Stop-licht

Lotter

MF'er
7 feb 2006
80
0
Helmond
-O- nou heb ik de pech dat verkeerslichten altijd op rood springen als ik aan kom rijden, maar je kunt natuurlijk ook niet alles hebben. :N

Sinds ik op mijn Honda CB-1 rondscheur heb ik een nieuw probleem bij:
B| het springt niet meer op groen! :(
Dat is alleen, als ik alleen voor het stoplicht sta dus zonder auto's voor/achter me. Ik ga dan al expres op die sensor staan zodat het stoplicht mij ziet :W , toch moet ik abnormaal lang wachten, iedereen heeft dan al 3 keer groen gehad en ik sta nog steeds te wachten -O- -O- Pas als er toevallig een auto achter me komt staan, springt het op groen.
Zou het misschien kunnen dat m'n motor te licht is en daarom de sensor niet reageert? of begin ik gewoon pranoia te worden :? |(

Ik bedenk me nu eigenlijk dat dat ook niet zou kunnen, want hoe zit dat dan met Scooters :X pfff.. help! Iemand die er iets zinnigs over kan zeggen?

groetjes Lotte
 
Je motor is niet te licht. Die sensoren werken niet op gewicht, maar op inductie. Er zit te weinig metaal (ijzer) in je motor om de sensor te activeren. Als het stoplicht dan niet gevoelig genoeg is afgesteld, gaat ie idd niet meer op groen. Enige wat je kunt doen is wachten tot er een auto achter je gaat staan of door rood rijden.

En natuurlijk het stoplicht melden bij de MAG.
 
door rood rijden B|

Helaas is dat vaak de enige optie op de vroege ochtend als er geen auto achter je gaat staan -O-
 
Kweet niet of het echt helpt maar heb wel es gelezen dat je de jiffy of middenbok ff op de sensor moet duwen.
 
Kweet niet of het echt helpt maar heb wel es gelezen dat je de jiffy of middenbok ff op de sensor moet duwen.
Dat ging bij m'n vorige motortje wel :Y
Met m'n hak kon ik de middenbok naar de grond duwen... Als ik die een beetje in de buurt van de lus zetten, dan kwam het helemaal goed :) . Nu heb ik geen middenbok meer B|

Dit is al wat zinniger :)
 
Ik slalom over de detectie lussen, en dat werkt, althans, bij mij ;)
 
Kweet niet of het echt helpt maar heb wel es gelezen dat je de jiffy of middenbok ff op de sensor moet duwen.
Het kan iets helpen. Je brengt dan wat ijzer dichter bij de lus, dus dat kán net het verschil maken. Maar heel vaak helpt het geen f*ck.
 
Die sensors werken op verstoring van het magnetische veld (zoals hierbovan al gezegd), waarschijnlijk zit er (te) weinig metaal in je motor.

Probeer eens een beetje over de sensor te slingeren bij het aanremmen, dan veroorzaak je meer beweging in het veld, wellicht werkt dit
 
wow, al meer zinnige tips dan ik had gehoopt ! THNX allemaal ik ga zeker het een en ander testen.. Jha door rood rijden was uiteindelijk ook mijn oplossing, maar natuurlijk niet echt de oplossing, kon nog wel ens een duur grapje worden..

:} :}
 
Wederom omdat je meer beweging in het magnetische veld creert
Inductie is toch ook afhankelijk van snelheid?

En volgens mij heeft beweging in het magnetische veld geen nut, het gaat om het punt waarop je erin en eruit rijdt... ofzo :+ Natuurkunde is alweer lang geleden :P

Onzin, volgens mij.

De inductie van de lus verandert. Die verandering is afhankelijk van de hoeveelheid ijzer en de afstand van het ijzer tot de lus (vgl. de inductie van een spoel met of zonder ferrokern). De snelheid van het ijzeren object heeft daar niks mee te maken.

Jullie zijn in de war met een magneet in een spoel zoals bij een elektromotor of dynamo. Daarbij is het de mate van verandering van het magneetveld door de spoel die de hoogte van de geïnduceerde spanning bepaalt (wiskundig: U= -L/dt).

Enige wat van belang is, is de hoeveelheid ijzer en de afstand tot de lus. Als je er middenop stilstaat, is de inductie het hoogst en als ie dan nog niet reageert, gaat ie het ook niet doen ook, al ga je ter plaatse rondjes rijden.
 
Laatst bewerkt:
Inductie is toch ook afhankelijk van snelheid?

En volgens mij heeft beweging in het magnetische veld geen nut, het gaat om het punt waarop je erin en eruit rijdt... ofzo :+ Natuurkunde is alweer lang geleden :P

Dat zeg ik, en dat 2e klopt ook, tenminste beweging in het veld heeft minder effect. Je moet ook over het randje slingeren.

Verdomd, het is toch slecht weer, zal zo eens kijken of ik m'n theorieboeken nog kan vinden
 
Terug
Bovenaan Onderaan