stom, stommer & stomst

Bikerlife

MF veteraan
5 okt 2007
1.988
4
De titel zegt het eigenlijk al...
Post hier je meest genante, domme, gekke, maffe bizarre scooter momenten/acties.
Of verhalen van andere natuurlijk ook mogelijk, als ze maar lekker smeuig zijn ;)

Ik heb de zoek functie gebruik en kon zo 1 2 3 nog geen onderwerp hierover vinden....
 
Het heeft natuurlijk een aanleiding dat ik zo onderwerp aanmaak...

dus trap ik af...

Afgelopen zondag heerlijk weer, moest nog een cadeau voor pa halen in de stad.
Dus hop hop op de scoot, stukje rijksweg effe wat binnendoor en zo in hartje rotterdam.
Scooter onder het mom van brommer in de bewaakte fietsenstalling.
Effe snel cadeau en ik was weer opweg naar huis.
Bijna thuis, nog even 1 kilometer afsnijden door 10meter fietspad:P
Appeltje eitje..... NOT!
Omdat ik een overtreding beging, zat ik achterstevoren op de scooter om nog eens goed te kijken of er geen man met de petteflet achter me zat die me op de bon zou slingeren.
Maar toen plots.... Pats boem kledder auw aan de noten en een scooter op me donder :S
Ik was zo druk bezig geweest met achterom te kijken, dat ik heel het paaltje midden op het fietspad over het hoofd had gezien _O- :X

achja buiten dat de scooter flink gehavend was had ik zelf alleen een zeer been dus viel het allemaal mee.
Wel knullig was het dat 2 fietsers het zagen gebeuren en hebben geholpen de scooter van me af te lichten aangezien deze nogal vervelend op me lag.

afijn, het had genanter gekund als ik naar een mooie dame achterom had gekeken bv ;)
 
Laatst bewerkt:
Het heeft natuurlijk een aanleiding dat ik zo onderwerp aanmaak...

dus trap ik af...

Afgelopen zondag heerlijk weer, moest nog een cadeau voor pa halen in de stad.
Dus hop hop op de scoot, stukje rijksweg effe wat binnendoor en zo in hartje rotterdam.
Scooter onder het mom van brommer in de bewaakte fietsenstalling.
Effe snel cadeau en ik was weer opweg naar huis.
Bijna thuis, nog even 1 kilometer afsnijden door 10meter fietspad:P
Appeltje eitje..... NOT!
Omdat ik een overtreding beging, zat ik achterstevoren op de scooter om nog eens goed te kijken of er geen man met de petteflet achter me zat die me op de bon zou slingeren.
Maar toen plots.... Pats boem kledder auw aan de noten en een scooter op me donder :S
Ik was zo druk bezig geweest met achterom te kijken, dat ik heel het paaltje midden op het fietspad over het hoofd had gezien _O- :X

achja buiten dat de scooter flink gehavend was had ik zelf alleen een zeer been dus viel het allemaal mee.
Wel knullig was het dat 2 fietsers het zagen gebeuren en hebben geholpen de scooter van me af te lichten aangezien deze nogal vervelend op me lag.

afijn, het had genanter gekund als ik naar een mooie dame achterom had gekeken bv ;)
full
 
Best stom, maar vooral zonde van de scooter.

In de loop der jaren heb ik een uitgebreide collectie stommiteiten verzameld. De ene stommer dan de andere, maar wel voornamelijk met de bromscooter.

Net 16, een tweedehands Kymco DJ gekocht. Ging wel 80 op de teller. Trots laten zien aan vriendjes: scooter wil met geen mogelijkheid starten. Heb me een half uur lang suf staan kicken. Toen het contactsleuteltje op "on" stond ging het een stuk gemakkelijker.

Of 2x op dezelfde zaterdagmiddag een nieuw achterlicht moeten halen bij de scooterhandelaar. Wheelies oefenen met een Peugeot TKR.

Een stukje omrijden omdat op de Houtwijklaan vaak een rollenbank staat. Wat bleek, op de Zichtenburglaan stond er ook 1.

De voorremblokjes vervangen van m'n Peugeot Speedake. Remde prima, maar piepte een beetje. Ik dacht nog, ik zal er wel een keer wat kopervet achterop de blokjes smeren. Wat blijkt, weken later, de remschijf zat niet tussen de remblokjes maar tussen de remzuiger en de achterkant van een remblokjes. Oeps.

Enzzzzz... :)
 
Ha joeyverveer, Tjonge wat een verhaal. gelukkig is het vrij goed afgelopen :)

En euh,.. ik weet niet of je je orriginele verhaal veranderd had nog VOOR ik het gelezen had maar het leest lekker.... geen onafgemaakte zinnen. Maar misschien heb ik iets gemist ???
 
Net je rijbewijs hebben en voor het eerst een stukje alleen rijden :]
Kom je onderweg een leuke markt tegen en dan je scooter niet op de standaard krijgen zonder om te vallen. Mij is het gelukt.
Gelukkig stond er een muurtje die mij en de scooter opvingen.
Maar met geen mogelijkheid meer op kunnen staan omdat de scooter op je ligt
Gelukkig zijn er altijd wel een paar behulpzame mensen die je dan wel willen helpen met het schaamrood op de kaken :( en dan maar een grapje maken van: ik heb net mijn rijbewijs als is t niet te merken _O-

of

Bijna stilstaan en willen keren en dan ineens op je gat liggen met de scooter boven op je
en geen kant meer op kunnen :(
Hoop dat t nooit meer gebeurt!!! Wat een afgang
Ik ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben ;)
 
Net je rijbewijs hebben en voor het eerst een stukje alleen rijden :]
Kom je onderweg een leuke markt tegen en dan je scooter niet op de standaard krijgen zonder om te vallen. Mij is het gelukt.
Gelukkig stond er een muurtje die mij en de scooter opvingen.
Maar met geen mogelijkheid meer op kunnen staan omdat de scooter op je ligt
Gelukkig zijn er altijd wel een paar behulpzame mensen die je dan wel willen helpen met het schaamrood op de kaken :( en dan maar een grapje maken van: ik heb net mijn rijbewijs als is t niet te merken _O-

of

Bijna stilstaan en willen keren en dan ineens op je gat liggen met de scooter boven op je
en geen kant meer op kunnen :(
Hoop dat t nooit meer gebeurt!!! Wat een afgang
Ik ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben ;)


:) en ik heb de beelden nog :)
 
Net je rijbewijs hebben en voor het eerst een stukje alleen rijden :]
Kom je onderweg een leuke markt tegen en dan je scooter niet op de standaard krijgen zonder om te vallen. Mij is het gelukt.
Gelukkig stond er een muurtje die mij en de scooter opvingen.
Maar met geen mogelijkheid meer op kunnen staan omdat de scooter op je ligt
Gelukkig zijn er altijd wel een paar behulpzame mensen die je dan wel willen helpen met het schaamrood op de kaken :( en dan maar een grapje maken van: ik heb net mijn rijbewijs als is t niet te merken _O-

of

Bijna stilstaan en willen keren en dan ineens op je gat liggen met de scooter boven op je
en geen kant meer op kunnen :(
Hoop dat t nooit meer gebeurt!!! Wat een afgang
Ik ben wel blij te lezen dat ik niet de enige ben ;)

Haha ja dat iets misgaat is niet zo erg, maar wel knudde als er 300 getuigen zijn van je beginnersfoutje :9

Gevallen over een bevroren houten bruggetje. Komen 3 mensen naar je toe gerend om te vragen of het gaat en of ze je ergens mee kunnen helpen. Het liefst zou je zeggen flikker op, maar het blijft bij nee bedankt, het lukt wel :P
 
:) en ik heb de beelden nog :)

@scoot-020
en dat is niet leuk :$

@Karl: ik was blij dat ik hulp kreeg ondanks dat t gebeurde op een vol plein
en dat je sommige mensen met hun hoofd zag schudden! :N
 
Laatst bewerkt:
leuke avond gehad,
nagenietend met een smile tot achter m'n oren, :)
wurm ik me in mijn motorkleding.

starten die motor,
omkijken als er geen auto's komen,
en om te draaien op de weg...
nog geen meter verder schijnhangend in de draai,
stopt plots alles en duik je opzij op de weg!!!!

SLOTKETTING IN HET VOORWIEL VERGETEN!!!!!!!!!!!!! |( |(

gevolgen:
-lullig gevoel :N
-krassen op de kuip
-gebroken voorspotbord
 
Het is al een tijdje geleden

Op 12 jarige leeftijd je brommer kwijt raken,door toedoen van de dorpsagent op een fiets.
Omdat je dacht dat deze woensdag middags altijd in een naburig dorp dienst had.

En dan je brommer terug halen,bij de plaatselijke autosloperij/oud ijzerboer.(beste man kneep altijd een oogje dicht)
Om vervolgens je brommer weer kwijt te raken,door toe doen van zelfde agent,beste man was deze keer met de auto op pad.

Tja kan verkeren,leverde gelukkig geen strafblad op,was gevalletje ons kent ons.
Brommer heb ik nadien nooit weer terug gezien.
 
Die goede oude tijden...

Ben ooit eens aangehouden door oom agent is nu verjaard dus kan het wel bekennen nu...

Alles werd eraf gesloopt, tandwielen, 70cc setje, carburateur, complete uitlaat afijn alles wat hem sneller maakte en dat werd netjes gestald bij het buro van politie in een mooi houten schuurtje achter een hoog hek...

Dit hek was eigenlijk niet zo hoog, het schuurtje was al oud en krakkemikkig en de centjes waren schaars toen dus er zat eigenlijk maar een ding op en dat was alles weer gaan "lenen" van oom agent...

Alles weer terug gemonteerd en rijden maar weer tot de volgende aanhouding, toen werd ik toch wel "vreemd" aangekeken door .....juist dezelfde agent :)

Hij zei er niks van, ik mocht alles weer inleveren en jawel je raad het al ik mocht weer alles gaan "lenen", daarna toch maar deze brommer verkocht en weer een ander aangeschaft ging toch wel erg opvallen had ik het idee!!!

Nu achteraf ja toch wel "stom" maar ja wat doe je als je jong bent een beetje wild en geen centen hebt...

:)
 
Mei 2003, m'n eerste motorfiets: een Honda Nighthawk 650 cardan. Van Motoport Breda naar huis in Etten-Leur, maar eerst even tanken vlak voor afslag Etten-Leur.

Stap af bij de pomp en wil m'n Nighthawk op de bok zetten: dat lukt me dus niet. :?

Behulpzame automobilist nam het van me over en liet zien hoe je dat doet.

Tsja, ben je ineens niet meer zo'n stoere motorrijder....... :]

Marcel
 
Kijk, doet me deugd te horen dat ik niet de enige brokke piloot hierzo ben ;)
 
In 1983 trotse bezitter van een Yamaha xt 660 Tenere. Showen bij mijn schoonouders. Wilde stoer wegrijden, starten, (was kickstarter) en maar trappen en trappen. Ik begon hard te zweten. Niets hielp. Vroeg mijn schoonvader en zwagers om te duwen, ze duwde zich lens. Keek nog een goed op het stuur, staat de dodemansknop op uit.................
draai die om en .....hij liep direct..

Ik heb het ze maar noooit verteld.
 
Zo, topic nog maar even aangeslingerd want jullie zijn echt niet de enige hoor.
Er rollen nog net geen tranen over m`n wangen bij het lezen van deze verhalen.
Maar laat ik jullie dit vertellen, HET KAN NOG GEKKER HOOR !!
Weliswaar een Kymco GD 50 verhaal maar dat doet er even niet toe.

Op weg naar m`n werk (7 km) vond ik de snelheid niet echt jofel meer waarbij de snelheid gereduceerd werd tot 30 km/pu op de teller.
Ook het sporen vond ik niet zo "je van het", ik was toch echt niet in de kroeg geweest alhoewel het daar wel op leek.
Toch maar even afgestapt om met "mijn technisch inzicht :( " de boel te inspecteren.
Remmen aangelopen, remklauw misschien vast, neeuuh joh.
Lekke band misschien? Ach, dat controleren ik toch gewoon even door met m`n maat 45 (met pijn) een flinke hengst tegen de banden te geven. Nee, volgens mij ook OK.
Dan toch maar even de dealer gebeld waarop ik de volgende dag de poging heb ondernomen om die 10 km. dan toch ook nog maar te overbruggen.
Aangekomen bij de goede man was mijn eerste uitspraak: "ik snap er geen r**t van !!.
"Rustig, rustig maar" waren zijn kalmerende woorden.
Ik heb het al gezien. Waaaaaaaaaaaaaaat hoezo ??
Ja, een achterband die ver onder de vereiste spanning staat kan voor vervelende gedragingen van je scooter zorgen.
Gloeiende gloeiende, had ik toch gecontroleerd met m`n maat 45.
Volgende keer toch maar even bukken en met m`n 2 linkse duimen het bandje even indrukken ;( ;(.
Tot overmaat van ramp lukte het de monteur ook nog niet om een prop te zetten.
Het voorwerp was zo klein , z`on beetje maat paperclip, waarbij ik ook nog eens een aantal km`s had doorgereden, dat het met een tang niet te grijpen was.
Ok, priem er in en hopen dat de "paperclip" werd mee geduwd waarop vervolgens de prop werd gezet.
Je raad het al, gaatje niet gedicht.
Toch maar een nieuwe Michelin Pilot S er om, de oude lag er toch al 500 km. om :X :X .

Verstand komt met de jaren wordt wel eens gezegd, moet het bij nu toch wel erg snel komen hoor :) :).

Wie volgt??

Peter
 
Volgende keer oude band eraf halen en van binnen uit de boosdoener verwijderen, daarna kun je zo een paraplu zetten...
 
Jahoor daar zijn we weer.

Van de week motorraces gekeken, en met dat in ged88 op de scoot gestapt.....
Ik reed dus al zwaar roekeloos een brom scoot met 120 op de teller inhalen in een bocht op de dijk waar net een kuil in zat en ik al bijna op de plaat ging.
Enigzins geschrokken toch maar me snelheid wat aanpassen.
Toch benieuwd hoe plat ik de scoot kan krijgen.....
Weet je er komt een rotonde aan die ik driekwart neem is uit testen...
Plat, platter..... Ineens is daar de standaard die roet in het eten gooit...... Te laat achterwiel verliest door te veel kantelen grip....
En de scoot schuift mooi onder me konT vandaan....
Resultaat, me net nieuwe kappen set van laatste domme actie weer voorzien van nodige schaafplekken, me nieuwe spijker broek met nieuwe termokleding naar de knoppe
En en heel de inhoud van me buddy over de rotonde verspreid waarna tot overmaat van ramp de auto mobielist nee knikkend langs rijdt.
Dezelfde auto die ik nog eerder met een aardig vaartje had in gehaald....

Weer een check op me lijstje, scooter en smoutwerk in de bochten.... NO GO:(
tiss alleen jammer dat ik zo hard Leers ben .... *zucht*
 
Laatst bewerkt:
Ach, sommige mensen leren dingen altijd op de moeilijke manier. Daar reken ik mezelf ook toe ;)
 
Wie heeft er niet z'n motor(fiets)scooter zonder jou erop weg zien rijden, terwijl je wilde opstappen ,met draaiende motor, en het gas te veel opentrok terwijl je het stuur wilde beetpakken })
 
Laatst bewerkt:
2 jaar geleden
pas mijn Kymco Xciting binnen.
wil hem in de schuur op de bok zetten .
dit lukt niet met het gevolg dat de scooter te ver naar voor schiet tegen de betonmolen aan ,die daar in de weg stond te staan.
Gelukkig alleen wat lak schade en krassen op mijn voorlicht maar toch
jammer voor een scooter van nog geen 2 uur oud
 
Laatst bewerkt:
Toch maar een nieuwe Michelin Pilot S er om, de oude lag er toch al 500 km. om :X :X .
Peter

Wel erg frappant, ik lees jouw verhaal.
ik heb nooit lekke banden maar deze jongen had ook met zijn nieuwe pilot power 2x kort achter elkaar lekke pijp ( binnen 1 week <500km ). Beide ook met formaat paperclip / speld.
Hmmmmmm te zachte bandjes van Michelin ?
Rij nu met binnenband.

Nieuwe topic over ervaringen met de pilot Power ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan