Stop jij voor een collega,met panne aan de kant?

Als de situatie het toelaat stop ik altijd.

Zelf ook wel eens stilgestaan, en dan vindt je het ook lekker als er iemand stopt om hulp aan te bieden, of al is het alleen maar voor een praatje.

de enige keren dat ik daadwerkelijk iets kon betekenen was
(1) een man die zonder benzine stond met een leen-motor van een motorzaak. Ik nog vragen of ie niet op reserve kon. En de goede man was ervan overtuigd dat dat er niet op zat. Terwijl ik naast 'm sta belt hij de dealer, en die vraagt hem hetzelfde... Bleek nu, die man reedt normaal op een motorscooter met 'handige' brandstofmeter
(2) een paar maanden geleden stond ik voor in een clubje motoren te wachten voor de Ketelbrug op de A6, en toen de brug weer open ging hoord ik een motor die niet wilde starten. Was een jongedame, met een een jongeman achterop een CBR600. Accu leeg. Ze duwde dat ding naar de kant, ik ben ook maar even de vluchtstrook opgegaan en gezegd dat ze heel rap op moest houden met die accu helemaal dood te starten. De rest reedt lekker door. Enniewee, jongen en meisje betje omhandt, net rijbewijs, etc, etc. Ik dus dat meisje een duw gegeven.
 
Ik zou best stoppen. Al is het maar om even te vragen of hij / zij een telefoon heeft. Indien niet, kan ik helpen.

Indien wel... tja, ik ben zo technisch als de gemiddelde kanarie, dus veel kan ik niet betekenen, maar je weet nooit.
 
(2) een paar maanden geleden stond ik voor in een clubje motoren te wachten voor de Ketelbrug op de A6, en toen de brug weer open ging hoord ik een motor die niet wilde starten. Was een jongedame, met een een jongeman achterop een CBR600. Accu leeg. Ze duwde dat ding naar de kant, ik ben ook maar even de vluchtstrook opgegaan en gezegd dat ze heel rap op moest houden met die accu helemaal dood te starten. De rest reedt lekker door. Enniewee, jongen en meisje betje omhandt, net rijbewijs, etc, etc. Ik dus dat meisje een duw gegeven.
En die jongeman vond dat zomaar goed? _O-

Sorry... Inkoppertje.
 
Ik kom ze zelf nooit tegen...
Maar andere stoppen wel voor mij :) . Niet dat ik zo vaak stil sta hoor :P
1x Langs de A9, was een koelvloestof slang losgesprongen, alles op straat natuurlijk.
Binnen 5 minuten stopte er een wegenwacht om mee te delen dat ik niet stil mag staan op de vluchtstrook |( . Niet veel later 2 motorrijders en een motorrijdende man in een mercedes-service busje.
Deze man heeft mij toen geholpen met het opnieuw monteren van de slang :} .
De slang geborgd met tie-wraps :) . Hij had toevallig 45 liter vrachtwagenkoelvloeistof mee waarvan ik 1,5 litertje van mocht gebruiken. Een grote 380V stekker hadden we omgebouwd tot trechter en met een half uurtje kon k weer naar huis :} . Vanzelfsprekend heb ik deze man hartelijk bedankt *O* .

Ik heb ook een keertje op een bankje gelegen (ff bijkomen) ergens bij Enkhuizen... Toen zijn er ook 3 of 4 motorrijders gestopt om te vragen of ik misschien pech had :P
 
Tegenwoordig heeft iedereen toch wel een mobieltje en een lidmaatschap van de ANWB ;)
 
Tegenwoordig heeft iedereen toch wel een mobieltje en een lidmaatschap van de ANWB ;)
Ik vind een lidmaatschap van ANWB veel geld voor iemand die langskomt om te vertellen dat je beter maar opgehaald kan worden omdat hij het toch niet kan maken.
 
Ik vind een lidmaatschap van ANWB veel geld voor iemand die langskomt om te vertellen dat je beter maar opgehaald kan worden omdat hij het toch niet kan maken.
Weet jij wat het kost als je een sleepdienst zelf moet betalen :?
En het ligt er aan wat er ana de hand is met je motor natuurlijk.
Als de ANWB man/vrouw het niet (verantwoord) kan maken, is dat nog niet zo'n slechte oplossing om je naar een garage of naar huis, te verslepen.
 
Ik heb ook een keertje op een bankje gelegen (ff bijkomen) ergens bij Enkhuizen... Toen zijn er ook 3 of 4 motorrijders gestopt om te vragen of ik misschien pech had :P
Dat had je dus ook.
Ze hielden je uit je middagslaapje _O-

Maar idd, ik stop ook.
Sinds Ik bijna 12 km heb moeten duwen (met regelmatige pauze) en geen hond die stopte, terwijl er binnen 15 tot 20 min benzine in mijn tank had kunnen zitten |(
Mijn motor was er ineens mee uitgescheden.
Al gauw kwam ik het probleem tegen nl. een gescheurde benzine leiding.
Na deze ingekort te hebben wilde hij nog steeds niet starten.
De brandstof was in zijn geheel weg, okee hij zat ook niet vol maar genoeg om thuis te komen :?
Geloof me, duwen langs de snelweg om 1 uur snacht`s is geen pretje en al helemaal niet als je zowat uit je motorlaarzen gereden word door koekblikkers |(
 
Als ik kan stop ik ook. Het is echter soms moeilijk te zien of iemand echt pech heeft of gewoon aan het pauzeren is.

[me]Texan herinnert zich nog een motorrijder zonder benzine. En Spider maar duwen..... :+ .[/me]
 
Ik stop ook, als het kan natuurlijk.

1x voor ruige mc-er zonder peut. Hij bij mij achterop (toen soes GS400 '77) Moet mooi gezicht geweest zijn.

1x voor iemand op brik die 'weer eens spontaan uitgevallen was'. Kon met mijn telefoon bellen en z'n pa zou hem ophalen met karretje.

Verder denk ik 2 keer langs iemand gereden dat ik het te laat in de gaten had.

Zelf keer midden op Zeelandbrug met een RF600 zonder peut gestaan.
Ik duwen, met vlak langs razende auto's (geen vluchtstrook) en motoren :( :(
waarvan sommige dan ook nog gaan toeteren. Uiteindelijk een BMW vlak achter me gaan rijden met alarmlichten aan, totdat dat overgenomen werd door een toevallig passerend pliesie-busje. 8-)
 
Als de situatie het toe laat, stop ik. Op een drukbezette snelweg rijdend op de linkerbaan en dan rechts ineens een motorrijder op de vluchtstrook zien staan is natuurlijk niet echt bevorderlijk voor de veiligheid om dan snel nog te stoppen/richting vluchtstrook te slalommen... Jammer maar helaas. Op een 80 weg zie je het vaak wat eerder en is het vaak ook maar 2 baans, dus appeltje-eitj om te stoppen.

Regelmatig gestopt, laatst nog op weg richting een VRO cursus... Stond iemand op de vluchtstrook bij Tilburg. Gevraagd of er iets was... Motor was in orde, maar de beste man moest naar een motor-training en wist even de weg niet. Tja, in dit geval toch snel kunnen helpen door te roepen "Volg maar".
 
Ik stond dit voorjaar zelf met een brandje in de kuip van mijn motor ( is hier nog ergens een topic over overigens)... er zijn welgeteld 1 automobilist (DANK DANK) en 2 motoren gestopt, een jongeman die net zijn rijbewijs had, en een oudere chopperrijder...

Alle andere motoren die passeerden in de anderhalf uur dat ik daar stond hebben wel naar me gezwaaid.... :(

Ik probeer zelf wel te stoppen als ik zie dat iemand hulp nodig heeft, maar 's
nachts vind ik dat wel eng tegenwoordig!
 
Vreemd, bijna iedereen die hier reageerd die stopt voor de medemotorrijder die met pech aan de kant stilstaat.
Zelf heb ik ook een paar keer met pech langs de weg gestaan maar alle collega motorrijders reden gewoon voorbij. '(
Gelukkig was ik lid van de KNMV dus na een uurtje werd ik wel geholpen :)
Dus hoe zit dan nou precies :?

Ninjawil
 
Ja, in principe altijd maar meestal is het niet nodig en is iemand gestopt om iets aan zijn kleding te doen of iets vast te sjorren.

Kunnen we niet iets afspreken als signaal dat je hulp kan gebruiken. Zoiets als helm af is hulp nodig helm nog op ik red me wel?
 
ik stop 100% zeker ok al is er al hulp, soms is een extra handje wel zo makkelijk.

Zit ik in de auto stop ik alleen als ik het ruim op tijd zie.
 
Stop als het mogelijk is, misschien benzine op ofzo. Heb zelf een x 15 kilometer moeten duwen wegens lege tank (dag teller vergeten) dat gun je niemand. Alles reed met een noodgang door.
 
Begrijpelijk, ik heb in mijn oude peugeot altijd een volle gereedschapskist, daarnaast ben ik mechanisch technisch (ik snap mechanische dingen meestal wel).
504 tje toevallig? :9
Mechanisch technisch...... :^
Ik vind een lidmaatschap van ANWB veel geld voor iemand die langskomt om te vertellen dat je beter maar opgehaald kan worden omdat hij het toch niet kan maken.

Die paar tientjes per jaar, die lui zijn heus niet dom hoor. Wordt alleen een beetje lastig om overal rekening mee te houden, raakt het busje zo vol van. Jij hebt gewoon enorme mazzel gehad met die merc dude. Maar voor hetzelfde geld hadden ze je weg kunnen slepen.

Ik moest ook gesleept worden want een nieuwe ketting zit er gewoon niet in op een zondag. Zoveel moeite hadden ze dus al willen doen, alleen maar de sleper thuis te laten.
Ik stop nooit, ik :W wel altijd :+
Wederom weer een voortreffelijke bijdrage.
 
Laatst bewerkt:
Och, als ik niet ergens op tijd hoef te zijn stop ik wel. Het is niet zelden een gevalletje 'geen benzine meer'. Zeker motoren die het met de dagteller moeten doen hebben dat wel eens ooit. Da's wel te verhelpen; snelkoppeling los en overtanken maar.

En veel andere dingen zoals platte band, lekkende slang, etcetera ook wel. Allemaal dingen die ik met het standaardspul in het gereedschapsvakje van mijn BMW op kan lossen.

En straks krijg je de 'bevroren carburateurs' weer.
 
Ja, in principe altijd maar meestal is het niet nodig en is iemand gestopt om iets aan zijn kleding te doen of iets vast te sjorren.

Kunnen we niet iets afspreken als signaal dat je hulp kan gebruiken. Zoiets als helm af is hulp nodig helm nog op ik red me wel?
:N

Sta ik ff langs de kant te paffen, komt iedereen vragen of ik hulp nodig heb B| B| B| B....
Nee, ik kan die sigaret zelf wel aan :+ .
 
hoezo geen hond die er stopte. volgens mij ben ik 2 keer bij mijn ouders weg geroepen!!!!!!!!
Ik stop ook altijd, heb zelf een keer met pech langs de A9 gestaan en geen hond die stopte... Dat is gewoon echt kut!

Afgelopen zondag nog samen met AJS gestopt bij een (italiaanse) scotterrijder die de vluchtstrook opging, hij ging alleen even op de kaart kijken maar was ons zeer dankbaar en schudde ons uitgebreid de hand *D Hij vond het wel super!
 
Ja, in principe altijd maar meestal is het niet nodig en is iemand gestopt om iets aan zijn kleding te doen of iets vast te sjorren.

Kunnen we niet iets afspreken als signaal dat je hulp kan gebruiken. Zoiets als helm af is hulp nodig helm nog op ik red me wel?
Wordt toch verdomd lastig om dan ff een peukie te roken langs de kant van de weg...

:N

Sta ik ff langs de kant te paffen, komt iedereen vragen of ik hulp nodig heb B| B| B| B....
Nee, ik kan die sigaret zelf wel aan :+ .
Je zult maar net geen vuur bij je hebben... :+
 
Ik stop als de situatie het toelaat.
(Soms zie je ze staan maar dan kun je niet stoppen omdat het verkeer te druk is en je op de linkerbaan van de snelweg rijdt.)

Aan de andere kant was rijkswaterstaat altijd snel ter plekke als ik met pech op de A1 stond om te controleren wat er aan de hand was :)
Ook motorrijders die stopte maar dan had ik de anwb al gebeld :)
(Wel handig mocht je telefoon ooit eens leeg zijn :Y )
 
Terug
Bovenaan Onderaan