Stom stom stom!

squiggy72

Rookie
6 mei 2007
13
0
Goes
Haastige spoed is zelden goed. Wilde lekker snel vertrekken vandaag, maar tot mijn grote verbazing stopte mijn Appie opeens na 10 cm rollen en ik kon hem niet meer houden. Arm ding lag te spartelen op de grond. En ik als newbie twijfelen of ik het gevaarte weer op zijn pootjes kon krijgen. Lukte gelukkig door de tips die ik ooit gehad had. Voorrem inknijpen, met kont tegen zadel duwen en andere hand bij passagiersrekje. En duwen maar. Ging vlot.

Alleen, wat was nu de oorzaak? 'K was vergeten dat ik een cilinderslot op het voorwiel had gezet.

|(

G'lukkig geen schade en ook geen rugpijn.
 
dAArom verkopen ze van die mooie gele of oranje touwtjes,
die je vanaf je remschijfslot naar het stuur kunt laten lopen.

Ach, zolang je remschijf niet krom is, ben je alleen een goede ervaring rijker.
 
dAArom verkopen ze van die mooie gele of oranje touwtjes,
die je vanaf je remschijfslot naar het stuur kunt laten lopen.

Ach, zolang je remschijf niet krom is, ben je alleen een goede ervaring rijker.
die koortjes zijn ook bagger .... kleine kido's vinden die touwtjes ook wel ok...O-) ... _O-
nah beste leerschool is hem een keer plat leggen , en je vergeet het nooit meer ...
al meen k al eens gelezen te hebben dat ...... :X :X :X
 
Haastige spoed is zelden goed. Wilde lekker snel vertrekken vandaag, maar tot mijn grote verbazing stopte mijn Appie opeens na 10 cm rollen en ik kon hem niet meer houden. Arm ding lag te spartelen op de grond. En ik als newbie twijfelen of ik het gevaarte weer op zijn pootjes kon krijgen. Lukte gelukkig door de tips die ik ooit gehad had. Voorrem inknijpen, met kont tegen zadel duwen en andere hand bij passagiersrekje. En duwen maar. Ging vlot.

Alleen, wat was nu de oorzaak? 'K was vergeten dat ik een cilinderslot op het voorwiel had gezet.

|(

G'lukkig geen schade en ook geen rugpijn.

das balen B|
mazzel dat je verder geen schade hebt op gelopen het zij materiele /lichaamelijke

xxx Snoez
 
Ik parkeer de motor zo veel mogelijk met het voorwiel tegen de muur, paaltjes, hekje etc. Dan moet je lopend achteruit voor je weg kunt rijden.
 
Jawel, als je afgeleid wordt door iemand die tegen je staat te kletsen ofzo en je dus uit je gebruikelijke ritueel gehaald wordt, kan het voorkomen dat je 'm vergeet. Gewoon zo'n vergeetveter kopen bij een motorzaak voor een paar euri, altijd goedkoper dan remschijven, kuipdelen, uitlaten of wat dan ook.

Ik parkeer de motor zo veel mogelijk met het voorwiel tegen de muur, paaltjes, hekje etc. Dan moet je lopend achteruit voor je weg kunt rijden.
Bij sommige motoren hoor je dan eerst *krak* omdat het slot je voorspatbord aan puin drukt voor je tot stilstand komt omdat je slot tegen je voorvork aan komt.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een schijfremslot van Lidl nemen, die breken af als je hem vergeet _O- _O-

Gelukkig heb je geen schade opgelopen :)
 
Haastige spoed is zelden goed. Wilde lekker snel vertrekken vandaag, maar tot mijn grote verbazing stopte mijn Appie opeens na 10 cm rollen en ik kon hem niet meer houden. Arm ding lag te spartelen op de grond. En ik als newbie twijfelen of ik het gevaarte weer op zijn pootjes kon krijgen. Lukte gelukkig door de tips die ik ooit gehad had. Voorrem inknijpen, met kont tegen zadel duwen en andere hand bij passagiersrekje. En duwen maar. Ging vlot.

Alleen, wat was nu de oorzaak? 'K was vergeten dat ik een cilinderslot op het voorwiel had gezet.

|(

G'lukkig geen schade en ook geen rugpijn.

Dat is wel balen zeg....
Ik heb er zo'n geel koort aanzitten, en die maak ik dan vast aan het stuur.
 
ik ik ik heb dat nog noooooit gehad :X

maar ja, zo'n touwtje is voor mietjes natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Heb nu ook een schijfremslot, nog nooit gebruikt.... zullen we weddenschappen afsluiten voor wanneer ik mijn schijfrem-vergeten-topic open? Lol :+

@ ts: Jij hebt een mazzeltje gehad!
 
Je leest het wellis vaker idd ik snap het nog steeds niet dat je zoiets vergeet.
Met de fiets het je dat toch ook niet.
 
Jawel, als je afgeleid wordt door iemand die tegen je staat te kletsen ofzo en je dus uit je gebruikelijke ritueel gehaald wordt, kan het voorkomen dat je 'm vergeet. Gewoon zo'n vergeetveter kopen bij een motorzaak voor een paar euri, altijd goedkoper dan remschijven, kuipdelen, uitlaten of wat dan ook.Bij sommige motoren hoor je dan eerst *krak* omdat het slot je voorspatbord aan puin drukt voor je tot stilstand komt omdat je slot tegen je voorvork aan komt.
maar bij de meeste druk hij je remklauw aan puin ... B|
of je moet vethard achteruit kunnen lopen ... O-)
dan klopt het spatbord verhaal .
 
Terug
Bovenaan Onderaan