Stop-licht

On topic: Zo'n ding kan wellicht te ongevoelig zijn afgesteld om een motor op te merken.
Dat is meestal ook gewoon het probleem. De MAG heeft er daarom ook speciaal een meldpunt voor opgericht. Als je het verkeerslicht daar meld dan nemen zij contact op met de betreffende gemeente en die passen de gevoeligheid dan even aan en dan werkt het weer prima.

Vaak zijn slijtage of nieuwe asfaltlagen de oorzaak dat een eerst goed afgestelde lus nu niet meer goed reageert. De gevoeligheid bijstellen verhelpt dit dan weer.

He, dit ken ik, heb ik ook wel ooit

Maar met mijn Shadow van ruim 200 kg zou dit eigenlijk toch niet moeten kunnen???

Of zijn dat dan toevallig *&%^&$@# verkeerslichten??

:W
Het gewicht is niet direct van belang, vooral de afstand van het metaal tot de lus. Ik heb me tijdens mijn stage eens een paar maanden bezig gehouden met storingen aan verkeerslichten (maar niet direct met de technische kant). Door degene die daar betrokken was met het beheer van de verkeerslichten werd mij verteld dat fietsen veel makkelijker werden gedetecteerd dan motoren, omdat het ijzer van een fietsvelg maar 2 centimeter van het wegdek afzit.
 
Het kan iets helpen. Je brengt dan wat ijzer dichter bij de lus, dus dat kán net het verschil maken. Maar heel vaak helpt het geen f*ck.

JA! dit is mijn queue :}

Maar idd, veilig door rood (dus eerst stoppen om te kijken he) is een optie.
Of melden bij de MAG.
Daarnaast hoef je niet te slalomen over die inductie lussen (meestal een schuine rechthoek ofwel trapezium) maar gewoon zorgen dat je boven de lus blijft rijden/staan die in de lengte van je motor ligt.


In dit geval helpt f*ck wel
Gas geven boven op zo'n lus kan ook helpen omdat je motor door zijn electrisch circuit ook de inductielus net kan laten 'voelen' dat er een voertuig opstaat. _O-
 
Ik weet niet of ik er last van heb.... langer dan 3 min. wacht ik nooit 8-)
Wat denk je wat een luchtvervuiling het is al ik overal maar stil blijf staan O-)
 
Al rijdende op mijn Motert kwam de oplossing tot mij.

Even uitgaande van het verhaal van Orpheus. Je stuurt dus een puls de lus in, op dat moment zijn stroom en spanning gelijk. De opbouw van de spanning wordt vertraagd door de hoeveelheid metaal in de lus. Als deze de lus uitkomen zit er dus een hoekverschil tussen spanning en stroom, deze kan je meten. Of je doet het net als de fabrikant van Orpheus en telt het aantal pulsen per tijdseenheid, deze zal naar gelang de hoeveelheid metaal naar beneden afwijken.

Werking is dus inderdaad gelijk aan die van een elektromagneet. Belangrijkste factor is dus inderdaad de hoeveelheid metaal (en afstand tot de ring).
 
Terug
Bovenaan Onderaan