Stop met zeiken (bekeuringen)

Johan

MF veteraan
17 jan 2002
2.852
1
Ik wordt een beetje moe van mensen die van die standaard tuf-tuf-club protestbrieven gaan sturen na het ontvangen van een bekeuring. Zeiken om de diploma van de agent, ijkrapport van de apparatuur etc.

Als je te hard rijdt kun je een bekeuring krijgen. Dat weet je van tevoren.
Nu kun je zeggen dat het flauw is dat je voor 3 kilometer te hard een bekeuring krijgt. Maar 3 kilometer te hard is (als ik het goed heb) 10 kilometer te hard op de teller (afwijking van teller en correctie). Bekeuren vanaf 90 heeft ook geen zin want dan zeikt iedereen dat ze een bekeuring hebben gekregen voor 93 km/uur, er moet toch ergens een grens worden getrokken? Als je zo\'n hekel aan bekeuringen hebt is de oplossing simpel: niet te hard rijden.

Uiteraard ben ik zelf ook niet heilig, ik rijdt (bijna) altijd te hard en soms erg veel te hard. Ik heb slechts 1x een bekeuring van 6 tientjes in ontvangst genomen en deze braaf betaald. Eigenlijk vind ik 6 tientjes nog wel een beschaafd bedrag, fout parkeren kost je al 90 gulden (weet niet hoe het met de euro zit ;) )

Verder zit je nog met het verhaal dat als je midden in de nacht op een lege snelweg 180 rijdt je niemand in gevaar brengt.. Daar ben ik het mee eens maar dat is natuurlijk een onbruikbaar argument, wie bepaald wat druk is en wat niet, wie bepaald welke snelheid nog veilig is etc.

Misschien is het voor mij ook wel makkelijk lullen, ik woon vlakbij Duitsland en als ik hard wil gaan (op een Bandit 600 :? ) kan ik ff een uitstapje over de grens maken maar dat is een ander verhaal.

Conclusie is gewoon dat ik vind dat als je een bekeuring in de bus krijgt je niet moet zeiken en storten die hap.

Ik weet ook niet of ik nog argumenten ben vergeten maar ik kom er vast nog wel op na het lezen van (ongetwijfeld) tegenargumenten... Kom maar op met de replies *D

[edit] typo [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom zou je geen bezwaar in mogen dienen als de Hakkelaar dat wel mag? Net als ik heeft hij het echt wel gedaan, maar dat is de rechtstaat.
Verder is gewoon makkelijke, geautomatiseerde geldklopperij. Of zoek ik nu gewoon argumenten?
 
Conclusie is gewoon dat ik vindt dat als je een bekeuring in de bus krijgt je niet moet zeiken en storten die hap.

Ik weet ook niet of ik nog argumenten ben vergeten maar ik kom er vast nog wel op na het lezen van (ongetwijfeld) tegenargumenten... Kom maar op met de replies *D

:^ (N.B.: ook pas 2 bonnen in 23 jaar! Voor te hard rijden welteverstaan!)Ik rij ook nooit te hard trouwens ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik betaal ze gewoon . Geen zin in gezeur. Het is m\'n eigen schuld en weet van mezelf wel dat ik te hard rij. M\'n collega had laatst dus ook een protestbrief gestuurd en die mocht dus mooi het hele verhaal uit komen leggen op de rechtbank. Zal mij benieuwen hoeveel mensen hun protest dan nog met een stalen gezicht kunnen waarmaken.
 
:j

Ik wilm best betalen voor te hard rijden, maar dan enkel als ze staan flitsen waar hard rijden ook gevaarlijk is.
En NIET voor die foto die ze van me nemen op een quasi lege rondweg van 2x2 baanvakken gescheiden met een middenberm waar geen fietsers of voetgangers zijn toegelaten! (hypotetisch voorbeeld)
 
Laatst bewerkt:
:^

maar alleen als ik wordt geflitst en niet als één of andere ijverige diender op z\'n zondagmiddag (zonder apparatuur) bepaald dat ik te hard rijd.
 
Zit jij soms zelf regelmatig in zo\'n auto :? :?
Wie die bekeuringen zomaar betaalt vindt ik een sukkel.
 
Zal allemaal best. Ik zou moeten storten als ik te hard rijd. Eigenlijk helemaal niet zo\'n probleem mee. Als ze d\'r GVD wat voor doen. Maar ze zitten in d\'r auto\'s een bakkie pleur te drinken. En maar flitsen.

Als ik een politieauto op de snelweg volg met 150 (want zij rijden ook 9 van de 10 keer te hard) hebben ze geen zin om mij aan te houden... Gebeurt ook vaak genoeg dat ik een politieauto inhaal met 130, no problemo. Ja daag!!! Dan moet je mij aanhouden en niet met die collectepalen, dat vind ik :r .

Bovendien, wie zegt dat ik het met de bekeuring niet eens ben. Misschien ben ik het wel niet met de hoogte ervan eens! Is te duur voor kleine overschrijdingen.

Maar goed ik zou hierover een hele lange reply kunnen schrijven. Het gaat gewoon op de manier waarop. Het gaat om de veiligheid. En die staat niet meer voorop volgens mij.

En om nou domweg te zeggen, hier is een regel, wie zich er niet aan houdt krijgt een bekeuring, klaar. Ik weet het niet, maar dat komt gewoon heel dom over.
 
En hoevaak is het de protestbriefschrijvers al gelukt om een bekeuring ongedaan gemaakt te krijgen?

Ze hopen zoveel werk te genereren voor het CJIB dat het CJIB de stroom klachten niet meer aan kan en dan maar een zooi bekeuringen seponeert. Ik denk echter dat het CJIB wel een zooitje vakantiekrachten extra inhuurt en de kosten terugkrijgt door middel van duurdere boetes. :(
 
Net nog ff aan m\'n collega gevraagd en het blijkt dat ondanks het feit dat ze een erg goed verhaal had toch gewoon moest betalen. Dus wat schiet je ermee op. Niets!!! Ja, lekker die ambtenaren aan het werk houden. En wanneer je dan wel iets van ze wilt wat belangrijk voor jou is, dan zeker zeiken dat ze geen tijd voor je hebben. :j
 
Ze hopen zoveel werk te genereren voor het CJIB dat het CJIB de stroom klachten niet meer aan kan en dan maar een zooi bekeuringen seponeert. Ik denk echter dat het CJIB wel een zooitje vakantiekrachten extra inhuurt en de kosten terugkrijgt door middel van duurdere boetes. :(

is nog steeds in behandeling, toch uitstel van betaling. Betaal jij maar gewoon als je dat verstandig vindt.
 
Als ik een politieauto op de snelweg volg met 150 (want zij rijden ook 9 van de 10 keer te hard)
Het schijnt dat een van de redenen waarom ze te hard rijden is dat ze geen opstopping willen veroorzaken. Als je met een politieauto 115 gaat rijden op de snelweg heb je altijd van die figuren die niet durven in te halen en dan wel met een hele rij op de linker baan blijven rijden.

Maar goed ik zou hierover een hele lange reply kunnen schrijven. Het gaat gewoon op de manier waarop. Het gaat om de veiligheid. En die staat niet meer voorop volgens mij.
Daar zit wel iets in, maar moet je daarom gaan zeiken om ijkrapporten en diploma\'s? Kom op zeg, ik geloof echt wel dat die meneer die koffie zit te drinken naar school is geweest.

En om nou domweg te zeggen, hier is een regel, wie zich er niet aan houdt krijgt een bekeuring, klaar. Ik weet het niet, maar dat komt gewoon heel dom over.
Dank je ;)
 
[bzn]Ik kijk ook wel veel rond, ik weet ook wel zo\'n beetje wat ze moeten kosten... probleem is dat ik het geld op dit moment niet op de plank heb liggen In ieder geval bedankt voor het advies [/bzn]

dit komt toch niet omdat je alle acceptgiro,s die bij je door de bus vallen maar betaal, anders stuur ik er ook een paar.
 
Ik stop er even mee, ga een paar nieuwe bekeuringen bij elkaar rijden. Ook wel geinig; express te hard rijden als je van voren wordt geflitst; rolletje sneller vol.
 
[bzn]Ik kijk ook wel veel rond, ik weet ook wel zo\'n beetje wat ze moeten kosten... probleem is dat ik het geld op dit moment niet op de plank heb liggen In ieder geval bedankt voor het advies [/bzn]

dit komt toch niet omdat je alle acceptgiro,s die bij je door de bus vallen maar betaal, anders stuur ik er ook een paar.

Het zit je wel hoog he? Ik probeer alleen maar een discussie op gang te brengen.
Ik weet trouwens niet precies wat je met deze post bedoeld maar ik heb dus nog maar 1x een bekeuring in de bus gehad van 60 gulden.
 
Op dinsdag 22 januari 2002 12:56 schreef bzn het volgende:
......Verder zit je nog met het verhaal dat als je midden in de nacht op een lege snelweg 180 rijdt je niemand in gevaar brengt.. Daar ben ik het mee eens maar dat is natuurlijk een onbruikbaar argument, wie bepaald wat druk is en wat niet, wie bepaald welke snelheid nog veilig is etc.
......

Onbruikbaar argument :?
Wie heeft dan bepaald dat 120 veilig is op de snelweg? Daar heeft blijkbaar iemand een mening over of is die 120 km limiet verzonnen aan de bar van het cafe? Dan moet het toch ook mogelijk zijn om een veilige snelheid te bepalen om \'s nachts mee over de snelweg te blazen? Bijvoorbeeld afhankelijk van het aantal auto\'s en de snelheid van die auto\'s. Die worden toch altijd gemeten mbv lussen in het wegdek.
Met die waarden kun je de matrixbroden ook een maximale snelheid laten weergeven.
 
Ondanks dat ik elke keer weer lekker aan het gas schroef, heb ik in al die jaren slechts 1 bekeuring van 6 tientjes ontvangen. Mijn vriendin heeft met haar koekblik bijna een abonnement bij het CJIB, maar we betalen toch elke keer weer braaf 6 tienen of 9 joetjes. Wie hard rijdt moet een bekeuring gewoon accepteren. Pas als het bedrag erg hoog wordt zullen we misschien eens de foto opvragen als tegenprestatie...
 
Ik wordt een beetje moe van mensen die van die standaard tuf-tuf-club protestbrieven gaan sturen na het ontvangen van een bekeuring. Zeiken om de diploma van de agent, ijkrapport van de apparatuur etc.

Als je te hard rijdt kun je een bekeuring krijgen. Dat weet je van tevoren.
Nu kun je zeggen dat het flauw is dat je voor 3 kilometer te hard een bekeuring krijgt. Maar 3 kilometer te hard is (als ik het goed heb) 10 kilometer te hard op de teller (afwijking van teller en correctie). Bekeuren vanaf 90 heeft ook geen zin want dan zeikt iedereen dat ze een bekeuring hebben gekregen voor 93 km/uur, er moet toch ergens een grens worden getrokken? Als je zo\'n hekel aan bekeuringen hebt is de oplossing simpel: niet te hard rijden.

Uiteraard ben ik zelf ook niet heilig, ik rijdt (bijna) altijd te hard en soms erg veel te hard. Ik heb slechts 1x een bekeuring van 6 tientjes in ontvangst genomen en deze braaf betaald. Eigenlijk vind ik 6 tientjes nog wel een beschaafd bedrag, fout parkeren kost je al 90 gulden (weet niet hoe het met de euro zit ;) )

Verder zit je nog met het verhaal dat als je midden in de nacht op een lege snelweg 180 rijdt je niemand in gevaar brengt.. Daar ben ik het mee eens maar dat is natuurlijk een onbruikbaar argument, wie bepaald wat druk is en wat niet, wie bepaald welke snelheid nog veilig is etc.

Misschien is het voor mij ook wel makkelijk lullen, ik woon vlakbij Duitsland en als ik hard wil gaan (op een Bandit 600 :? ) kan ik ff een uitstapje over de grens maken maar dat is een ander verhaal.

Conclusie is gewoon dat ik vind dat als je een bekeuring in de bus krijgt je niet moet zeiken en storten die hap.

Ik weet ook niet of ik nog argumenten ben vergeten maar ik kom er vast nog wel op na het lezen van (ongetwijfeld) tegenargumenten... Kom maar op met de replies *D

[edit] typo [/edit]


daar gaat het mij in princiepe ook niet om!

Als je te hard rijdt krijg je een bekeuring ja oke je overtreedt de regels and face the Consequences!!

MAAR als je iemand vermoord doordat laten we ff zegen je cruise control blijf hangen krijg je een TAAKSTRAF :?
Je komt bijna van elke zware criminele handeling af met een TAAKSTRAF
DRUGSKOERIERS MWAAA loop maar door.

Zijn ze helemaal BESJOKKE HIER OFZO...

en voor 3 km te hard krijg je een boete laat ze zich eerst maar eens over de ECHT belangrijke dingen druk maken!!!
daar de snelheid bijna (nog niet eens 1% onderzocht!)niet toedraagt aan het aantal dodelijke ongelukken...

Dus jongens in dienst van de overheid blijf maar lekker :z

totdat die straffen weer een beetje normaal zijn en het gedoogbeleid goed wordt aangesterkt(nee niet in het verkeer dat kunnen ze nu wel) zal ik gewoon m\'n bezwaarschriftjes insturen!!!
 
Laatst bewerkt:
Onbruikbaar argument :?
Wie heeft dan bepaald dat 120 veilig is op de snelweg? Daar heeft blijkbaar iemand een mening over of is die 120 km limiet verzonnen aan de bar van het cafe? Dan moet het toch ook mogelijk zijn om een veilige snelheid te bepalen om \'s nachts mee over de snelweg te blazen? Bijvoorbeeld afhankelijk van het aantal auto\'s en de snelheid van die auto\'s. Die worden toch altijd gemeten mbv lussen in het wegdek.
Met die waarden kun je de matrixbroden ook een maximale snelheid laten weergeven.

Helemaal mee eens, ik vind het ook vreselijk relaxed om flink hard te rijden in Duitsland. Bestuurders zijn daar ook ingesteld op snel aanstormende auto\'s en motoren.
Ook in Nederland rijd ik te hard maar zolang de max. snelheid hier 120 is zeik ik niet als ik een bekeuring krijg.
 
Op dinsdag 22 januari 2002 13:15 schreef bzn het volgende:Het schijnt dat een van de redenen waarom ze te hard rijden is dat ze geen opstopping willen veroorzaken. Als je met een politieauto 115 gaat rijden op de snelweg heb je altijd van die figuren die niet durven in te halen en dan wel met een hele rij op de linker baan blijven rijden.
Dank je ;)
Ja daag. Dit meen je toch niet??? Als ik een politieauto zie dan wordt ik heel zenuwachtig, en dan krijg ik de neiging om met 200+ voorbij te knallen... Denk je dat de rechter mijn bekeuring verscheurt als ik dat zeg??? Wat ik dus bedoel te zeggen, onzin!

Daar zit wel iets in, maar moet je daarom gaan zeiken om ijkrapporten en diploma\'s? Kom op zeg, ik geloof echt wel dat die meneer die koffie zit te drinken naar school is geweest.
Nou eigenlijk is dat net zo zeiken als ze zelf doen. Dan kun je wel zeggen, dat je dan net zo bent, maar ik ben in ieder geval niet als eerste begonnen. Ik heb zoiets van, zij zeiken, ik zeiken.

Niet persoonlijk bedoelt hoor, maar gelukkig neem je het zo ook niet op. })


Maar goed. Het aantal en de hoogte van de boetes is niet evenredig meer met de veiligheid, effectiviteit en andere straffen!

En als de enige reden is dat men hier er niet vanuit gaat dat er +120 gereden wordt en dat daarom bekeuringen worden uitgedeeld? Simpel, schaf de snelheidslimiet af!
 
Terug
Bovenaan Onderaan