Stop Politie .....Volgen!!

Minimale afstand volgens richtlijn 93/92/EEG van de Raad betreffende de installatie van de verlichtings- en lichtsignaalinrichtingen op twee- of driewielige motorvoertuigen

Punt 6.5.3.1

"- moeten de binnenranden van de lichtdoorlatende gedeelten zich op minstens 500 mm afstand bevinden. Deze afstand mag tot 400 mm zijn verkleind, indien het voertuig nergens breder is dan 1300 mm."

Oftewel: Is je motor nergens breder dan 1,3 meter dan moet de afstand minimaal 40cm zijn. Is je motor breder dan 1,3 meter dan moet de minimale afstand 50cm zijn.

6.5.3.1 gaat over breedtelichten

6.3 gaat over richting aanwijzers:
6.3.3.1. In de breedterichting:
— de randen van de lichtdoorlatende gedeelten die het verst van
het middenlangsvlak van het voertuig zijn verwijderd mogen
zich op niet meer dan 400 mm van het punt van de grootste
breedte van het voertuig bevinden;
— de binnenranden van de lichtdoorlatende gedeelten moeten
zich op een afstandvan minstens 600 mm bevinden;
— tussen de lichtdoorlatende gedeelten van de richtingaanwijzers
en van de dimlichten die zich het dichtstbij bevinden moet er
een onderlinge minimumafstand zijn van:
— 75 mm indien de richtingaanwijzer een minimale lichtsterkte
heeft van 90 cd;
— 40 mm indien de richtingaanwijzer een minimale lichtsterkte
heeft van 175 cd;
— 20 mm indien de richtingaanwijzer een minimale lichtsterkte
heeft van 250 cd;
— ≤ 20 mm indien de richtingaanwijzer een minimale lichtsterkte
heeft van 400 cd.

Beetje vaag.. minimaal 60cm?
 
Dit verzin je toch niet. Alleen ambtenaar Dorknoper te Rommeldam:

Ambtenaar der eerste klasse. Correcte dienaar van de magistratuur, met wie niet te marchanderen valt. Is wel bereid tot een minnelijke schikking. Maar alles moet altijd kloppen. Voorschriften dienen te worden opgevolgd. Belastingaanslagen moeten op tijd de deur uit en belastinggelden horen stipt te worden betaald. Tegen daklozen moet zorgvuldig worden opgetreden. Kadastrale aangelegenheden dienen keurig te worden bijgehouden. Kent zelf alle artikelen van de gemeentelijke verordening uit het hoofd. Licht ter begroeting beleefd de hoed. ,,Een ambtenaar heeft ook gevoel, al wordt dat dikwijls over het hoofd gezien.''
 
Ik lees in de genoemde richtlijnen op blz 42 6.3.3.1.2

bij achterrichtingaanwijzers moet de afstand tussen de binnenranden
van de twee lichtdoorlatende gedeelten ten minste
180 mm bedragen, waarbij wel aan de voorschriften aangegeven
in bijlage I, punt A, onder 10, moet worden voldaan; deze voorwaarde
geldt ook wanneer de achterkentekenplaat is aangebracht.

Is toch duidelijk, moet dus minimaal 18 cm zijn.
 

Doe je nu de volgende keer ff waarschuwen voordat je me tot "kenner" promoveert? Kan ik zo'n topic tenminste ook van het begin af volgen. :+ En op tijd bier en sjips tevoorschijn halen. (Reactie van me staat trouwens in het X4-topic) Verkeer enkel in de gelukkige omstandigheid dat ik wat van dat soort dingen op kan (laten) zoeken. En mijn reactie was zonder dat ik daar op dat moment de moeite voor heb genomen. Heb gelukkig zelf geen strepen op mijn schouders en de pet past me ook niet. ;)

En ja, ik ben me ervan bewust dat mijn knippers te dicht bij elkaar staan. Weet ook zeker dat mijn kentekenplaat aan de schuine kant staat. En kan zo nog wel wat meer verzinnen wat niet helemaal street-legal is aan mijn motor. Gelukkig wordt daar zolang je je rijstijl een beetje normaal houdt doorgaans niks van gezegd. :] Maar als je graag aandacht wil, kun je dat doorgaans ook wel krijgen.

Er schijnen behalve vizieren trouwens ook helmen te zijn zonder goedkeur voor op straat. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben hier nieuw.. maar is het hier soms gebruikelijk dat er tachtig keer hetzelfde wordt gepost of wat ? (doelend op het "stop politie-gedeelte")

;)
 
full


Die wuppies zijn een ware plaag..
 
Terug
Bovenaan Onderaan