Stinkers!

Jeroen12

MF veteraan
14 jun 2001
5.720
753
Wij allemaal 8-)

http://www.anwb.nl/servlet/Satellite?pagename=OpenMarket/ANWB_vakantie/Motorrijden&rubriek=Motornieuws&cid=1017216821088 (www.anwb.nl/servlet/Satellite?pagename=OpenMarket/ANWB_vakantie/Motorrijden&rubriek=Motornieuws&cid=1017216821088)

Daar gaat weer een bak vermogen :j
 
Vervuiling motorfietsen moet met 70% omlaag

27-03-2002
De luchtvervuiling door brommers en motorfietsen moet in vier jaar tot 70 procent worden teruggedrongen. Dit compromis is gesloten tussen het Europees Parlement en de EU-transportministers. Ook trikes en quads vallen onder de nieuwe regels.

Volgens de Europese Commissie neemt in Europa de vervuiling door motorfietsen snel toe. Nu is 2 tot 3 procent van de veruiling door het wegverkeer het gevolg van motorfietsen. Dat loopt op tot 13,7 procent in 2010.

Geldt alleen voor nieuwe motoren
Het terugdringen van de uitstoot geldt voor nieuwe motoren en moet in twee fasen worden gerealiseerd: in april 2003 en in januari 2006. Vanwege technische verschillen komen er aparte normen voor twee- en viercilinder motoren en voor tweetaktmotoren tot 150 cc en daarboven.
Afhankelijk van het model moet in de eerste fase de emissie van koolmonoxide met 30 en 60 procent verminderen. In 2006 worden de eisen verder aangescherpt.

Nieuwe typegoedkeuringstests
Omdat de vervuiling bij de start het grootst is, wordt er ook een nieuwe test geïntroduceerd voor typegoedkeuringen. De Europese Commissie probeert daarbij te komen tot harmonisatie met soortgelijke tests in de VS en Japan.


Bron: Financieel Dagblad
[/qoute]

En wie gaat dat betalen....
Wij zeker :j :(
 
Er is door intelligente mannetjes onderzocht (staat wat over in moto73) dat dit geen gevolgen heeft voor het vermogen (met name supersports)
 
Er is door intelligente mannetjes onderzocht (staat wat over in moto73) dat dit geen gevolgen heeft voor het vermogen (met name supersports)

Mijn 12 heeft al een kat. Als je deze verwijderd levert dat toch weer een paar pk winst op...
 
Mijn 12 heeft al een kat. Als je deze verwijderd levert dat toch weer een paar pk winst op...

De fabrikanten bedenken daar wel oplossingen voor (als het verplicht wordt/is).
Ik weet het ook niet zeker natuurlijk, maar dat stukje in moto73 klonk wel geloofwaardig.
Er was een bedrijf (ofzoiets) fulltime mee bezig.
 
Zolang het niet ten koste gaat van het vermogen en het niet met terugwerkende kracht wordt ingevoerd, heb ik er niet zoveel moeite mee...
 
Dood aan alle regeltjes die ons motorrijders beperken.

De plantjes en boompjes kunnen niet zonder onze CO2-uitstoot.
:} Jij moet de politiek in gaan.

Helaas wel einde van de Thundercat? ;(
 
Laatst bewerkt:
Waar ze kunnen, plukken ze geld vandaan!! :(

't Zal mij benieuwen wat ze hierna gaan 'verzinnen'. Misschien wel - net als in Duitsland - alle motoren met max. 100 pk?? :j :j
 
enige voordeel dt ik hierin zie is het verbruik...



nadeel

zeg maar dag tegen de power
 
Ze konden zeker niets anders verzinnen om de motorrijder in de portomonee te pakken......Gaan ze weer iets achterlijks bedenken...... Dat gelul moet eens een keer afgelopen zijn.
 
De dreiging van die 100 pk limiet hebben we al eens gehad. Is met succes bestreden, o.a. door de MAG.

Laat ze eerst al die kutscootertjes maar eens van de straat afplukken, zijn we meteen van die kutherrie af. Die krengen stinken als de tering en maken een bult kloteherrie waar je naar van wordt. Dat doet mijn motor natuurlijk niet... :) :)
 
De fabrikanten bedenken daar wel oplossingen voor (als het verplicht wordt/is).
Ik weet het ook niet zeker natuurlijk, maar dat stukje in moto73 klonk wel geloofwaardig.
Er was een bedrijf (ofzoiets) fulltime mee bezig.

Bij auto's scheelt het ook een paar PK (niet voor niets wordt voor circuitgebruik de kat direct verwijderd), dus zal het voor motoren ook wel wat schelen. Maan ongetwijfeld halen de fabrikanten dan gewoon een paar extra PK's uit het blok ter compensatie.
 
Als het goed is zijn we straks Netelenbos kwijt, misschien dat het daar wat beter van word. Nu alleen nog een eind maken aan al die andere 'maatregelen' waar je van alle kanten mee om de oren word geslagen. Rukkers :(
 
Jahoor, niet minder vermogen. Maar wel slecht oppakken en een hoger verbruik. (Zie CBR600 met injectie)
 
Ach geen nood,ik blijf voorlopig nog wel doortuffen op motoren zonder kat :) (alles voor 2006 dus ofzo?) Ze mogen inderdaad de 2 takt scooters wel eens van de weg af plukken, die veroorzaken veel co2. Het is niet voor niets ook in californie verboden (2takt).

En 2 tot 3 procent van het geheel.. kom op zeg... miereneukers
 
Ik weet wel zodra ik een fiets met kat heb

dan gaat'tie d'r onmiddelijk onder vandaan...
 
lekker belangrijk zo'n kat....NOT

en dan allemaal ellende over ons heen moeten halen vanwege de onbetrouwbare electronica.
ik :r op dat soort voorstellen.

Als ze het toch zo goed voorhebben met 't miljeu, laat ze dan wat doen aan die k*tscooters in azie. We zitten ut hier schoner dan schoon te maken, en als je in thailand (of een ander land daarzo) bent dan wordt je niet goed van de 2-takt stank.
 
Ach ik heb nu een kat en injectie, en heb daar waarschijnlijk zwaar voor betaald. Inderdaad raar: hoger verbruik om het milieu te steunen.

Maar ik geloof dat ik de komende weken wel tevreden ben met het vermogen... :9 ... kat of niet.

Mag hem tenminste op een "groene" wijze opentrekken straks ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan