Stoplicht ervaringen

Dr. Sideburn

Die hard MF'er
1 nov 2004
457
0
Schoonhoven
Ello! Er zal vast een topic over zijn maar kon het niet vinden. (anders de link graag) Ik ben namelijk benieuwd naar jullie ervaringen bij stoplichten. Ik rij sinds een paar weken en maak gretig gebruik van de ruimte om vooraan te gaan staan. Zes stoplichten bij de maasboulevard kunnen veel tijdwinst opleveren. :] Hebben jullie wel eens last van (jalourze) koekblikkers die hoe netjes het ook doet even naast je gaan staan. Wat doen jullie hiermee en reageer je hier wel eens op? En wat doen jullie als je denkt dat hij op groen gaat en er staan ca. 10 koekblikken voor je? Pikken jullie een paar plaatsen in? sluiten jullie aan?

gr.
 
Ik sluit altijd vooraan aan en ga gewoon een beetje schuin voor de eerste auto staan.
Als ie dan toch als eerste weg wilt rijden dan moet ie eerst over mij heen :o
 
ik kijk altijd eerst naar het overige verkeer op het kruispunt
als ik zeker weet dat mijn stoplicht nog niet op groen gaat piep ik naar vooren
ik probeer altijd te voorkomen dat ik tussen wegrijdende auto,s terecht kom
 
mijn ervaring met stoplichten is dat ze vaak op rood staan
en dan plotseling vanuit het niets groen springt :?
 
als ik zeker weet dat mijn stoplicht nog niet op groen gaat piep ik naar vooren
ik probeer altijd te voorkomen dat ik tussen wegrijdende auto,s terecht kom
:^
Blijf altijd naar het stoplicht kijken tijdens het naar voren rijden, om beducht te zijn en te kunnen anticiperen.
 
jaloerse blikken zie ik zelden, de meeste mensen geven juist de ruimte om te passeren. Een enkeling probeert de ruimte dicht te rijden, maar helaas voor hem... als er naast hem iemand staat die mij ziet wachten en weer meer ruimte maakt kan ik er alsnog tussendoor. andere optie ... rijdt hij aan de ene kant het gat dicht, dan ontstaat er ruimte aan de andere kant naast hem.


mijn ervaring met stoplichten is dat ze vaak op rood staan
en dan plotseling vanuit het niets groen springt :?

voordeel van de motor: je kijkt met gemak over de auto's heen. de auto's waar ik tussendoor rij kunnen nooit eerder reageren op groen dan ik, dus ik heb alle tijd om er weer netjes tussen te schuiven.
 
ik kijk altijd eerst naar het overige verkeer op het kruispunt
als ik zeker weet dat mijn stoplicht nog niet op groen gaat piep ik naar vooren
ik probeer altijd te voorkomen dat ik tussen wegrijdende auto,s terecht kom

Inderdaad zo doe ik het ook, en als ik het stoplichten systeem niet ken wil ik ook wel eens gewoon naar voor rijden en dan als is ie op groen schiet netjes invoegen.Gaat perfect
 
ik ga liever achteraan staan... dan gaat het verkeerslicht tenminste op groen :X
(dat is schijnbaar ook weer de mode tegenwoordig... verkeerslichten die niet reageren op motorfietsen).
 
meestal kruip ik naar voren,

maar ik heb een stoplicht bij mij, waar de rijbaan erg krap is (past 1 auto op)
Als daar een vrachtwagen als 1e staat ga ik er echt niet voor staan.
Teveel kans dat hij mij niet gaat zien of dat ik half op een andere baan sta.
 
Ik probeer dan ff in mijn neus te peuteren. Gaat slecht met intergraal en handschoenen aan :(
 
ik ga liever achteraan staan... dan gaat het verkeerslicht tenminste op groen :X
(dat is schijnbaar ook weer de mode tegenwoordig... verkeerslichten die niet reageren op motorfietsen).

tijdje geleden heb ik dit ook gehad.
dan maar even wenken naar een koekblik om wat dichter te komen, ofwel, ... afstappen en op de voetgangersknop duwen!!
 
stoplicht? volgens mij was het nog altijd een "Verkeerslicht" :?

O-)


maare nee, meestal rij ik er tussendoor en dan springt hij net op groen, en dan moet ik invoegen :)
 
De maasboulevard ken ik ook, nou heb ik daar maar 2 stoplichten gelukkig, maar ik ga altijd naar voren, en als er dan een stukje is waar ik niet doorkan dan is dat jammer dan wacht ik gewoon,

vaak pik ik wel een paar plaatsen als het al groen is, het helpt waarschijnlijk geen drol, maar je kan tenminste een beetje doorrijden ipv elke keer weer stil staan of remmen.

Ik heb verder pas 1 keer meegemaakt dat een onwijs koekblik (vrachtwagen) zijn deur open deed toen ik er tussendoor reed, die heb ik niet echt vriendelijk aangekeken en ben weer doorgereden (want hij deed zijn deur weer dicht) :X


Groeten !! en succes op de maasboulevard, misschien kan je me keertje volgen in zoon rijtje *D hahaha :]
 
Altijd ff over het lijntje van de lange detectie lus slingeren, weet je zeker dat ie moet reageren, als dat niet zo is, moet ie idd afgesteld worden. En nee, zo'n lus reageert niet op gewicht zoals veel mensen denken maar op een verstoring in een magnetisch veld. Dus fietsen met nagenoeg alleen aluminium hebben vaker problemen als dikke toerbuffels en choppers.
En idd, gewoon vaak naar voren toe en er schuin voor staan, als ie eerder op groen gaat invoegen (of ff een dot gas als er weinig ruimte is). Gebeurt vaak genoeg hier in de Randstad dat er weer zo'n jaloerse frusto heel dicht en nerveus op je achterwiel gaat zitten... Heel logisch natuurlijk om iemand het licht uit zijn ogen te rijden als ie gebruik maakt van het voordeel van zijn voertuig :X
 
Ben ik dan de enige die gebruik maakt van een eventueele vluchtstrook of middenberm? Met mijn KLR zijn de meeste vluchtheuvels ook geen probleem. :]
 
zelfs wanneer er maar 2 auto's staan naast elkaar, sta ik er tussen in ;)

als het licht op groen springt wanneer ik nog tussen de blikken door aant rijden ben, hangt het van mijn mood af wat ik doe: het gas erop of invoegen...
 
als het toch over stoplichten gaat even dit

ik kom regelmatig bij een stoplicht aanrijden waar dan een hele rij koekblikkers staan te wachten
dan zijn er motor rijders die dr tussen doorgaan en dan vooraan tussen de twee voorste blikken gaan staan
en dan kom ik er achteraan en moet ik achter die motor gaan staan
waar ik niet helemaal lekker sta
als ik dr tussen door ga ga ik altijd voor de blikkers staan zodat er nog andere motors naar voren kunnen komen
die dan niet helemaal ingesloten achter me moeten gaan staan maar gewoon gezellig naast me kunnen gaan staan

dus aan alle bikers die dr tussen blijven staan
gooi je bike dr gewoon voor dan kan ik er ook door
 
Nah, ik zal wel weer een ouwe lul zijn, maar in drie kwart van de gevallen sluit ik gewoon achteraan. Om verschillende redenen. Met mijn koffers heb ik gewoon meer ruimte nodig, met duo is het nóg lastiger manoeuveren tussen het blik door. En, last but not least, qua tijdwinst maakt het bijna geen fuck uit of je nu vooraan staat of niet. Okee, dan sta je dus het vólgende verkeerslicht vooraan..., of als je héél snel optrekt dan pak je nog net het groen bij de volgende... maar reken maar dat nou net dat de fav. plekjes zijn van onze vrienden van de flits brigade...

Uitzondering is voor mij als er meer dan 15-20 auto's voor een verkeerslicht staan, dan wil ik toch wel graag naar voren toe tuffen. Maar ik verzeker je dat dat met koffers én duo geen pretje meer is :(

(ach, had ik maar zo'n slanke duc...)
 
Gewoon aansluiten, kzou uberhaupt nie weten waarom ik ervoor zou moeten kruipen.
Isser ruimte zat -dank oe wel om een plaatsje voor mij vrij te laten- dan wel wat naar voor, maar meestal in het rijtje ... tkomt toch niet op die 2 minuten verschil, zoja vertrek dan vroeger.
 
Dat vind ik ook meestal maar tegenwoordig rijd ik regelmatig op een stukje waar er bij ieder verkeerslicht maar een auto of 4 tegelijk doorheen gaat voor het weer op rood springt en wanneer je dan achteraan aansluit, sta je een half uur ofzo uitlaatgassen te happen.
Dus nu, wanneer er een langere rij staat, ben ik toch sneller geneigd om er toch maar voor te kruipen.

Gewoon aansluiten, kzou uberhaupt nie weten waarom ik ervoor zou moeten kruipen.
Isser ruimte zat -dank oe wel om een plaatsje voor mij vrij te laten- dan wel wat naar voor, maar meestal in het rijtje ... tkomt toch niet op die 2 minuten verschil, zoja vertrek dan vroeger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan