Stop jij voor een collega,met panne aan de kant?

dokker

MF'er
10 jul 2006
105
0
stavoren
:} ,Gegroet allen ,afgelopen zondag weer de weg op,even naar fam. Op de terug weg langs de dijk gereden die veel gebruikt wordt door mede motorrijders.Dus rij ik achter een groep rijders aan (achteraan).Staat op een gegeven moment er een namaak harley Cruiser langs de kant,op een rare plek,Met de piloot er naast,niemand stopt.Zagen hem niet eens staan volgens mij,terwijkl je er bijna tegenaan reed.Ik stopte wel even :Y ,de piloot keek verbaast,en er was gelukkig niets aan de hand.Maar als er wel wat aan de hand was ,zou ik blij zijn als er hulp geboden word.
Ben wel eens meer gestopt en die keek me aan,van wat gebeurd hier?
Ligt dat aan de oude l.llen,dat wij stoppen.Of word dat niet meegegeven op de rij-opleiding? :?
Daa-grtn, 8-) .
 
Ben ze nog niet tegengekomen, maar als ik ze tegen kom hoogstwaarschijnlijk wel, tenzij ik haast heb.

En nee, het wordt niet meegegeven op de rijopleiding
 
ik stop, als de situatie het toe laat.

heb ook al eens langs de kant gestaan, 20 of meer motoren passeerde...niemand gestopt, slechts 1 groet met het voetje...we hebben allemaal zoooooo'n haast. :N
 
Als het effe kan (lees: als ik het op tijd heb gezien en zonder gevaar voor mezelf kan stoppen) dan ga ik wel even vragen of ik kan helpen... Al verschillende malen gedaan: een keer onderweg naar de MM de duopassagier van een motorrijder met pech achterop genomen (zelf ging hij bij een andere gestopte hulpvaardige achterop), een keer gestopt bij een motorrijder met pech langs een N-weg (accu was leeg, hulp was al onderweg) en een keer met de auto omgedraaid toen me aan de andere kant van de weg een man met de motor aan de hand tegemoet kwam (tank leeg, hij duwde liever verder want was al bijna thuis). Volgens mij komt het nog vaak genoeg voor!
 
:} ,Zo te zien zijn er gelukkig nog genoeg rijders die stoppen,ja de eigen veiligheid gaat voorop natuurlijk,maar het is gewoon een kleine moeite om even te vragen of alles OK is. *O* *O* ,
daa-grtn, 8-)
 
ik stop, als de situatie het toe laat.
:^

vorig jaar nog gestopt voor een cb-1 rijder die met een vastgelopen achterrem stond. Die vond het opvallend dat ik stopte. Dat was vroeger wel anders :) . Al kwam het toen ook vaker voor geloof ik. Pech dus.

Aan de andere kant, vaak kun je ook niet zoveel doen aan een moderne motor. Maar alleen al gezelschapt tijdens het wachten kan zinvol zijn. Of kunnen bellen met die gsm die je zelf nét vergeten bent.

Of een paar tie-wraps of ducktape :)
 
Stop als het kan en ik het op tijd zie.

Met de motor nog nooit gehad, maar ik rijd een oldtimer auto, dan is't ook een soort van verplichting. Heb zo twee keer gestopt om even te vragen of er iets is dat ik kon doen, desnoods even de gsm aanbieden. Was beide keren niet nodig.

Zo wel zelf gestaan onderweg naar de TT Assen dit jaar, bij afslag Beilen op vrijdagmiddag. Wel honderd motoren langs zien rijden... Heel hard...
 
De jongens en meiden die niet stoppen, zijn al te vaak gestopt terwijl er niets aan de hand was. Soms stop ik wel, soms niet. Ligt er aan hoeveel tijd ik heb. Laatste keer dat ik stopte was het voor een jonge meid met motorpech, denk dat ik voor kerels nooit meer stop.
 
ik stop altijd mits ik het op tijd zie heb het wel eens gehad dat ik een vrachtwagen inhaalde en er net voorbij was en zag dat er een motorrijder op de vluchtstrook stond. ik balen want dan stoppen is 500 meter minimaal verderop.
afgelopen zondag nog een italiaan op een vespa met vrouw en bagage achterop op de A2. wij stoppen. hij moest alleen maar even op de kaart kijken maar we kregen allebij een hand en hij was zo blij als een kind
 
Je moest eens weten hoeveel er ik er voorbij heb zien gaan toen ik met een gebroken ketting opweg naar MM2006 langs de snelweg stond.

Was maar goed ook want ik stond gewoon op de ANWB te wachten.

Of ik zelf stop hangt er maar helemaal vanaf, als het een ouwe bak is ben ik zowiezo eerder geneigd te stoppen omdat ik dan meer kan betekenen denk ik.
 
Of ik zelf stop hangt er maar helemaal vanaf, als het een ouwe bak is ben ik zowiezo eerder geneigd te stoppen omdat ik dan meer kan betekenen denk ik.

Begrijpelijk, ik heb in mijn oude peugeot altijd een volle gereedschapskist, daarnaast ben ik mechanisch technisch (ik snap mechanische dingen meestal wel).

Daar kan ik dus geen reet mee als er een nieuwe bak staat. :P
 
:} ,Zo te zien zijn er gelukkig nog genoeg rijders die stoppen,ja de eigen veiligheid gaat voorop natuurlijk,maar het is gewoon een kleine moeite om even te vragen of alles OK is. *O* *O* ,
daa-grtn, 8-)
In die 40 jaar dat ik motor rij, heb ik zelf ook vaak langs de kant gestaan :Y
Alle keren waren er motorrijders die mij hielpen. :} Zelfs 's nachts :Y *O* *O* *O*
 
Ik stop meest wel maar moet eerlijk bekennen als ze met zn 2en staan rij ik door. Heb al te vaak met 3 man om n motor heen gezeten en iedereen denkt te weten wat t is :?
 
De jongens en meiden die niet stoppen, zijn al te vaak gestopt terwijl er niets aan de hand was. Soms stop ik wel, soms niet. Ligt er aan hoeveel tijd ik heb. Laatste keer dat ik stopte was het voor een jonge meid met motorpech, denk dat ik voor kerels nooit meer stop.
:^

9 Van de 10 keer stop je en staat de persoon in kwestie gewoon van het uitzicht te genieten, te kijken hoe laat het is, te kijken of ie nog gebeld is, peukie te roken, etc. Ik vind dan ook dat er een verbod moet komen op zonder goede reden stoppen langs de kant van de weg voor individuele motorrijders. B| Áls er dan iemand stilstaat langs de weg weet je tenminste zeker dat je niet voor niks stopt.
 
Ben een keer gestopt toen een collega langs de kant stond met z'n intruder.
Z'n motor wilde niet meer starten op ongeveer 1 km van ons werk.
Ik had toen nog een VT 500 c en heb 'm een sleepje gegeven.
Hij mijn schouder vasthouden en dan rijden.
Als 't eenmaal rold gaat 't wel en 't laatstestuk was dijkje af.
Ging prima. :]
 
Ik heb het 1 keer meegemaakt een jaar of 10 geleden. Er was niet echt iets aan de hand, maar mijn motor schakelde een paar keer achter elkaar niet lekker. Meteen stopte er een andere motorrijder om te vragen wat er aan de hand was. Heeft misschien iets te maken met het feit dat ik een goed uitziende motorrijdSTer ben. *O* *O*
Ikzelf zou waarschijnlijk wel stoppen, maar of ik veel hulp zou kunnen bieden weet ik niet. Ik ben redelijk a-technisch en een GSM heeft tegenwoordig bijna iedereen, maar ja dat weet je toch maar nooit...
 
Ik kom ze niet vaak tegen ,, ben wel gestopt men kijkt je zo raar aan....
Maar meestal heb je niet veel gereedschap bij je...
Meer dan een bougie sleutel en een schroevendraaier en een tang heb je niet.....
En een GSM heeft 99% wel mee ......
 
Ik stop ook altijd, heb zelf een keer met pech langs de A9 gestaan en geen hond die stopte... Dat is gewoon echt kut!

Afgelopen zondag nog samen met AJS gestopt bij een (italiaanse) scotterrijder die de vluchtstrook opging, hij ging alleen even op de kaart kijken maar was ons zeer dankbaar en schudde ons uitgebreid de hand *D Hij vond het wel super!
 
Als ik op tijd en zonder risico kan stoppen dan stop ik altijd.
Onlangs nog gestopt(teruggereden) voor een motorrijder die onderuit was gegaan op de oprit naar de A4 bij Delft. Hij had al een sleepwagen gebeld en toen ik bij Den hoorn gekeerd was stond de sleepwagen er al.
Overigens help ik ook andere bestuurders(zijnde niet motorrijders).
Het is niet te geloven dat de meeste automobilisten hevig op de toeter gaan als er iemand voorop problemen heeft met zijn auto. Vervolgens staan ze dus in een door het pechgeval ontstane file. Maar een vinger uitsteken is er niet bij.
Die deur van de auto is een te grote hindernis om zo 's ochtendsvroeg te nemen.

Regelmatig denken die automobilisten als ik ze help dat ik van de politie ben, blijkbaar zijn ze het niet gewend dat een medeweggebruiker ze helpt. En als ie het al doet dan moet het politie zijn :]

Wie goed doet, goed ontmoet :+
 
eigenlijk gaat het hier nergens over, natuurlijk stop je als een motorrijder stil staat (tenzij hij een handgebaar doet doet van 'rij-maar-door-ze-zijn-al-gestopt') zowel met auto als met de motor stop ik voor motorrijders en oldtimer auto's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan