Johan
MF veteraan
- 17 jan 2002
- 2.852
- 1
Ik wordt een beetje moe van mensen die van die standaard tuf-tuf-club protestbrieven gaan sturen na het ontvangen van een bekeuring. Zeiken om de diploma van de agent, ijkrapport van de apparatuur etc.
Als je te hard rijdt kun je een bekeuring krijgen. Dat weet je van tevoren.
Nu kun je zeggen dat het flauw is dat je voor 3 kilometer te hard een bekeuring krijgt. Maar 3 kilometer te hard is (als ik het goed heb) 10 kilometer te hard op de teller (afwijking van teller en correctie). Bekeuren vanaf 90 heeft ook geen zin want dan zeikt iedereen dat ze een bekeuring hebben gekregen voor 93 km/uur, er moet toch ergens een grens worden getrokken? Als je zo\'n hekel aan bekeuringen hebt is de oplossing simpel: niet te hard rijden.
Uiteraard ben ik zelf ook niet heilig, ik rijdt (bijna) altijd te hard en soms erg veel te hard. Ik heb slechts 1x een bekeuring van 6 tientjes in ontvangst genomen en deze braaf betaald. Eigenlijk vind ik 6 tientjes nog wel een beschaafd bedrag, fout parkeren kost je al 90 gulden (weet niet hoe het met de euro zit )
Verder zit je nog met het verhaal dat als je midden in de nacht op een lege snelweg 180 rijdt je niemand in gevaar brengt.. Daar ben ik het mee eens maar dat is natuurlijk een onbruikbaar argument, wie bepaald wat druk is en wat niet, wie bepaald welke snelheid nog veilig is etc.
Misschien is het voor mij ook wel makkelijk lullen, ik woon vlakbij Duitsland en als ik hard wil gaan (op een Bandit 600 ) kan ik ff een uitstapje over de grens maken maar dat is een ander verhaal.
Conclusie is gewoon dat ik vind dat als je een bekeuring in de bus krijgt je niet moet zeiken en storten die hap.
Ik weet ook niet of ik nog argumenten ben vergeten maar ik kom er vast nog wel op na het lezen van (ongetwijfeld) tegenargumenten... Kom maar op met de replies
[edit] typo [/edit]
Als je te hard rijdt kun je een bekeuring krijgen. Dat weet je van tevoren.
Nu kun je zeggen dat het flauw is dat je voor 3 kilometer te hard een bekeuring krijgt. Maar 3 kilometer te hard is (als ik het goed heb) 10 kilometer te hard op de teller (afwijking van teller en correctie). Bekeuren vanaf 90 heeft ook geen zin want dan zeikt iedereen dat ze een bekeuring hebben gekregen voor 93 km/uur, er moet toch ergens een grens worden getrokken? Als je zo\'n hekel aan bekeuringen hebt is de oplossing simpel: niet te hard rijden.
Uiteraard ben ik zelf ook niet heilig, ik rijdt (bijna) altijd te hard en soms erg veel te hard. Ik heb slechts 1x een bekeuring van 6 tientjes in ontvangst genomen en deze braaf betaald. Eigenlijk vind ik 6 tientjes nog wel een beschaafd bedrag, fout parkeren kost je al 90 gulden (weet niet hoe het met de euro zit )
Verder zit je nog met het verhaal dat als je midden in de nacht op een lege snelweg 180 rijdt je niemand in gevaar brengt.. Daar ben ik het mee eens maar dat is natuurlijk een onbruikbaar argument, wie bepaald wat druk is en wat niet, wie bepaald welke snelheid nog veilig is etc.
Misschien is het voor mij ook wel makkelijk lullen, ik woon vlakbij Duitsland en als ik hard wil gaan (op een Bandit 600 ) kan ik ff een uitstapje over de grens maken maar dat is een ander verhaal.
Conclusie is gewoon dat ik vind dat als je een bekeuring in de bus krijgt je niet moet zeiken en storten die hap.
Ik weet ook niet of ik nog argumenten ben vergeten maar ik kom er vast nog wel op na het lezen van (ongetwijfeld) tegenargumenten... Kom maar op met de replies
[edit] typo [/edit]
Laatst bewerkt door een moderator: