Stom vraagje

F1R3BL@D3

MF veteraan
19 mei 2001
1.525
0
Ik heb net beetje ruzie gehad met baas.
Ik was weer eens een keer te laat.
En nu gaat ie me belonen met een aantekening in mijn dossier.
Maar wat moet ik daar onder verstaan?en wat voor gevolgen heeft het?
 
dat je moet voorkomen nog vaker te laat te gaan komen. Voor de rest heb ik altijd het idee gehad dat als ik mijn werk doe en ik zit gewoon minimaal 8 uur op mijn werk dat ze niet moeten zeiken. Als ik om 10 uur binnen kom en ik ga om 19.00 uur weg dan is dat vergelijkbaar met iemand die om 7 uur begint en om 16.00 weggaat.

Over het algemeen doen ze niet veel met zo\'n aantekening, maar het kan natuurlijk een mooie reden zijn om van je af te komen: \"Hij kwam altijd te laat!\"

Wat was de reden eigenlijk? File, verslapen, vriendin?
 
dan weet ie voor de volgende keer dat je al een keer eerder te laat was... :) MUHAHAHAHA!!

nee, ik geloof dat bij meerdere aantekeningen hij een legitieme reden heeft je te ontslaan. Maar dan moeten het wel zware aantekeningen zijn. een keertje te laat komen, fuck him!
 
Als jij heel veel van dat soort aantekeningen in je dossier krijgt & schriftelijke waarschuwingen dat ze dat soort gedrag niet accepteren staan ze sterker in hun schoenen zouden ze je willen ontslaan.
Maar zo\'n vaart zal het niet lopen, ik ken een gozer die 4 van de 5 dagen te laat kwam (maar dan ook 3 uur of zo), ikweetniethoeveel waarschuwingen had gehad, met een zonnebril achter de PC zat (omdat hij eigenlijk aan het slapen was), hij was zelfs te laat in de rechtzaal tijdens de rechtzitting voor zijn ontslag. Hij is toen alleen ontslagen omdat hij ermee accoord ging (gouden handrukje) 8-)
 
Op Donderdag 08 november 2001 10:47 schreef J.W het volgende:
Ik heb net beetje ruzie gehad met baas.
Ik was weer eens een keer te laat.
En nu gaat ie me belonen met een aantekening in mijn dossier.
Maar wat moet ik daar onder verstaan ? en wat voor gevolgen heeft het?

Temperamentje die J.W :P
Alweer te laat :? Twas weer een lekker puinhoop op de weg... Of kon je niet bij je vriendin uit bed komen :? })
Is toch een mooie beloning voor te laat komen :?
Gevolgen, direct geen. Op de lange duur, bij meerdere kom je iig niet in aanmerking voor een loonsverhoging e.d. ( evt. ontslag kan ook, maar lijkt me wat overdreven.)
 
Meer flexibele werkgever zoeken. Als je er moet zijn, omdat je er voor het uitoefenen van je functie gewoon op een bepaald moment moet zijn (telefoniste of zoiets), kan ik me voorstellen dat je baas er wat van zegt. Als er gewoon een resultaat behaald moet worden, en het maakt geen hol uit wanneer en hoe je dat doet, moet de baas niet lopen zeiken.

Zelf zit ik nu lekker thuis te tele\"werken\" :)

Mijn chef zegt: je wordt beoordeeld op output, niet op input, dus wanneer je wat doet interesseert me geen bal, als er maar een resultaat op tafel komt.
 
Hij ging echt helemaal over de flos.
en hij heeft al last van zijn bloeddruk.
Nou ja de eerste keer is het nou ook weer niet.
Hij heeft me al 2 of 3 keer gewaarschuwd, maarja ben echt een rebel |(

Ik hoorde hem wel iets zeggen van schriftelijke bevestiging, maarja eerst zien dan geloven.
Het ging er mij om dat het geen invloed heeft als ik ergens anders wil gaan werken.
Dat ik niet op de blacklist bij werkgevers kom te staan :+
 
Meer flexibele werkgever zoeken. Als je er moet zijn, omdat je er voor het uitoefenen van je functie gewoon op een bepaald moment moet zijn (telefoniste of zoiets), kan ik me voorstellen dat je baas er wat van zegt. Als er gewoon een resultaat behaald moet worden, en het maakt geen hol uit wanneer en hoe je dat doet, moet de baas niet lopen zeiken.

Zelf zit ik nu lekker thuis te tele\"werken\" :)

Mijn chef zegt: je wordt beoordeeld op output, niet op input, dus wanneer je wat doet interesseert me geen bal, als er maar een resultaat op tafel komt.

Ik doe ook gebruikers ondersteunen.
En in het verleden is het wel eens gebeurd dat de PDC plat lag (bij ons mailserver&fileserver) en dat mijn collega en ik een uur te laat kwamen.

Maar ik hoor wel om 8:30 er te zijn.

Tja reden, tja je woont net op jezelf je hebt vrienden je hebt bier en je hebt muziek.
Tja dan word het weleens 03:00 :+
 
Niet te veel van aantrekken. Als mijn baas zo moeilijk zou doen zou ik langzaam gaan zoeken naar een andere baas. Ik kom bijna iedere dag te laat. Met het huidige weer weet ik bijna zeker dat ik te laat kom. Eerder als 6.30 weiger ik echter te vertrekken vanuit huis. Dus ik kom ergens tussen 8.00 en 10.30 op mijn werk aan. Vandaag was het 10.15. Het gaat erom of je je werk goed doet.
 
de ene keer lig ik lekker in mijn bed en kom ik pas om half 10 op mijn werk en de andere keer sta ik hier voor een gesloten deur om 7 uur. Ik kijk gewoon hoeveel uren ik per week werk en als dat er teveel zijn ga ik wat eerder weg en als er dat te weinig zijn blijf ik langer doorwerken.

Bij ons word er ook nog geklokt, dus je moet eigenlijk wel 8 uur per dag maken, maar dat idee is echt dom. Collega\'s van me zitten hier soms een half uur te internetten om half 5 omdat ze niet voor 5 uur de deur uit mogen omdat ze die 8 uur per dag niet halen. Echt kinderachtig, maar de directie wil het zo.
 
Ben meestal rond 8 uur op m\'n werk en zou dan dus gewoon om half 5 weg mogen. Het geval is dat ik altijd blijf werken in de pauze en dus 2,5 uur in de week \'over\' heb. Ga dus soms gewoon een half uurtje eerder weg. Ze moeten niet zo zeiken. Heb ook al gezeur gehad over het internetten in de baas z\'n tijd. :( Ik op gesprek bij hoofd bedrijfsbureau. ikke: \"Als ik geen bal te doen heb, wat dan?\" hoofd: \"Dan hebben we nog wel ander werk voor je!\" ikke: \"Dan zoek je maar mooi iemand anders, want daar ben ik niet voor ingehuurd. De mazzel.\" Nooit weer iets over gehoord. })
 
wat vinden ze dan van lang lunchen? Ik heb regelmatig overuren die ik niet uitbetaald krijg, sterker nog, aan het einde van de maand word het teruggezet tot maximaal 10 uur. Zo heb ik dus laatst op de laatste werkdag van de maand een kleine anderhalf uur zitten lunchen bij vrienden thuis. Videootje erin, broodjes op tafel en toen er iets van werd gezegd begon ik over die overuren. Daar hadden ze niets meer over te zeggen (ben nu trouwens wel ontslagen...zou het hier iets mee te maken hebben :? )
 
Mja, ik kom hier dus dagelijks minstens een half uur tot een uur te laat. vandaag zelfs bijna anderhalf uur.
Geen manager is ook geen nota of klachten.

Baal ik effe dat\'k vanaf 19/11 in de andere vestiging (met veel bazen) moet gaan werken :(
 
Op Donderdag 08 november 2001 11:16 schreef Ohjajoh het volgende:
Maar ja, ik liep toch stage.. ;)

Op mijn stage was ik ELKE dag gewoon te laat. Varierend van 5 minuten tot een half uur. Ze liepen allemaal op me te zeiken, maar dat hielp niet bleek achteraf, dus zeiden ze al niets meer, en was het een wonder als ik om 8.30u binnen was.

Het kon niet gekker worden, want na m\'n stage moest ik weer naar school, en raad eens hoe laat dat begon ? Juist. Om 8 uur. Maar dat redde ik net weer wel. soms 5 minuten te laat, maarja waarom moet het ook zo verdomde vroeg ?!?!?!
Als je je werk gewoon doet, ook al ben je ietsje te laat is het toch prima ?

edit: Het was wel zo dat de verdiensten van m\'n stage zeer slecht waren en ik m\'n gewone parttimebaan nog moest houden, dus dat waren werkdagen van 8.30u - 22u \'s avonds met in totaal 1 uur pauze. En dat breekt je ECHT op hoor. Viel bij m\'n vriendin gewoon \'s avonds in slaap, en dan schrok ik rond 23u of 0.00u wakker en moest ik als de sodemieter m\'n auto in om met slaperige kop naar huis te rijden om daar verder te pitten om er weer vroeg uit te moeten voor die saaie stage.

Ach, vanaf februari weer een half jaar stage, heb ik leuke collega\'s en is het werk leuk, dan kom ik zeker op tijd, dan doe ik m\'n best er voor.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net beetje ruzie gehad met baas.
Ik was weer eens een keer te laat.
En nu gaat ie me belonen met een aantekening in mijn dossier.
Maar wat moet ik daar onder verstaan?en wat voor gevolgen heeft het?

Beloof hem gewoon, dat het je deze dag niet meer zal overkomen, en dat je zeker op tijd naar huis zal gaan !!!!! :+ .

laat hem maar blazen !!, maar als hij een keer niet of te laat of onverklaarbaar niet op zijn post is, moet je het zelfde theater opzetten !!

wat is hij meer als jij??? als hij zijn broek laat zakken heeft hij er ook maar 1 onder hangen ( neem ik aan)

als deze persoon een stropdas draagt kan veel verklaart worden ( jezus,,, ik heb een hekel aan stropdassen en mantelpakjes !!!). stropdas snijdt de zuurstof toevoer naar de hersenen af , wat tot gevolg heeft , geen optimaal functioneren van hersenen. dus ook minder sociale vaardigheden.
vandaar dat hij niet begrijpt dat jij alleen maar redelijk uitgerust in een redelijke conditie je werk wilt doen................. :+
 
Hij ging echt helemaal over de flos.
en hij heeft al last van zijn bloeddruk.
Nou ja de eerste keer is het nou ook weer niet.
Hij heeft me al 2 of 3 keer gewaarschuwd, maarja ben echt een rebel |(

Ik hoorde hem wel iets zeggen van schriftelijke bevestiging, maarja eerst zien dan geloven.
Het ging er mij om dat het geen invloed heeft als ik ergens anders wil gaan werken.
Dat ik niet op de blacklist bij werkgevers kom te staan :+
Schriftelijke bevestiging: Bij mijn baantje 3 strikes ==> you\'re out... Drie schriftelijke waarschuwingen is geldige ontslagreden... Maar dan moet je toch met meer komen dan alleen maar te laat komen...

Moeilijke baas, BTW... Of is vriend JW een moeilijk typje? De laatste keer da\'k grof te laat was (>1 uur) wilde ik, als heilige medewerker, braaf vertellen waarom dat zo was... Baasman zegt: Is al goed, zo vaak komt het niet voor dat je te laat bent... :}

Gozer die de helft minder vaak te laat is, heeft al 2 waarschuwingen op papier...

Maar ik maak dan wel me uren gewoon, that\'s the verschil... :)

Voor overige baantjes kan het uitmaken als je ontslagen wordt om het te laat komen... Is niet een goede reden om te vertellen bij een solli-babbel... Anders: maakt nie uit... :)
 
Over te laat komen gesproken. Ik werd vandaag om 11 uur wakker. Gisteren iets te veel gezopen en dus vergeten mijn wekker te zetten. Toen ik ook wakker werd dacht ik dat het weekend was, maar na 2 tellen denken kwam ik er toch achter dat ik nog even een dagje moest werken. Baas is vandaag naar een trouwerij dus niemand die iets heeft gemerkt.
 
Over te laat komen gesproken. Ik werd vandaag om 11 uur wakker. Gisteren iets te veel gezopen en dus vergeten mijn wekker te zetten. Toen ik ook wakker werd dacht ik dat het weekend was, maar na 2 tellen denken kwam ik er toch achter dat ik nog even een dagje moest werken. Baas is vandaag naar een trouwerij dus niemand die iets heeft gemerkt.

Vorige week.. moet altijd op zaterdag werken, dus wekkertje aan.. ook wat gezopen, lig bij m\'n vriendin in bed.. wekker gaat af.. ik denk van \'godver het is zondag, ik hoef er helemaal niet uit\'.. dus wel! :(
 
je nie druk over maken
als je je a4 krijgt(je aantekening)
alleen voor gezien tekenen.
verders kunnen ze er niet veel mee.
oja en om de verstandhoudingen wat beter te maken vraag er gelijk een opbergmap bij, voor de volgende keer. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan