Stop Politie .....Volgen!!

Cervo

MF veteraan
23 jan 2005
4.547
1
Noord-Holland
Zo, net weer terug van een rondje Purmerend, Jisp, Motoport Womerveer, Koog aan de Zaan, Zaandam, Amsterdam Centrum en weer naar huis door de Coentunnel. Ik denk nog ff lekker blazen vanuit de tunnel op de A8 richting huis. Ff kleven achter een Jetta en bleeeeeeeeerrrrrrrrrr.......gas open.

Kijk ik ineens in mijn ieniemini spiegel en vertrouw het toch niet zo.........en ja hoor....

S T O P P O L I T I E ..............V O L G E N !

Goedenavond meneer, rijbewijs alstublieft?

C: Goedenavond! (ondertussen druk doende mijn donkere vizier te verbergen)

Agent: U bent op de hoogte van de korte afstand achter de personenauto en de veel te hoge snelheid?

C: Welke auto bedoelt u, ik reed toch alleen? Ik kom vanuit de Coentunnel en ben bijna thuis....dus u kent het wel, nog ff het laatste stukkie..

Agent: He Collega, kom eens kijken naar de hellingshoek van deze plaat.......

C: Ik heb de motor vorig jaar geimporteerd en met deze hellingshoek is ie bij de RDW goedgekeurd.....vanaf 15 meter moet je hem kunnen lezen.

Agent: ook met deze knippers, ik geloof er niets van?!

C: Nee, toen nog van die grote lelijke oranje krengen....

Agent: Nou, voor deze keer krijgt u geen boete, maar zie ik u weer zo rijden dan bent u de pineut en doe iets aan die hoek......

C: Okee, zal ik doen! (braaf!)

Agent: En als u toch op internet zit kijk dan direct even naar de afstand van de knippers ten opzichte van de kentekenplaat......


Mazzel dus en uiteindelijk toch een paar sympathieke agenten, ze bestaan dus wel!
Geen boete voor MF sticker, donkere vizier of hellingshoek......

Vraag is nu, wat is de minimale afstand tussen de kentekenplaat en de knippers?



Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/375572/c54b28fc73a1567196fec08ee4b64804 (DSCN8204.JPG)​
 
Laatst bewerkt:
Nog wel boete voor snelheid of echt serieus gematst? (sorry, geen antwoord op vraag)


Ik had wellicht een staatslot moeten kopen vandaag, want eerder op de avond stonden ze heel goed verborgen te flitsen op de weg vanaf de A8 naar Motoport Womerveer Molletjesveer.......daar staan ze vaak of met apparatuur of laser. Ik heb nog een andere motorrijder kunnen waarschuwen.

En nu, net vanuit de Coentunnel, toegestane snelheid is 100, reed ik mogelijk het dubbele maar waarschijnlijk niet lang genoeg....mzzl dus! Het waren misschien ook wel geen motorkenners :9~ :9~
 
Kijk ik ineens in mijn ieniemini spiegel en vertrouw het toch niet zo.........en ja hoor....

S T O P P O L I T I E ..............V O L G E N !

Zo, das knap......acheruit volgen...heb ik nog nooooooooit gezien...



:+
 
als ik denk wat jij bedoelt dan zijn die ingebouwde dingen verboden.

Hmm.. hadden ze vroeger die regel dan niet?

Mijn stiefpa heeft namelijk onderstaande motor en bij de voorknipperlichten zit echt geen 18 cm.

Daarvoor nog een ZZR600 gehad en daar zitten ze achter in de kuipdelen...

Vaag :?

a>


a>
 
Je hebt gelijk, scherp!!

Misschien had ik eerst nog even moeten vermelden dat ze me eerst voorbij kwamen..... B|


Ja, ben weer gaan roken, vandaar... ;)
Volgens mij moeten de lichten naar achteren gericht zijn, oranje van kleur en goed zichtbaar. Is er wel een bepaalde minimum afstand voor ??? iig suc6. *O*
 
Hoe oud is de fiets?
M.a.w. moeten er wel knippers op?
_O-

1997 moet alles erop zitten en ik denk wel dat alles erop hort gezien het model O-)


Daarnaast is Cervo recent bij Goparts geweest en langer geleden foute niet gekeurde nippers gekocht O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan