Stoffige carbarateur schoonmaken

repulse

MF'er
9 apr 2009
68
0
Voor mijn Honda VT500, maar zou voor mijn idee ook voor elke andere carb dezelfde vraag zijn.
1. Van mijn neefje een carbarateur gekregen, deze is echter aan zowel de binnen en buitenkant stoffig. Op welke wijze kan je dit het beste schoonmaken?
 
Je kunt ze een uurtje in de Badedas laten liggen en dan goed afspoelen en afblazen met de compressor.

Maar het mooist is als je de hele boel in een ultrasoonreiniger doet ( niet om reclame te maken ) maar ik heb een ultrasoon reiniger groot genoeg om ze in te reinigen, hoef je niet eens de carbs los te maken van elkaar.
Is wel aan te raden overigens want dan krijg je wel een beter resultaat.
Wil ik best wel voor een MF prijsje doen voor je.


Groeten en succes ermee.
 
Je kunt ze een uurtje in de Badedas laten liggen en dan goed afspoelen en afblazen met de compressor.

Maar het mooist is als je de hele boel in een ultrasoonreiniger doet ( niet om reclame te maken ) maar ik heb een ultrasoon reiniger groot genoeg om ze in te reinigen, hoef je niet eens de carbs los te maken van elkaar.
Is wel aan te raden overigens want dan krijg je wel een beter resultaat.
Wil ik best wel voor een MF prijsje doen voor je.


Groeten en succes ermee.

Wat is je MF prijsje, misschien heb ik ook wel interesse O-)
 
Je kunt ze een uurtje in de Badedas laten liggen en dan goed afspoelen en afblazen met de compressor.

Maar het mooist is als je de hele boel in een ultrasoonreiniger doet ( niet om reclame te maken ) maar ik heb een ultrasoon reiniger groot genoeg om ze in te reinigen, hoef je niet eens de carbs los te maken van elkaar.
Is wel aan te raden overigens want dan krijg je wel een beter resultaat.
Wil ik best wel voor een MF prijsje doen voor je.


Groeten en succes ermee.

Een apparaat die groot genoeg is voor een rijtje van vier carbs aan elkaar is wel handig ja :Y

Hoe groot is die van jou?

Ik heb al meerdere bakkies gehad, en kom uiteindelijk uit op een professionele industrie reiniger. 30x40x50 cm. Maakt nog beter schoon dan de bekende bakjes van oa HBM en zo.
 
Ja 4 carbs van een 750 past net.
Maar voor een goed resultaat moet je ze eigenlijk toch wel 2 aan 2 doen omdat je ze een paar keer moet omdraaien.

Oke klinkt goed ik heb zelf een Duitse ELMA die leveren ook aan bijvoorbeeld DAF in Eindhoven en Smart in Born.

Heb jij ook een verwarmbare?

Groeten.
 
Ja 4 carbs van een 750 past net.
Maar voor een goed resultaat moet je ze eigenlijk toch wel 2 aan 2 doen omdat je ze een paar keer moet omdraaien.

Oke klinkt goed ik heb zelf een Duitse ELMA die leveren ook aan bijvoorbeeld DAF in Eindhoven en Smart in Born.

Heb jij ook een verwarmbare?

Groeten.

Als carbs passen, hoef je niks om te draaien hoor.

Elma is wel goed. En natuurlijk is een goede ultrasoonreiniger in staat om de vloeistof te verwarmen :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het alleen maar stof is, uitblazen met de compressor.

Stof is van enkele jaren, dus compressor voldoet in dit geval niet. Het is een extra carb, dus te hoge kosten moeten het ook niet worden. Een paar dagen in de week zal dan ook kunnen. Als ik het voorgaande lees, wordt het in ieder geval eerst demonteren. Daarna zal ik de probleempunten ook goed kunnen bekijken.
 
Kan ik mooi dit topic even kapen :Y

Ik ga morgen mijn carburateurs ultrasoon reinigen en wil het meeste voorwerk zelf doen. Maar kan nergens op internet vinden tot hoe ver ik ze uit elkaar moet trekken. De plastic kapjes heb ik er allemaal af, de vlotters heb ik eruit maar wat moet nog meer los?

Zit bijvoorbeeld nog plastic op voor de benzine leidingen (krijg je er niet tussen uit, zonder alle 4 de carburateurs van elkaar los te halen) en moeten de sproeiers etc ook allemaal los?
 
Laatst bewerkt:
Kan ik mooi dit topic even kapen :Y

Ik ga morgen mijn carburateurs ultrasoon reinigen en wil het meeste voorwerk zelf doen. Maar kan nergens op internet vinden tot hoe ver ik ze uit elkaar moet trekken. De plastic kapjes heb ik er allemaal af, de vlotters heb ik eruit maar wat moet nog meer los?

Zit bijvoorbeeld nog plastic op voor de benzine leidingen (krijg je er niet tussen uit, zonder alle 4 de carburateurs van elkaar los te halen) en moeten de sproeiers etc ook allemaal los?

Alles wat enigszins los kan, los.
Sproeiers, mengsleschroeven (let op miniem ringetje en rubbertje en veertje).
Vlotternaald en ev zitting los.
Mengbuizen los.

Het mechanisme om de carbs aan elkaar te houden, in principe laten zitten.
 
Okee dankje! Dan heb ik hem volgens mij zo goed als uit elkaar liggen nu. En nu duimen dat ze er alle 4 tegelijk in passen.

Ojaa tip voor iedereen, haal de carburateurs niet in je kamer uit elkaar. Behalve als je gek bent op benzine dampen / geuren :+ Het is nu goed koud op me (studenten)kamer.
 
spuitbus carbcleaner doet ook wonderen.........ben je voor een klein tientje klaar.......

even voor mijn idee, ultrasoon reiningen....als je alles wat vast zit losmaakt, wat blijft er dan over om te reiningen?
:')
Al die dingen gaan dus de reiniger in. In een bakje, zodat ze bij elkaar blijven.
Demontage is om er voor te zorgen dat het overal schoon eordt en om elk onderdeel te controleren op schade en slijtage.

Niet volledig demonter bij ultrasoon reinigen is als dure race benzine in een 2CV gooien; het zal wel verschil maken, maar is onzinnig.

Bedrijven die het op die manier doen leveren prutswerk. Particulieren die het zo doen zitten nog in een leerproces :)
 
Deze prutser legt ze een nachtje in een bakje diesel, daarna met kwastje boenen, daarna afspoelen met verse diesel.

Tot slot uitblazen en alle rubbertjes en veertjes etc etc terug plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan