Stinkpoten....

Graflucht of?

  • Ruikt niet echt fris :N

    Stemmen: 38 27,5%
  • Geen last van

    Stemmen: 90 65,2%
  • Nee, niet meer

    Stemmen: 2 1,4%
  • :r

    Stemmen: 8 5,8%

  • Totaal aantal stemmers
    138
weleens van pedispray (of creme) gehoord?? is een wondermiddel!!! de ergste kaasvoeten (en laarzen ed) ruiken weken niet meer... :Y

te koop bij schoenwinkels...

inderdaad, dit kan met recht een wondermiddel genoemd worden, werkt echt goed (gebruik het al járen, vaak maanden geen last na een kuurtje).

heb nu trouwens nieuwe schoenen gekocht, halfhoge TCX X2 laarzen. die zijn niet wind-dicht, wat met dit weer dus perfect is, en ben meteen genezen van mn stinkvoeten. loop er halve dagen mee rond (zien er best hip uit)

full
 
goretex ;)
ademend dus die graflucht trekt redelijk weg maar ik heb in m'n laarzen op den duur ook een 'redelijke' geur.. maar ik ga er een keer met de deo bus doorheen en hij is weer fris en fruitig voor een tijdje
 
Heb van Oxtar airtech laarzen... Laten de wind door en toch waterdicht. Echt heel erg lekker met dit weer. En geen graflucht *O*
Ook nooit bij mijn daytona's die ik in de winter draag.....
Als ik de TS was zou ik toch maar een busje pedicare kopen :+
 
Laarsen die stinken gooi je in de vriezer, volgende dag weer ontdooien en de stank (zou) weg zijn..
 
ff ruiken hoor...

de mijne ruiken nog steeds naar nieuwe laarzen, die lekkere geur :).

ik draag vrij korte sokken, heel dun maar dan wel katoen (want je hebt ook van die sokken van een ander materiaal, kunststofachtig en die ruiken heel erg). geen last van! (behalve een normale hoeveelheid zweet, maar dat heb ik ook met normale schoenen dus heeft niks te maken met motor laarzen).
 
inderdaad, dit kan met recht een wondermiddel genoemd worden, werkt echt goed (gebruik het al járen, vaak maanden geen last na een kuurtje).

heb nu trouwens nieuwe schoenen gekocht, halfhoge TCX X2 laarzen. die zijn niet wind-dicht, wat met dit weer dus perfect is, en ben meteen genezen van mn stinkvoeten. loop er halve dagen mee rond (zien er best hip uit)

[afbeelding]

Waar heb je die gehaald als ik vragen mag? Het zou voor mij ook de oplossing kunnen zijn :$
 
Meestal legerkistjes aan, altijd natte sokken, maar stinkt nooit.
Heb gewoon geen stinkvoetjes denk ik.

Wel goede sokken aan, geen nylon troep!
En elke dag schone, of voor je rit even schone aan.

Voetpoeder werkt ook wel, talkpoeder, hou die voeten droog.

Mzzlz
T
 
Er schijnt een of ander wondermiddel te zijn, het heet "Thoko Tholin" ofzoiets, een heel klein flesje met een frisse geur, doe een paar druppels in je laarzen voordat je gaat rijden.

Misschien helpt het ook om geurvreters als zooltje erin te doen, of een beetje talkpoeder met menthol erin strooien.
 
Formaldehyde.

Bij de apotheek halen, 10%.
Kost een euro of 2 voor een klein flesje en je hebt dan een hoeveelheid waar je -tig jaar mee vooruit kunt.

Met een wattenstaafje tussen je tenen en op de onderkant van je voet aanbrengen, pas op dat je t niet op je vingers krijgt, anders heb je dagen/wekenlang " gladde" vingers.
Even laten drogen en vanaf dat moment heb je geen last meer van zweetvoeten.
Herhalen na enkele weken en die interval word steeds groter.
 
Er schijnt een of ander wondermiddel te zijn, het heet "Thoko Tholin" ofzoiets, een heel klein flesje met een frisse geur, doe een paar druppels in je laarzen voordat je gaat rijden.

Misschien helpt het ook om geurvreters als zooltje erin te doen, of een beetje talkpoeder met menthol erin strooien.

ik dacht dat WD40 het wondermiddel was... :?
 
Effe op de google,

Wat is de oorzaak van zweetvoeten?
Een voet van een volwassen man of vrouw kan in 24 uur een halve liter zweetvocht produceren. Door verdamping worden de voeten gekoeld, zodat de normale lichaamstemperatuur gehandhaafd blijft. Vrijwel iedereen denkt dat de overproductie van transpiratievocht de oorzaak is. Dit is niet waar, transpiratievocht is van zichzelf geurloos. De boosdoeners zijn de bacteriën die op je voeten leven, die gaan een chemische verbinding aan met het zweetvocht waardoor je voeten gaan stinken. De bacteriën leven het liefst in een vochtige omgeving, dus hoe meer je zweet, hoe meer bacteriën er op je voeten blijven zitten.

Hoe kom je er weer vanaf?
Vaak helpt het om te letten op wat voor schoenen of sokken je draagt. Het liefst schoenen van leer en sokken van katoen of wol, omdat die veel vocht opnemen. Ook eelt op je voeten kan een veroorzaker zijn van zweetvoeten. Eelt neemt namelijk veel vocht op, waardoor de bacteriën weer meer kans krijgen. Natuurlijk zijn er ook producten verkrijgbaar als bijvoorbeeld geurvreters. Tea tree oil in een voetbad wil ook nog wel eens helpen. Mochten je voeten zo erg stinken dat echt niets meer helpt, bezoek dan eens je huisarts of een dermatoloog.
 
Ik heb de oplossing wel voor je Xtra :)
Voetdeo gebruiken! Trust me dat werkt!

Bij de drogist hebben ze het. Het is een tube van 75ml
Gehwol med - voetdeo creme
 
Ik heb eens een tip gelezen om met een spuitbus vloeibare stikstof in je laarzen te spuiten (uiteraard niet op je voeten). Werkt gegarandeerd bacterie (=stank) dodend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan