Stoere Motorbike Monteur

koent

MF veteraan
11 aug 2008
1.741
2
Ell
heb me net kapot gelachen om het volgende stukje

http://www.stoereberoepen.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=97&Itemid=33

"motorbike monteur" :+ is schijnbaar een stoer beroep :P

Wat doet een motorbike monteur? Ik ververs olie en vloeistoffen in de motor en controleer slijtage aan onderdelen, zoals banden, remmen en het stuur. :+ wtf?!? :P

ik lag helemaal op de grond te rollen van het lachen toen ik dit las:
Eric Kok:
,,Mijn favoriete motor is een Dukati: die kan 300 kilometer per uur.”


_O- :+ _O-
 
:X :o
Jij weet het misschien niet, maar zo'n stuur slijt enorm hoor :) En het is natuurlijk super vet om 300kmh te gaan op een Duk.. Ducati!

Als dit al een echt interview-achtig iets is geweest dan zal het wel niet geschreven zijn door iemand met verstand van zaken..

Maar! Laten we eerlijk zijn, motor monteur is wel een stoer beroep eh! :Y
 
Maakt maar in de helft van de gevallen een proefritje om te kijken of hetgene wat gerepareerd is ook goed werkt. :X :o







Hoe klein/eenvoudig de reparatie/vervanging ook is, bij ons wordt er altijd een stukkie gereden. Je moet er gewoon zeker van zijn dat 'alles' (eventueel andere gebreken?) goed werkt als je de fiets weer aan de klant terug geeft.
 
Maakt maar in de helft van de gevallen een proefritje om te kijken of hetgene wat gerepareerd is ook goed werkt. :X :o







Hoe klein/eenvoudig de reparatie/vervanging ook is, bij ons wordt er altijd een stukkie gereden. Je moet er gewoon zeker van zijn dat 'alles' (eventueel andere gebreken?) goed werkt als je de fiets weer aan de klant terug geeft.

Gledt dat ook voor een lekke band?
 
wtf-is-this-shit.jpg
 
Ja, wat als er rotzooi in de lagers is gekomen of je de achteras niet met het juiste moment hebt aangedraaid?

+1



* Band goed uitgebalanceerd > geen trillingen ofzo bij rijden?
* Heel soms is een nieuwe band qua vorm niet 100%, wat je niet visueel kunt zien (instabiliteit/trilling).
* Bij wisselen band zijn de remklauwen los geweest > ff testen of alles goed remt.
* Ketting/tandwielen bij wisselen achterband goed uitgelijnd + juiste kettingspanning?
* Etc...

:]
 
Dolfijnentrainer, paardendresseur of treinmachinist zijn stoerder beroepen dan F-16 vlieger? Waar gaat het heen met deze wereld!
 
Acteurs scoren altijd lekker wijvuh jwz :X







stoer vind ik acteurs ook niet echt... allemaal special effects :N

En als een topsport mannen niet stoer zijn zijn het wel die voetballers...
als je zij aankijkt liggen ze al op de grond te acteren

Maar dan heb je wél 2 ''stoere'' beroepen in 1 :W

ik hou het bij boomverzorging. 20 meter in een boom met een kettingzaag hangen. :9

En als je een vrouw bent en iets met paarden wil doen is hoefsmit ook nog best wel stoer :9
 
Laatst bewerkt:
Haha, nu weet ik waar het top 10 lijstje vandaan komt wat bij mijn motorzaak ingelijst is...
 
+1



* Band goed uitgebalanceerd > geen trillingen ofzo bij rijden?
* Heel soms is een nieuwe band qua vorm niet 100%, wat je niet visueel kunt zien (instabiliteit/trilling).
* Bij wisselen band zijn de remklauwen los geweest > ff testen of alles goed remt.
* Ketting/tandwielen bij wisselen achterband goed uitgelijnd + juiste kettingspanning?
* Etc...

:]

en dat deed een dealer in Alkmaar niet.
Niet bij mij in ieder geval :N

motor daar in ochtend gedropt voor nieuwe achterband.
na werkdag snel motor daar opgepikt en naar huis, vervolgens als ik wat harder reed begon dat hele ding te stuiteren.
volgende dag terug, bleek dus een fabrieksfout in de band te zitten..
moest ik weer de motor achter laten voor nieuwe band terwijl dat zo makkelijk had kunnen voorkomen..

ga der ook niet meer heen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan