Stoplicht perikelen

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
26.184
774
Nieuw-Vennep
Vraagje: Ik ken een stoplicht, maar hij mag me niet zo. Het is een uitgang van een landelijk weggetje op een grotere hoofdweg. Nou is mijn probleem dat dit meestal niet zo'n druk weggetje is, en het stoplicht dus alléén door een sensor (lus) werkt. En ik lig overhoop met die lus...

Ik heb van alles geprobeerd, heen er weer waggelen, standaard en middenbok, maar het komt er meestal op neer dat ik een paar meter naar voren moet rollen, wachten op een auto achter me die de lus activeert en dan kan ik pas gaan...

Dat kan toch zeker wel makkelijker :? Met de bok schijnt het soms effect te hebben, maar aan de wachttijden te merken niet altijd ;(
 
Laatst bewerkt:
lol, doen die daar ook al wat aan dan?

Ik ben het nu zo zat dat ik meestal door rood rij of een stukkie terug het fietspad gewoon pak :P
 
Laatst bewerkt:
je weet dat je google maps een bos in duitsland aanwijst ????


:^
Kilometer of 20 onder Enschede... In Ede, dan ligt het waarschijnlijk hier ergens... ;)

Maareh mooi balen. Ik heb het nog wel eens met een verkeerslicht in Amsterdam. Als ik met de motor ben, dan sta ik vaak ook drie keer op m'n beurt te wachten(Churchillaan/Rijnstraat bij de Utrechtsebrug richting de Amsteldijk). En het kruisende verkeer gaat wel gewoon... Héél iritant!
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad heel vervelend..ik heb dat ook met een stoplicht in Ijsselstein.
En op een rustige dag ben je mooi de lul...geen auto die dan ook die kant op moet natuurlijk..haha
Dus tsja ik rij nu maar anders...haha
 
Wat het lastig maakt is dat het hier een STOPlicht betreft. Was het nu een verkeerslicht geweest dan had je recht van klagen.
 
Dat had ik laatst in Enschede ook, bij dit stopverkeerslicht, als je van het zuiden aan komt rijden en naar het westen gaat. Vreselijk vervelend om te moeten wachten tot er een auto achter je komt staan. |(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat ook bij veel stoplichten, ik ga standaard over de stopstreep staan zodat een auto achter me de lus raakt. Als het zo rustig is dat er geen enkele auto achter me stopt vlam ik gewoon door het rode licht (uiteraard op een verantwoordelijke manier ;))
 
Dat had ik laatst in Enschede ook, bij dit stopverkeerslicht, als je van het zuiden aan komt rijden en naar het westen gaat. Vreselijk vervelend om te moeten wachten tot er een auto achter je komt staan. |(
Wat? Elk stoplicht in utrecht :?

Wat het lastig maakt is dat het hier een STOPlicht betreft. Was het nu een verkeerslicht geweest dan had je recht van klagen.
Bwahahaha. Normaal rijd ik door, bij zo'n lichie moet ik stoppen. Was dat niet het geval had ik in de eerste plaats geen probleem gehad :P
 
Oplossing: Zeer sterke magneet(en) kopen bij de Conrad, deze in een busje onder je blok monteren en klaar is kees... eeuh Luuk
Althans, zo had ik het een keer in een filmpje gezien.... Grote kans dat het werkt, omdat die lussen ook met elektromagnetisme werken (dacht ik)
http://www.metacafe.com/watch/828731/trigger_green_traffic_lights/ (filmpje:) *O*
Byee
 
Laatst bewerkt:
lol, ik heb dat ook bij 1 stoplicht in mijn dorp.
Meestal nadat alles 3 keer is gegaan weet ik wel wanneer ik door rood ken.
Want heel veel auto's nemen die afslag niet B|

Wat me ook een paar keer gelukt is, is door hard te remmen. Veel druk geven op dat ene draadje.. :9
 
als het met elektromagnetisme werkt heeft gewicht dus niets in te brengen (ik heb ook stoplichten waarbij m'n voorvork het moest ontgelden hoor), maar het kan best dat doordat je je metaal wat lager laat hangen, dit een beetje helpt.
 
In enschede hebben ze trouwens die dingen ook bij een aantal fietspaden, en dat werkt prima, dus het lijkt me voor motoren makkelijk te moeten werken.

Volgende keer dus gewoon het fietspad op gaan als er niks achter je aan komt. :+
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Hier kan je stoplichten melden die niet op groen gaan voor motorrijders:
http://www.motorrijdersactiegroep.nl/cmsms/index.php?page=groen-licht

Succes :W
 
Werken die dingen niet met gewicht?? Dan doen namelijk slagboom sensoren wel volgens mij...

Maar ben niet zeker. Ik weet wel dat ik bij mijn werk ook een probleem had met zo'n lus, de oplossing was harder aan komen rijden en dus harder remmen, meer druk naar beneden en sindsdien nooit meer problemen.
 
als er nou toch niemand aankomt??? stiekem doorrijden dan?? O-)

wat bij mij wel eens wil helpen is flink de voorrem inknijpen als ik op de lus rij.. komt er extra veel druk op het voorwiel...
 
Terug
Bovenaan Onderaan