Stinkende motorvest (textiel)

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
Ik heb mijn vest nu bijna 2 jaar (dagelijks gebruik) en het is bijna niet meer te houden.

Als de vest droog is is het ok, maar bij een beetje regen stinkt het echt uren in de wind. Echt waterdicht is de vest niet meer en waarschijnlijk heeft de vest door steeds regenwater te absorberen zijn reukje gekregen.

Zijn er nog mensen met dit probleem en vooral, wat kan ik eraan doen om die geur kwijt te raken en mijn vest weer wat meer waterdicht te krijgen?

De winkel waar ik 'm kocht raadde het mij af om het in de was te steken (met zo'n waterafstotend product derin), omdat dan de membraan kapot zou gaan en het al helemaal een zeef zou worden. Het is geen gore-tex vest en waterdicht is het toch al niet dus ik ga het toch proberen. Met zo'n stank rondlopen doe ik niet meer dus als't niet lukt wordt het een nieuwe vest.

Gelieve suggesties te posten.
 
waslijn hangen, inzepen met veel zeep, afspuiten, laten drogen en dan waterafstotend product erop spuiten
\Deed ik in mijn militaire tijd altijd met mijn battle dress en die bleef redelijk waterdicht
 
Naar de stomerij met dat ding. Mocht ie daarna minder waterdicht zijn, kan je er altijd nog van die spray voor kopen.
 
Naar de stomerij met dat ding. Mocht ie daarna minder waterdicht zijn, kan je er altijd nog van die spray voor kopen.

Stomerij = 100% zeker membraam om zeep!!!! |(

Stomerij is namelijk een beetje verkeerd woord, het spul word namelijk chemisch gereinigd, en dat komt je membraam niet ten goede. Het lijk dan net alsof je zilverpapier/vuilniszak in je jas hebt zitten.

P.S.: Ik spreek uit ervaring
 
Heb zelf ook vanalles naar de stomerij geberacht vorig jaar. Werkt fantastisch, en zij kunnen jouw kleding ook weer behandelen zodat alles weer waterdicht is.
Gewoon vragen bij een stomerij. Niet dat ik alles meerdere keren per jaar liet stomen, maar gewoon om de zoveel tijd. Stinkende kleding is echt.... :( :r
 
Op mijn vest staat het teken: geen droogkuis.
Dus heb ik zelf maar mijn vest en broek in de machine geduwd.

Nu is het helemaal niet meer waterdicht. Vandaag heb ik alles ingespoten met zo'n waterafstotend produkt, en nu maar wachten op de volgende bui (wat niet lang zal duren).

Ik laat iets weten of het geholpen heeft.
 
Ik was mijn cordura jack zelf. Gewoon in de wasmachine en daarna inspuiten met waterafstotend middel
 
Op zaterdag 26 oktober 2002 21:03 schreef Yzf1kr het volgende:Stomerij = 100% zeker membraam om zeep!!!! |(

P.S.: Ik spreek uit ervaring

Ik ken mensen met andere ervaringen. (Moet je mischien eens naar een andere stomerij gaan.)
 
Wassen of stomen dat ding en na drogen inspuiten met het spul waarmee je een tent waterdicht maak. Werkt prima alleen af en toe herhalen.
 
Nu we het hier over chemisch reinigen hebben, ik hoorde laatst dat iemand zijn leren pak chemisch had laten reiningen zei dat het er weer als nieuw uitzag.....

iemand HIER ervaring mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan