Stomme vraag misschien...

Ik doe het alleen met een natte doek...niks geen zeep oid.

Edit: Ik gebruik soms die brillepoets uit spuitflessie van de Pearle pieeeep
 
Laatst bewerkt door een moderator:
a helmet can be weakened by a cleaning agent, and may not provide protection in an accident resulting in injury or death. The correct way to clean a helmet is to mix 5 or 6 drops of mild soap in a quart of warm water. Dampen a soft cloth in this solution and wipe the helmet clean.

Beste dus een beetje afwas-sop in warm water
 
k, thnx allemaal... Ik ga weer poetsen :)

Gewoon water en zeep werken niet meer namelijk.. Moet 'm eigenlijk vaker schoonmaken denk ik :P

Glassex is niet goed voor het vizier heb ik hier ooit eens gehoord, dan schijnt het vizier uit te harden en heb je kans dat ie breekt.
 
k, thnx allemaal... Ik ga weer poetsen :)

Gewoon water en zeep werken niet meer namelijk.. Moet 'm eigenlijk vaker schoonmaken denk ik :P

Glassex is niet goed voor het vizier heb ik hier ooit eens gehoord, dan schijnt het vizier uit te harden en heb je kans dat ie breekt.

Oeps, goed om te horen, thnx. Zal dan ook maar water en zeep gaan gebruiken.
 
Bericht door Max, alleen Mar1tin is nog ingelogd :P

GEEN glassex!!! Is te agressief, en bijtend...wordt je vizier bros van en krijg je meer krassen!!
Voorbeeld: Pak een oud vizier, en vouw hem dubbel, dat gaat goed, spuit hem al dubbelgevouwen onder met remmenreinige en je ziet hem wit worden, en misschien zelfs barsten...daar wordt ie bros van, zelfde effect heeft glassex ook, maar dan wat minder extreem...
 
Hmm ik zag zo'n rain-spul in de winkel liggen bij halfords maar achterop stond specifiek om het niet te gebruiken op plastics en kunststoffen... (vizier..)

Dat spul waar jij het over hebt, waar kan ik dat krijgen en is het wel bedoeld voor je vizier?

Dank
 
Hmm ik zag zo'n rain-spul in de winkel liggen bij halfords maar achterop stond specifiek om het niet te gebruiken op plastics en kunststoffen... (vizier..)

Dat spul waar jij het over hebt, waar kan ik dat krijgen en is het wel bedoeld voor je vizier?

Dank
 
Gebruik(te) ook Rain-X, halfords heeft het ook. Is ook bedoeld voor autoruiten e.d.
Ik vind het dus geen fijn spul, de regendruppels blijven bij mij alleen maar harder plakken, zo lijkt het. Zal wel aan mij liggen :? :? :?
 
Op maandag 03 juni 2002 18:37 schreef martinweb.nl het volgende:Zal wel lekker ruiken! Maar van benzine wordt kunstof 'broos' dacht ik. Maar las je het gewoon direct opneemt en niet bij iedere tankbeurt er een gewoonte van maakt valt het wel mee denk ik?
Dat klinkt dan als een polycarbonaat helm en ik heb glasvezel *D *D
Ik heb er nog niks van gemerkt (maar goed, je ziet ook niet wat glassex met je helm doet dus..) en het heeft de laklaag niet aangetast, dus ik g aer nog maar ff vanuit dat het goed komt.
 
Hmm ik zag zo'n rain-spul in de winkel liggen bij halfords maar achterop stond specifiek om het niet te gebruiken op plastics en kunststoffen... (vizier..)

Dat spul waar jij het over hebt, waar kan ik dat krijgen en is het wel bedoeld voor je vizier?

Dank
'k gebruik de gele uitvoering van rain-x, eerst ff uitgeprobeert in een klein hoekje,mijn vizier was er wel voor geschikt. te verkrijgen in bijna elke automaterialenzaak
 
Terug
Bovenaan Onderaan