stoelendans voor 2005

1 feb 2004
163
0
ik zou wel eens weten wie waar heen gaan in 2005.
als ik het goed begrijp zit het er wat barros betreft op bij repsol honda.
of hij weg gaat bij honda weet ik niet zeker. nicky hayden blijft bij repsol honda heb ik gehoord,maar de 2e plaats in het repsol team word vervangen door, gibernau,biaggi of tamada.
ik denk dat tamada de minste kans maakt om in het repsol team te komen,omdat hij met bridgestone rijd.
melandri gaat waarschijnlijk ook weg bij yamaha, maar daar is verder nog niks over bekend.
weet er verder iemand nog meer nieuws over 2005????

en mijn top 5 voorspelling voor het einde van het jaar is:
1e rossi
2e gibernau
3e biaggi
4e tamaa
en 5e barros

van de 250:

1e pedrossa
2e de puniet
3e porto
4e elias
en 5e de angelis

en van de 125

1e dovizioso
2e barbera
3e locatelli
4e lorenzo
en 5e stoner
 
Ik ben ook wel heel erg benieuwd wat er in 2005 met Troy Bayliss gaat gebeuren. Weet iemand misschien meer?
 
Die gaat vast weer terug naar de SBK, een toekomst in de MotoGP zie ik voor deze sympathieke kerel niet...
 
Ik ben ook wel heel erg benieuwd wat er in 2005 met Troy Bayliss gaat gebeuren. Weet iemand misschien meer?


Ducati searches for rider to replace Bayliss

28sep04

AUSTRALIAN Troy Bayliss says his Ducati MotoGP team has lost belief in him.

The former World Superbike Champion says Ducati is looking for riders to replace him next season.
"It is like a bit of a kick in the teeth for me," Bayliss said yesterday.

"I have believed in what they (Ducati) can do with a motorcycle, but they mustn't be believing in me if they are looking at other people. That's how I feel."

The 35-year-old, who has had a terrible second season after a brilliant MotoGP debut last year, says he knows Ducati has the ability to build a race-winning bike.

"At the moment we don't have that motorcycle," he said.

Bayliss has crashed out of six races this season trying to push the Ducati faster than it can safely go. He is languishing in 14th place in the championship.

He didn't want to criticise the Ducati bike, but said it was definitely "missing something".

"At the moment, the bike can't win. It is just hard for people to believe it," Bayliss said.

"At the moment, you are just banging your head against the wall hoping someone will knock it down so you can get through."

Bayliss said he was trying just as hard as he always had this season.

"I have had more crashes this year, I have beaten myself around more this year than ever, and it is certainly not through lack of trying," he said.

Bayliss said he still had a chance of hanging on to his Ducati MotoGP seat next season.

The Monaco-based rider said it was a new experience for his place in a team to be in doubt.

"It is pretty hard. Ducati has believed in me for a lot of years and this is the first time that they have looked at other people when I have been there," he said. "I expected to finish my career with Ducati, but I don't think I'm finished yet."

Bayliss said other MotoGP teams had made him offers for next season. He said he would start considering them in the next few weeks.

"They (Ducati) are talking to other people. I think I'll have to go and talk to some other people myself."

Ducati, which is believed to be courting Honda's Sete Gibernau to replace Bayliss, is willing to offer him $28 million, according to some reports.

Italian Loris Capirossi will retain his Ducati seat, despite struggling to stay with the frontrunners this season.

Bayliss praised Capirossi and said he was trying as hard as he could.

"I know what we both put into that team and at the moment we have nothing to show for it," he said.

Bayliss said a lot of pressure had been placed on the team by a sponsor, believed to be Marlboro.

"I think there has been pressure from a major sponsor because it has put a lot into it and I'm sure they are expecting some good results," he said.

"We really need some good results, but, like I say, you can only do what you can only do."

Bayliss said the sponsor pressure was not the reason he had suffered a series of crashes this season.

"I have banged myself around this year, but it is not because of pressure from anybody. It's just because I want to do good for myself and at the moment we can't do good."

Despite the frequent falls, Bayliss is in pretty good shape, apart from a sore ankle from a crash in June.

Bayliss is training hard to give himself the best chance of success in the heat of the Middle East at the next MotoGP round in Qatar on Sunday.
 
:? Ducati kon Rossi niet betalen maar biedt Sete nu $ 28.000.000 :?
Vreemd verhaal. Volgens mij krijgt Rossi niet eens zoveel betaald terwijl hij toch wel de meest succesvolle coureur is. Zou dit gerucht echt kloppen? Ik betwijfel het.
 
zou kunnen. dat blijkt
maar ik denk niet dat sete in 2005 al op een duc rond rijd
hij heeft een contract tot eind 2005.
maar waarom zou sete naar ducatie gaan.
hij rijd op de beste machiene ( op de repsol na dan ) en heeft met rossi het beste team achter zich staan. :? :? :?
 
Bayliss is gewoon fucking goed , tis jammer dat hij het niet treft met zn mtor..
 
is Bayliss in verhouding een betere rijder dan gibernau :Z
k dacht t niet.
iedereen in de gp in goed.
maar er werd gezegt dat er nog wel betere rijders zijn dan gibernau.
ik kan er maar eentje opnoemen en dat is rossi.
op t moment is gibernau ( op rossi na natuurlijk ;) ) de beste coureur.
daar kan je hoog of laag over springen, maar het is wel zo
biaggi is een super rijder. maar dit is zijn tweede jaar dat ie op t zelfde materiaal als gibernau.en hij is tot 2 keer toe door sete verslagen in het klassement.
dus noem op rossi na nog maar s een betere rijder op dan gibernau :Z :Z :Z
 
Als je puur naar de tussenstand in het kampioenschap kijkt heb je (nog) wel gelijk. Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van Gibernau, hij zal ook nooit wereldkampioen worden omdat hij tactisch een erg slechte rijder is. Daarnaast is hij, net als bijvoorbeeld Criville, een coureur die wel hard kan volgen, maar niet hard tempo kan maken (uitzonderingen daargelaten). Biaggi mag dan minder punten hebben, maar ik schat Max als coureur nog altijd hoger dan Sete. Net als Loris Capirossi.
Sete heeft altijd de wind in de rug gehad in zijn carriere. Kreeg telkens de beste motoren ter beschikking maar heeft daar nooit echt gebruik van gemaakt. En als het dan even niet gaat, valt hij gigantisch door de mand. (of vind je zijn prestaties in Portugal en Japan goed te praten dan?)
 
Als je puur naar de tussenstand in het kampioenschap kijkt heb je (nog) wel gelijk. Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van Gibernau, hij zal ook nooit wereldkampioen worden omdat hij tactisch een erg slechte rijder is. Daarnaast is hij, net als bijvoorbeeld Criville, een coureur die wel hard kan volgen, maar niet hard tempo kan maken (uitzonderingen daargelaten). Biaggi mag dan minder punten hebben, maar ik schat Max als coureur nog altijd hoger dan Sete. Net als Loris Capirossi.
Sete heeft altijd de wind in de rug gehad in zijn carriere. Kreeg telkens de beste motoren ter beschikking maar heeft daar nooit echt gebruik van gemaakt. En als het dan even niet gaat, valt hij gigantisch door de mand. (of vind je zijn prestaties in Portugal en Japan goed te praten dan?)

nee tuurlijk niet. dat waren waardeloze prestatie,s. dar heb je gelijk in
en ik ben geen gibernau fan, want het is een arrogante zak geworden.
maar gibernau kan echt wel het tempo maken hoor.
kijk maar naar: jerez, le mans en brno. die heeft ie gewonnen. en in muggelo,cataluna en assen. daar werd ie net in de laatste ronde met moeite door rossi verslagen. en over estoril en motigi had gibernau problemen met z,n set up.
en vind jij dat sete geen gebruik maakt van zijn honda? |( |( :? :? dat vind ik dan heel gek.hij haalt de meeste honda punten binnen.
en tuurlijk is max als coureur beter dan sete,maar sete is duidelijk sneller en pakt duidelijk meer punten dan biaggi, en daar kijkt het merk naar.
maar idd, zoals jij zei,als het ff niet lekker gaat met sete,geeft ie al gelijk op.en biaggi en capi zijn doorvechters
 
Als je puur naar de tussenstand in het kampioenschap kijkt heb je (nog) wel gelijk. Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van Gibernau, hij zal ook nooit wereldkampioen worden omdat hij tactisch een erg slechte rijder is. Daarnaast is hij, net als bijvoorbeeld Criville, een coureur die wel hard kan volgen, maar niet hard tempo kan maken (uitzonderingen daargelaten). Biaggi mag dan minder punten hebben, maar ik schat Max als coureur nog altijd hoger dan Sete. Net als Loris Capirossi.
Sete heeft altijd de wind in de rug gehad in zijn carriere. Kreeg telkens de beste motoren ter beschikking maar heeft daar nooit echt gebruik van gemaakt. En als het dan even niet gaat, valt hij gigantisch door de mand. (of vind je zijn prestaties in Portugal en Japan goed te praten dan?)
:^
Kloppend verhaal.
 
Sete was altijd een prutser die goed materiaal naar hem toegeworpen kreeg.
En dat beeld is blijven hangen, onterrecht vind ik.
Sete heeft zich ontwikkeld tot een van de toprijders van dit moment of je het leuk vind of niet.
Hij is volgens mij beter als Max, o.k. de laatste races waren wat minder maar het was niet perongeluk dat hij vorig jaar de enige was die Rossi kon bedreigen.
 
Sete was altijd een prutser die goed materiaal naar hem toegeworpen kreeg.
En dat beeld is blijven hangen, onterrecht vind ik.
Sete heeft zich ontwikkeld tot een van de toprijders van dit moment of je het leuk vind of niet.
Hij is volgens mij beter als Max, o.k. de laatste races waren wat minder maar het was niet perongeluk dat hij vorig jaar de enige was die Rossi kon bedreigen.
Je kunt niet ontkennen dat Sete onder druk bezwijkt. En dat hij tactisch niet sterk is. Een hele wedstrijd aan kop liggen en dan de laatste ronde de winst uit handen geven is tactisch niet sterk rijden. En dat gebeurde niet één keer, maar 3x achter elkaar. Daarnaast zijn zijn laatste wedstrijden niet bepaald het toonbeeld van een topcoureur geweest.
Sete heeft een opleving gehad maar is nu weer aan het vervallen in zijn oude ritme.
 
ik vond Sete vorig jaar een zeer goede rijder, en ook nog niet zo arrogant.
Dit jaar is het behoorlijk verandert, denk dat het vorige jaar hem iets te hoog in zijn bolletje is geslagen :P . Kan nu niet anders zeggen dan dat hij me behoorlijk tegenvalt, een betere rijder als gibernou, denk dat vermeulen wel in de buurt komt (ookal ben ik geen fan van hem), en Tamada misschien :?
 
Ik las laatst (ik meen in M73) dat Fonsi Nieto :r ook grote kans maakt op een Honda RCV, dankzij Spaanse sponsorgelden.
 
ik vond Sete vorig jaar een zeer goede rijder, en ook nog niet zo arrogant.
Dit jaar is het behoorlijk verandert, denk dat het vorige jaar hem iets te hoog in zijn bolletje is geslagen :P . Kan nu niet anders zeggen dan dat hij me behoorlijk tegenvalt, een betere rijder als gibernou, denk dat vermeulen wel in de buurt komt (ookal ben ik geen fan van hem), en Tamada misschien :?

Tamada?? Nee hoor, presteert op sommige circuits helemaal niets. Een
topper rijdt ook dan minimaal top 5. Denk ook niet dat Vermeulen 1,2,3 op
het podium staat in de MotoGP. Kijk maar eens naar Edwards,die toch echt een
uitstekend coureur is.
 
Vooralsnog is het geen enkele SBK coureur gelukt om succesvol te zijn in de GP's. Andersom trouwens ook, alleen Little John is hierop de spreekwoordelijke uitzondering.
 
Vooralsnog is het geen enkele SBK coureur gelukt om succesvol te zijn in de GP's. Andersom trouwens ook, alleen Little John is hierop de spreekwoordelijke uitzondering.

Ik meen dat Mick Doohan ook superbikes heeft gereden :) . (australische superbike en ik meen ook worldsuperbike)
 
Ik kan me nog herinneren dat je op een ander forum waar wij allebei toen lid van waren deze uitspraak te vuur en te zwaard bestreed!
*Grinnik*

[me]Tr@x die zich de discussie nog kan herinneren....[/me]
 
Tamada?? Nee hoor, presteert op sommige circuits helemaal niets. Een
topper rijdt ook dan minimaal top 5. Denk ook niet dat Vermeulen 1,2,3 op
het podium staat in de MotoGP. Kijk maar eens naar Edwards,die toch echt een
uitstekend coureur is.

Daarom had ik ook een vraagteken achter tamada, als hij zich verder ontwikkeld zie ik het nog wel gebeuren. Ik maak meestal onderscheid tussen SBK rijders en motoGP rijders, en denk dat vermeulen meer in de laatste catogorie thuis hoort, ik denk dat vermeulen naar een jaartje rijden precies weet hoe alles werkt en wel voorin kan meekomen, wat ik van edwards nooit heb verwacht (en de rest van de voormalige SBK mannen die nu op motoGP machine rijden ook niet trouwens, zou het wel mooi vinden als die ook weer terug kwamen naar SBK *D , maarja motoGP lijkt gewoon meer in trek te zijn bij rijders B| (geld, betere machines, meer aandacht :? )
 
Hoe oud is Vermeulen nu? 21 of 22? Ik denk dat hij als coureur alleen nog maar kan groeien en hij laat zien dat hij met een nieuwe (geen fabrieks!) fiets het de gevestigde (Ducati) orde behoorlijk moeilijk lan maken.

Ik ben ervan overtuigd dat Chris vermeulen in de MotoGP wel tot zijn recht zal komen. Of hij tot de zelfde hoogte als Rossi zal stijgen zal dan moeten blijken.

(Sowieso is iemand die echt gewaagd is aan Rossi welkom in de MotoGP}

:}
 
Terug
Bovenaan Onderaan