Stop met zeiken (bekeuringen)

Als er een foto van mij wordt gemaakt die 60 piek of meer kost, wil ik hem natuurlijk wel hebben })

Dus dan maar even een briefje naar het OM.
 
Als ik een politieauto op de snelweg volg met 150 (want zij rijden ook 9 van de 10 keer te hard)

De politie rijd altijd te hard omdat hun moeten het in de gaten houden. Als zij constant 120 rijden dan zittenze de hele tijd bij de zelfde groep auto\'s rijden ze harder dan zien ze wat er verder nog gebeurd...
 
Ik wordt een beetje moe van mensen die van die standaard tuf-tuf-club protestbrieven gaan sturen na het ontvangen van een bekeuring.

Werk jij bij het CJIB en moet jij deze brieven afhandelen of zo?

En ja, als ik automatische briefjes ontvang, krijgen zij automatische briejes van mij terug.

En ja, dat scheelt in mijn geval 50% van de bekeuringen en anders heb ik een paar leuke foto\'s.
 
Allereerst wil zeggen dat ik ook graag te hard rij en dat ik daar liever geen bekeuringen voro krijg, en ze al zeker niet zomaar betaal.
Wie heeft dan bepaald dat 120 veilig is op de snelweg?

Ik zal je maar uit de droom helpen. Ik ken iemand bij rijkswaterstaat die zich bezig houd met zulke grapjes. 120 is geen veilige snelheid. 100 is dat nog wel redelijk volgens metingen die die jongens daar al jaren van achter hun bureau uitvoeren *D . En ik zal je ook vast verklappen dat diezelfde gozer het had had over een plan voor variabele snelheden op de nederlandse wegen. Ik dacht dus :]
Mooi mis, dat betekend dus, dat als het druk is dat je dan minder hard mag als wanneer er geen kip op de weg is.
Dus ik maar even vragen waarom ze motorrijden niet wat meer kunnen stimuleren. Maar volgens hem is daarbij het risico op ongelukken te groot (wat weet hij er van, hij heeft nog nooit een motor aangeraakt)
 
De politie rijd altijd te hard omdat hun moeten het in de gaten houden. Als zij constant 120 rijden dan zittenze de hele tijd bij de zelfde groep auto\'s rijden ze harder dan zien ze wat er verder nog gebeurd...

En als je hierover nadenkt, dat vind je inderdaad logisch???

Ik niet. Voor zover ik weet is de politie er nog maar voor één ding. Namelijk het handhaven van de verkeersregels, met name de snelheid. Als er dan iemand is dit dan het goede voorbeeld moet geven is het juist de politie. En ik vind niet dat zij zonder signalen de regels mogen breken (uitzonderingen daargelaten, maar het lijkt me sterk dat als ik een politieauto zie dat die toevallig een uitzondering is).
 
Als er een foto van mij wordt gemaakt, wil ik hem hebben ook. Ik heb nog maar 1x een flip gehad (60 piek). Maar als ik ook maar een manier is waarop ik onder het betalen uit kan komen doe ik dat.
DAT DOET NAMELIJK IEDEREEN! verzekeringen en de overheid vind ik wel een aardig voorbeeld van hoe ik het ook maar moet doen!! :(
Daarom maak ik dus overal bezwaar tegen!!
 
Niet echt ontopic maar toch wel interessant:

Mag een politieagent (in functie) de verkeersregels overschijden zonder optische en/of geluidssignalen?

Vind ik ook zo krom aan blik op de weg, ooh wat haalt ie levensgevaarlijk in en vervolgens zelf nog gevaarlijker erachteraan knallen.
En ze rijden zelf ook net zo gevaarlijk hard mee en dat mag dan wel!

Weet iemand hoe dat zit?



En nog wat on topic: moet je naar indienen van zo\'n bezwaarschrift (wel eens) voor de rechter verschijnen?
 
En nog wat on topic: moet je naar indienen van zo\'n bezwaarschrift (wel eens) voor de rechter verschijnen?

alleen als de (geloof)wet van mulder niet meer geldt.

dus buiten de bebouwde kom 40+ km
en binnen de bebouwde kom 30+ km

en ik geloof dat je zowieso als je zou willen het persoonlijk kan komen vertellen dat je het niet was, maar daar gaat natuurlijk niemand op in.

heb dat brieffie nog ergens rond slingeren :)



en dit krijg je als je hem opvraagt
misc.php
 
Laatst bewerkt:
daar gaat het mij in princiepe ook niet om!

Als je te hard rijdt krijg je een bekeuring ja oke je overtreedt de regels and face the Consequences!!

MAAR als je iemand vermoord doordat laten we ff zegen je cruise control blijf hangen krijg je een TAAKSTRAF :?
Je komt bijna van elke zware criminele handeling af met een TAAKSTRAF
DRUGSKOERIERS MWAAA loop maar door.

Zijn ze helemaal BESJOKKE HIER OFZO...

en voor 3 km te hard krijg je een boete laat ze zich eerst maar eens over de ECHT belangrijke dingen druk maken!!!
daar de snelheid bijna (nog niet eens 1% onderzocht!)niet toedraagt aan het aantal dodelijke ongelukken...

Dus jongens in dienst van de overheid blijf maar lekker :z

totdat die straffen weer een beetje normaal zijn en het gedoogbeleid goed wordt aangesterkt(nee niet in het verkeer dat kunnen ze nu wel) zal ik gewoon m\'n bezwaarschriftjes insturen!!!
:^
 
Bekeuren voor gevaarlijk rijgedrag oke, maar niet nutteloos flitsen .

Zelf :] ik als het even kan hard (niet te hard volgens mijn normen) en daar blijf ik allert van .
Als ik met een sukkelgang op de snelweg 100 of 120 rijd ben ik meer een gevaar.
Zelfs de voormalig korps chef van de KLPD is tegen die onzinboetes en het vele wisselen van 100 naar 120 en omgekeerd. (onzinboetes is een nieuw nederlands woord)
De KLPD heeft netje aangegeven waar 100 en 120 kan (na onderzoek van jaren gegevens)
En waar het nuttig was om te controleren.
Met die gegevens is volgens de man niets gedaan.
Zou best eens kunnen ik heb ook wel eens het gevoel waarom mag ik hier 120 op een smal stuk weg met de vangrail op ½ meter en op en 4 baansweg mag ik dan maar 100
Op dat zelfde stuk van 100 staan ze vervolgens om 2:00 s’nachts te flitsen !hoezo verkeers veiligheid?
Kijk, als ik echt te gek bezig ben wil ik er best voor betalen ,zo is het spel nu eenmaal.
Maar niet voor een prent midden in de nacht of dat ik 54 reed op een ruime tweebaans weg waar je makkelijk 120 kan maar waar je vroeger nog 80 mocht.

ik zie ze bij ons in de woonwijk nooit eens staan.
Je mag er 30 maar dat is soms nog te hard met al die kinderen
En het gros rijd er veel te hard (veel mensen met zelf kinderen!)
dat zij nu plekken dat ik zeg daar is het nodig

Het zou mooi zijn als meneer Spee op een andere post te werk gesteld werd.
Bv het het deel dat werkt aan de kleine criminalteit.
Daar hebben we zo’n vasthouder nodig
 
Laatst bewerkt:
Definitie te hard rijden: sneller dan bestuurder, voertuig of situatie toelaat. })

Dus meestal rijden we \'slechts\' harder dan de maximum snelheid... Ik rij zelf ook graag hard (hard rijden is lekker) en ben pas geleden een keer geflitst. Te hard achter een Lotus Elise aan door een groen verkeerslicht. Is een aantal maanden geleden en nog niks van gehoord. Als ik de boete krijg ga ik zeker in beroep. Waar het om gaat is dat hardrijden in Nederland zo langzamerhand de grootste misdaad gaat worden...

In de polder waar ik dagelijks rij staan ze heel vaak te flitsen: ALTIJD even de tegenliggers waarschuwen! Die eieren flitsen ook tegen de rijrichting in! :( Lekker zo\'n bak licht in je snoet 8-)
 
Laatst bewerkt:
Uhm dat je pas 1 boete hebt gehad betekent niks. In het laatste half jaar dat ik in EHV woonde en werkte had ik er bijna elke 2 weken 1tje van 60 piek ( of meer :( ) Ik reed gewoon mee met de rest en werd dus ook net als de rest aan de lopende band geflitst...( remmen levert alleen maar levensgevaarlijke situaties op.) Ja hoor, natuurlijk ligt het aan mijzelf, maar tis werkelijk te zot voor woorden een 4 baans weg met een grote middenberm en gescheiden fietspad en je mag maar 50 |(

Als dat niet gewoon geldklopperij is dan weet ik het niet meer... ENNUH van mij mogen ze werken voor hun centen....
 
Ik wordt een beetje moe van mensen die van die standaard tuf-tuf-club protestbrieven gaan sturen na het ontvangen van een bekeuring. Zeiken om de diploma van de agent, ijkrapport van de apparatuur etc.
en de rest van zn onzin...

weinig woorden voor jou en jouw soort.... :r schijnheilige teringleijer....moraalridder...of zelf zo een flitshomo...kies er zelf 1 uit... :j

Edit: er moesten smilies bij...
 
Laatst bewerkt:
weinig woorden voor jou en jouw soort.... :r schijnheilige teringleijer....moraalridder...of zelf zo een flitshomo...kies er zelf 1 uit... :j

Edit: er moesten smilies bij...

rustig rustig

Als hij inderdaad onder dat soort valt moet die niet zeiken.. :j
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoor ook bij de groep mensen die WEL bezwaar maakt aangezien ik het een beetje onzinnig vind om het rijk te sponseren

Als je toch onder een geldboete uit kunt komen dan doe je dat toch ???
 
Ik wordt een beetje moe van mensen die van die standaard tuf-tuf-club protestbrieven gaan sturen na het ontvangen van een bekeuring. Zeiken om de diploma van de agent, ijkrapport van de apparatuur etc.

Als je te hard rijdt kun je een bekeuring krijgen. Dat weet je van tevoren.
Nu kun je zeggen dat het flauw is dat je voor 3 kilometer te hard een bekeuring krijgt. Maar 3 kilometer te hard is (als ik het goed heb) 10 kilometer te hard op de teller (afwijking van teller en correctie). Bekeuren vanaf 90 heeft ook geen zin want dan zeikt iedereen dat ze een bekeuring hebben gekregen voor 93 km/uur, er moet toch ergens een grens worden getrokken? Als je zo\'n hekel aan bekeuringen hebt is de oplossing simpel: niet te hard rijden.

Uiteraard ben ik zelf ook niet heilig, ik rijdt (bijna) altijd te hard en soms erg veel te hard. Ik heb slechts 1x een bekeuring van 6 tientjes in ontvangst genomen en deze braaf betaald. Eigenlijk vind ik 6 tientjes nog wel een beschaafd bedrag, fout parkeren kost je al 90 gulden (weet niet hoe het met de euro zit ;) )

Verder zit je nog met het verhaal dat als je midden in de nacht op een lege snelweg 180 rijdt je niemand in gevaar brengt.. Daar ben ik het mee eens maar dat is natuurlijk een onbruikbaar argument, wie bepaald wat druk is en wat niet, wie bepaald welke snelheid nog veilig is etc.

Misschien is het voor mij ook wel makkelijk lullen, ik woon vlakbij Duitsland en als ik hard wil gaan (op een Bandit 600 :? ) kan ik ff een uitstapje over de grens maken maar dat is een ander verhaal.

Conclusie is gewoon dat ik vind dat als je een bekeuring in de bus krijgt je niet moet zeiken en storten die hap.

Ik weet ook niet of ik nog argumenten ben vergeten maar ik kom er vast nog wel op na het lezen van (ongetwijfeld) tegenargumenten... Kom maar op met de replies *D

[edit] typo [/edit]

Die jongen weet werkelijk niet waar hij het over heeft. Maar wat wil je als je nog maar een boete hebt gehad.
Je praat wel anders als je een paar dikke acceptgiro\'s heb gekregen van \"in de berm kringgesprek voerende klootzakken\".
Ik ben nu 23 maar heb ondertussen al een dik maandsalaris aan boetes moeten betalen.
Wanneer ik post krijg, krijgen ze post van mij terug....
 
De politie heeft wel meer eigenaardigheden.
Ik ben een keer klem gereden om 3 uur s\'nachts terwijl ik iemand naar huis bracht.Ze reden achter me aan zonder licht( verkeersveiligheid?)
zodat ik ze niet zou zien , maar ik zag ze juist beter.Het was nog een burgerauto ook , dus ik dacht dat ik achtervolgt werd ( goh , das toevallig ?)Daarna 3 auto\'s om me heen , 6 agenten in mijn (lege)kofferbak kijken.Ik heb hard gelachen. *D
Maar je gaat je dan wel afvragen of ze niet iets beters te doen hebben.En dat geld ook voor het flitsen.Veiligheid is wat anders dan de kas spekken.Vrachtwagens die tegen de honderd rijden (mag dat dan ) , ik wil er niet tussen zitten.Dus ga je er voorbij.Als je dan een prent krijgt klopt er toch echt iets niet met de defenitie verkeersveiligheid.
Zelf tot nu toe nooit een bekeuring gehad , maar die komen echt nog wel.
 
Ik reed zaterdag op een 80-weg. Keek op mijn kmteller (de verkeersituatie liet het ruim toe, even niet alle aandacht op het verkeer te vestigen, maar even op iets wat er ook wel mee te maken heeft), zag dat ik te hard reed en liet dus het gas los....FLITS :( :( :( :( :( :( :( Daar kan ik dus niet vrolijk van worden. Ik had toch GVD al zelf gezien dat ik te hard reed, nou ja, op de kmteller dan he, het verkeer werd er niet gevaarlijker door en ik had dus al maatregelen genomen! Verstandige maatregelen, want ineens remmen was totaal overbodig (nou ja, had ik de flitser gezien dan had ik natuurlijk wat anders gedaan). Dus ik ga zeker een brief terugsturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan