Stoplicht ervaringen

Ik probeer naar voor te schuiven indien mogelijk. en anders zet ik me gewoon achter een wagen..

ALs ik naar voor rij, is het zo al-gassend...vroem vroem vroem vroemvroem vroem vroem vroemvroem vroem vroem vroemvroem vroem vroem vroem

Wel nog fun.. :)

En als autos toevallig vertrekken... weer aanschuiven he..
en dan een voor ene voorbijsteken :)
 
dan plotseling vanuit het niets groen springt :?

die in duitsland zijn inderdaad fijner die eerst weer langs oranje gaan; kun je alvast voorbereiden om weg te scheuren ;)
 
"qua tijdwinst maakt het bijna geen fuck uit of je nu vooraan staat of niet"

Hier ben ik het niet mee eens. Als er namelijk een rij van 50 auto's staat en ik moet 4 stoplichten, exuus, verkeerslichten langerwachten..... Het scheelt mij meer als 10 minuten op een rit van 25 minuten met de auto (in het geval van mijn rit naar school)
 
"qua tijdwinst maakt het bijna geen fuck uit of je nu vooraan staat of niet"

Hier ben ik het niet mee eens. Als er namelijk een rij van 50 auto's staat en ik moet 4 stoplichten, exuus, verkeerslichten langerwachten..... Het scheelt mij meer als 10 minuten op een rit van 25 minuten met de auto (in het geval van mijn rit naar school)

... uh juist, dat zeg ik dus, als er een rij van enige lengte staat, dan ben ik wel geneigd om naar voren te kruipen. Maar ook als je achteraan staat moet je eens opletten hoeveel auto's die voor je rijden, na het verkeerslicht afbuigen naar links of rechts, die ben je dus sowieso al kwijt. Nog wat soepel gasgeven en je hebt die hele file die nog vóór je stond bij het verkeerslicht, al ingehaald.
 
als het toch over stoplichten gaat even dit

ik kom regelmatig bij een stoplicht aanrijden waar dan een hele rij koekblikkers staan te wachten
dan zijn er motor rijders die dr tussen doorgaan en dan vooraan tussen de twee voorste blikken gaan staan
en dan kom ik er achteraan en moet ik achter die motor gaan staan
waar ik niet helemaal lekker sta
als ik dr tussen door ga ga ik altijd voor de blikkers staan zodat er nog andere motors naar voren kunnen komen
die dan niet helemaal ingesloten achter me moeten gaan staan maar gewoon gezellig naast me kunnen gaan staan

dus aan alle bikers die dr tussen blijven staan
gooi je bike dr gewoon voor dan kan ik er ook door


Maar als het koekblik echt op de streep staat, kun je niet ervoor,

Kan wel maar dan zie je misshcien verkeerslicht weer niet goed. Of is dat daar niet van toepassing?
 
Maar als het koekblik echt op de streep staat, kun je niet ervoor,

Kan wel maar dan zie je misshcien verkeerslicht weer niet goed. Of is dat daar niet van toepassing?


Daar heb je wel gelijk in dat is soms wel het geval maar dan wacht ik gewoon (recht voor me uitkijkend) tot het koekblikkertje achter me even een toetertje geeft
 
ik ga altijd vooraan staan als het even kan. achteraan staan vind ik eigenlijk best eng, ben veel te bang dat ik over het hoofd gezien word door een automobilist.... :X


mocht ik wel achteraan moeten sluiten dan kijk ik constant in mijn spiegels en zorg ik voor een paar meter ruimte tussen mij en mijn voorligger.
 
ik ga altijd vooraan staan als het even kan. achteraan staan vind ik eigenlijk best eng, ben veel te bang dat ik over het hoofd gezien word door een automobilist.... :X

mocht ik wel achteraan moeten sluiten dan kijk ik constant in mijn spiegels en zorg ik voor een paar meter ruimte tussen mij en mijn voorligger.
Ik vind mijn kreukelzone ook iets te klein om er tussen te gaan staan, vooral in de spits waarin zoveel koekblikkers met heel andere dingen bezig zijn dan het verkeer. Dus als het verkeer het maar even toelaat kruip ik er voor. Ik ga ook altijd vóór de eerste auto staan en erger me rot aan die sukkels die ertussen blijft staan zodat ik erachter tussen de koekblikken ingeklemd moet blijven staan. :(

Van de week ging ik weer een hele rij tussendoor naar voren. Er was een auto die nogal tegen de middenstreep stond. Ik kon er niet langs dus gaf ff een klein tuutertje. Gaat die trut nog meer naar het midden rijden (het reed heel zachtjes) de auto aan de rechterkant ging voldoende opzij dus ik kon er toch langs, kijk ik ff in die auto naar binnen, krijg ik een middelvinger :? Duidelijk iemand die er niks van begrijpt. Maja daar heb je het weer hè: k*t in blik..... (ja dat mag ik zeggen! ;) )
Ik krijg regelmatig een beetje ge-ergerde reacties (getoeter ofzo), ik denk vnml van mensen die er een beetje van schrikken als er ineens een motor voor hun neus staat, maar ik denk maar zo, da's gewoon de kift })


En in de spits scheelt het wel degelijk!
 
Rij in principe naar voor als er meer als 2 auto's voor het licht staan.
Voor de voorste auto staan doe ik enkel als er geen roodlicht flitsers staan.
En aangezien die bij ons op de parallelweg wel staan blijf ik er daar tussen staan om een prent te voorkomen.
 
Ik vind mijn kreukelzone ook iets te klein om er tussen te gaan staan, vooral in de spits waarin zoveel koekblikkers met heel andere dingen bezig zijn dan het verkeer. Dus als het verkeer het maar even toelaat kruip ik er voor. Ik ga ook altijd vóór de eerste auto staan en erger me rot aan die sukkels die ertussen blijft staan zodat ik erachter tussen de koekblikken ingeklemd moet blijven staan. :(

Van de week ging ik weer een hele rij tussendoor naar voren. Er was een auto die nogal tegen de middenstreep stond. Ik kon er niet langs dus gaf ff een klein tuutertje. Gaat die trut nog meer naar het midden rijden (het reed heel zachtjes) de auto aan de rechterkant ging voldoende opzij dus ik kon er toch langs, kijk ik ff in die auto naar binnen, krijg ik een middelvinger :? Duidelijk iemand die er niks van begrijpt. Maja daar heb je het weer hè: k*t in blik..... (ja dat mag ik zeggen! ;) )
Ik krijg regelmatig een beetje ge-ergerde reacties (getoeter ofzo), ik denk vnml van mensen die er een beetje van schrikken als er ineens een motor voor hun neus staat, maar ik denk maar zo, da's gewoon de kift })


En in de spits scheelt het wel degelijk!

Daarom heb ik dus BOS dempers (oké er zijn nog meer redenen :P )
Als ik in de auto zit schrik ik me ook wel eens de t*r*ng, als er ineens een motor stilletjes voorbij zoeft. (en ik kijk constant in me spiegels!!)

Als de mensen je horen aankomen gaan ze ook eerder opzij :}
 
Iedereen vind het gevaarlijk (maar we doen het toch)
Niemand is er echt sneller door (maar we doen het toch)
De een gaat er tussen staan de ander ervoor (maar we doen het toch)
Het ene koekblik is de andere niet maar ruimte of niet (we doen het toch)
En in de zomer als iedereen weer rijd staat er tussen de blikken bij het verkeerslicht een hele file aan motorfietsen....(maar we doen het toch)

Kortom.... wat is mototrijden geweldig :+ ;)
 
mijn ervaring met stoplichten is dat ze vaak op rood staan
en dan plotseling vanuit het niets groen springt :?
je moet ook niet naar het rode licht kijken. maar juist naar dat glaasje dat groen zou kunnen oplichten. dan reageerje sneller op het groene licht. scheeld weer een 0.1 sec
 
Als het kan zet ik hem er altijd naast of tussen (staat nooit nog een motorrijder achter me). Als ik halverwege strand sluit ik aan, als ik er bijna ben geef ik gas..
Tijd boeit me niet, ik rijd voor mn plezier. Maar je moet gebruik maken van de wendbaarheid (vooraan gaan staan) en de acceleratie van de motor (die lege weg na het stoplicht benutten). Aansluiten is vaak ook ontzettend vervelend omdat auto's gewoon niet zo snel optrekken als motoren.
 
Ben ik dan de enige die gebruik maakt van een eventueele vluchtstrook of middenberm? Met mijn KLR zijn de meeste vluchtheuvels ook geen probleem. :]
Rij jij met je motor over een vluchtheuvel ?
Je zult wel verkeersdrempel bedoelen een vluchtheuvel zit namelijk in het middden van de weg. om voetgangers over te laten steken
 
Terug
Bovenaan Onderaan