangezien hij toen al 6 jaar oud was heb ik hem toen maar gewoon in de wasmachine gestopt en dat ging prima. Wel even alle beschermstukken en voering er uit halen en niet centrifugeren!
 
Ik heb mijn nylon Daynese pak twee keer in een bad gewassen, maar nadat ik ben verhuisd was dat niet meer mogelijk. Aangezien hij toen al 6 jaar oud was heb ik hem toen maar gewoon in de wasmachine gestopt en dat ging prima. Wel even alle beschermstukken en voering er uit halen en niet centrifugeren!
hmmm, op zich moet dat wel kunnen in de wasmachien, als je maar een voorzichtig programma gebruikt lijkt me :?
leer houd wel van vocht, als het maar niet te snel droogt, toch?
 
Mocht je hem als laatste redmiddel naar de stomerij brengen en er zit een waterdichte voering in.... Vertel dat dan want anders slaan ze er zo een nietje door en is 'ie lek..
 
Terug
Bovenaan Onderaan