Stomme Zwitserse sticker

Captain Distraction

Die hard MF'er
11 apr 2002
351
0
Purmerend
Omdat ik richting Zwitserland ga heb ik dus zo'n tolvignet nodig. Ik weet nog van mijn vorige tocht (met het blik) dat de zwitserse tollenaar snel de sticker achter mijn autoruit plakte, zodat mijn uitzicht gehinderd was. toen ik de sticker wilde loshalen voor een wat verkeersveiligere plek op mijn raam viel het kreng in stukkies uiteen. De superlijm zit nu nog op mijn voorruit :(

Ik heb nu met de motor helemaal geen zin in zo'n kreng op mijn kuip met van die gore plaktroep. Mag je zo'n sticker ook op het spatbord plakken? Of in een hoesje achter de kuipruit plaatsen of zo?

Of zal ik hem op mijn achterste plakken, kan ik de zwitserse tollenaar meteen laten zien waar hij op kan als hij het vignet wil controleren :j
 
Op je spatbord zal niet lukken, want het is een "aan de binnenkant plak sticker". Bel eens met de ANWB, misschien mag het wel als je hem met een stukje plakfolie vastplakt. Hoesje zal wel niet mogen omdat je hem dan eventueel in een hoesje in een ander voertuig zou kunnen doen en dus met 2 voertuigen en 1 sticker zou kunnen rijden.
 
Ik heb geluk gehad, zonder vignet 80 km snelweg in Zwitserland gereden en niet aangehouden. :)
 
Ik heb vorig jaar zo'n vignet gewoon ergens langs de weg gekocht. Ik kon hem dus zelf plakken waar ik wilde. (stonden op de achterkant 4 plekken aangegeven) Dus lekker achter de spiegel geplakt.
Zo'n vignet kun je hier toch ook kopen of niet? Dan kun je hem ook plakken waar je wilt. In Oostenrijk moest hij persé BEVESTIGD zijn op de auto. Los achter de ruit liggen mocht dus niet.
Inderdaad...die zooi plakt als de ziekte en het ding komt in 1000 stukken van je ruit af. Goed voor je nagels...
 
Hoe werkt dat als je een naked bike hebt? Ik heb geen kuip(ruit) op mijn motor })

(niet dat ik van plan ben om naar Zwitserland te gaan)
 
Nou ik kom al jaren in Zwitserland, plak al jaren de sticker gewoon zelf op mijn kuipruitje en haal deze er probleemloos af na de vakantie.
Mijn ouders gebruikten vaak dezelfde sticker. Gewoon een kwestie van met beleid dat ding er opplakken en er afhalen...

Ik zie het probleem dus niet.
 
Plak eerst een transparantplasticfolie op de ruit en daarop de sticker.
Of plak hem op je voorpoot. (van de motor ;) )
 
Ik heb gewoon GEEN sticker gekocht, makkelijk joh, je hoeft hem nergens te plakken, of weg te halen, er blijft geen lijm achter en je kan het elk jaar weer gebruiken. :9
 
Fignet zou ik gewoon tweedehans kopen word namelijk genoeg aangeboden. Insmeren met afwasmiddel en dan op het ruitje plakken. De lijm kan zich dan niet hechten en de sticker laat zich weer gemakkelijk verwijderen ( voor verkoop *D )
 
Er is speciaal folie wat voor op ruiten bestemd is.
Dit verwijderd makkelijk zonder lijmresten achter te laten.
Dit gebruiken wij ook wel eens voor reclamedoeleinden.
 
Ik hem 'm destijds gewoon bij me gehouden en nergens op geplakt. No problemo.
 
heb gehoord tot als je de sticker wilt verwijderen moet je op de buitenkant van de ruit met een haardroger dan zou die gemakkelijk af moeten gaan
 
Ik heb ook al de tip gehad om hem onder mijn buddy te plakken. Wordt je aangehouden kan je m gewoon laten zien.

Ik heb ze gewoon bij de ANWB in Rotterdam gehaal en toen ik ze nodig had op de kuipruit geplakt
 
heb gehoord tot als je de sticker wilt verwijderen moet je op de buitenkant van de ruit met een haardroger dan zou die gemakkelijk af moeten gaan

Klopt, gewoon even warm maken en dan voorzichtig er af trekken. Dan neem je ook gelijk de lijmresten mee. De fohn niet te lang er op, als het stickertje gaat bobbelen ben je telaat. Dat heet n.l. smelten ;)

Op dinsdag 30 juli 2002 15:00 schreef Revolution het volgende:
Ik heb geluk gehad, zonder vignet 80 km snelweg in Zwitserland gereden en niet aangehouden. :)

Oh jij boefje toch ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan