Stoplichtsprinters in koekblik. Wat doe/moet je ermee?

ik kruip juist altijd voor (alleen bij 2 baans wegen, en héél soms bij 1 baans weg) want die auto's en vrijwel altijd de auto vooraan, trekken op als een ouwe oma... dan ben ik al snel 5 minuten of langer eerder thuis...

desalniettemin vind ik het leuk om lekker vol gas weg te rijden, ben ik in 4 tellen op 100 (met mijn fazertje) en soms schrik ik soms van hoe tráág sommigen optrekken, want ze zijn dan een stipje op mijn spiegels haha

Als ik niet zou voorkruipen kan ik meteen ook wel een dak en twee extra wielen op het ding monteren. Ik heb in de 2.5 jaar 1x meegemaakt dat iemand boos (zelfs agressief) werd dat ik er voor kwam staan (ging verder goed). Verder nooit last, maar maak wel dat ik sneller weg ben dan mijn achterliggers, het moet niet hinderen, dus niet wegdromen bij het verkeerslicht.

Het is opvallend hoe snel je eigenlijk weg bent, door puur alleen vlot op te trekken, maar je daarna gewoon (ok met wat marge) aan de snelheid te houden. Meestal komt pas halverwege de lange rechte weg tussen halfweg en het eerst volgende stoplicht richting amsterdam de eerste auto voorbij sjezen, om dan alsnog bij het stoplicht 'geboekt'[1] te worden door deze slome rijder op zijn gehavende fazer.

[1] Copyright 100% EGO... (wat is het jammer dat die gast er niet meer is op dit forum).

Beetje vlot wegtrekken is leuk, maar ik ben een mietje dus stoplichtsprinten is er niet echt bij.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik mijzelf toch aardig boos gemaakt door een koekblik die mij in een onangename positie bracht.

Ik ging netjes vooraan sluiten en wachten tot het licht op groen stond. Op groen trok ik gewoon normaal vlot op. ineens zie ik die auto rechts van mij en ik schrik me dood. Hij wilde mij dus inhalen, maar dat laat ik dus niet gebeuren. En wat er toen gebeurde... ik draai het gas open en maak een wheelie. Ik schrik me de tering want ik heb de motor maar net 2 weken. Volgens mij ook de eerste keer dat de voorband ook echt los liet. Toen keek ik nog even in mijn achter spiegel en hij zat nog aardig dichtbij. Ik dacht zal ik mijn middel vinger opsteken ? Heb dat dus niet gedaan. Heb daarna de auto voor mij ingehaald en niet meer omgekeken. Ben maar rustig verder gereden.

Ps, het is niet zo dat ik bij het stoplicht langs hem stond. Ik stond echt voor hem.
 
r6? vlot optrekken? en er reed nog een auto naast je? Reed je achteruit of zo? :P Als je met een r6 vlot optrekt moet er een monsterlijke sportbolide naast je staan wil je in de problemen raken.

Ik denk dat je veels te lief voor je motor bent maar ja je hebt hem nog maar pas O-)

Ff zonder gekheid: 't is wel een enorme eikel dat ie voorbij probeert te komen als je voor hem stond. :( Was het op 1 rijbaan of 2?

Een wheelie is wel stoer dan, ook al istie onbedoeld. :Y
 
Even ter aanvulling van dit topic. Mensen die proberen snel op te trekken. Ik zie dat men al gouden tienden van seconden verliest met het op laten komen van de koppeling. Het snelste trek je op door juist met goed slippende koppeling op te trekken, los laten, en gas vol open zetten. (met beleid)

Meesten die ik zie of als ik naast ze sta. Is laten hem opkomen. Ding is nog niet eens in toeren maar rolt net. En dan zetten ze het gas open. Vervolgens moet de motor op toeren komen en DAN pas gaat de motor echt in de toeren klimmen. Ben je al veel te veel tijd kwijt...

Het bespaart je wel weer een koppeling!
 
r6? vlot optrekken? en er reed nog een auto naast je? Reed je achteruit of zo? :P Als je met een r6 vlot optrekt moet er een monsterlijke sportbolide naast je staan wil je in de problemen raken.

Ik denk dat je veels te lief voor je motor bent maar ja je hebt hem nog maar pas O-)

Ff zonder gekheid: 't is wel een enorme eikel dat ie voorbij probeert te komen als je voor hem stond. :( Was het op 1 rijbaan of 2?

Een wheelie is wel stoer dan, ook al istie onbedoeld. :Y

Ik trok m niet heel vlot open. Reed gewoon rustig weg. Het was een 1 baansweg waar hij mij dus rechts in probeerde te halen. Dus de koekblik probeerde op eigen rijbaan een motorrijder van rechts inhalen. Ik kwam ongeveer ten hoogte van zijn auto spiegel en toen trok ik hem open.

Ik begrijp gewoon niet dat ze niet w8en tot ik weg ben. Misschien d8 hij dat ik wilde racen ? Maar ik zat gewoon in een rustige mood, lekker cruisen. Marja.

PS.. Heb een zx6r ;)
 
Ik trok m niet heel vlot open. Reed gewoon rustig weg. Het was een 1 baansweg waar hij mij dus rechts in probeerde te halen. Dus de koekblik probeerde op eigen rijbaan een motorrijder van rechts inhalen. Ik kwam ongeveer ten hoogte van zijn auto spiegel en toen trok ik hem open.

Ik begrijp gewoon niet dat ze niet w8en tot ik weg ben. Misschien d8 hij dat ik wilde racen ? Maar ik zat gewoon in een rustige mood, lekker cruisen. Marja.

PS.. Heb een zx6r ;)

Reed je helemaal links ofzo? Op motorles leer je dat je de deur niet moet openzetten maar juist links van het midden moet rijden. Of was het een hele brede rijstrook?
 
Ik reed net bij een verkeerslicht zo hard mogelijk weg, maar kon die auto ook niet voorblijven. Maarja, ik heb 25 Kw en het was een 355 GTS :9~ :9~
 
Reed je helemaal links ofzo? Op motorles leer je dat je de deur niet moet openzetten maar juist links van het midden moet rijden. Of was het een hele brede rijstrook?

Ik reed gewoon links van de pijlen op de weg. Het was ook een redelijk brede rijbaan. Maar wel was het maar 1 rijbaan.

Achteraf is het wel grappig. Die man zit al de hele ochtend in de file, helemaal opgefokt. Staat ie in de middag een keertje vooraan de stoplicht, komt er zo een motorrijder voor geglipt _O-
 
Er naast gaan staan *D uitdaging aan gaan , en dan terwijl ze vol gas wegrijden
stil blijven staan en zwaaien , bij volgende verkeerslicht hetzelfde tuurlijk , maar dan doen ze het niet meer, daar ze zich eigen al voor schtu hebben gezet , dan vol gas wegrijden , dat is echt waar het leukst :Y
 
Je kan ze natuurlijk ook een beetje opfokken en als het licht dan groen is, zelf normaal / rustig wegrijden.
Heb dat weleens gedaan met zo'n ontzettend grote ami four wheel drive bak.
De kerel in die reuze pick up, met het typische gorgel geluid als er gas gegeven werd, stond links naast me en je kon er vergif op innemen dat hij alles uit de kast zou gaan halen om me eruit te rijden. Hij zat met het gas te kloten en indruk te maken.
Ik ook af en toe wat gassen en jawel......licht op groen!
Hij er met een enorme rotgang vandoor en ik rustig / normaal opgetrokken.
Het gaat dan ineens nergens meer over en de snelle sprinter staat ieg voor mij knap voor paal.
Of ik het tegen hem op had kunnen nemen?
Geen idee.
Hij had een hele grote kar met dito motor en ik mijn CB400F............

Je hoorde het kolkje in de tank :? :+


En waarom dat acceleratie altijd zo'n punt is...natuurlijk zijn motoren sneller. Maar net als dat jij op je snelle motor snel optrekt, heeft die koekblikrijder op zijn plaats weer ruimte voor een pak lassi-rijst in zijn auto, wat jij dan weer niet hebt :Y

Heb ik ook *O*

Gister een Krauser-rekje op de GS gemonteerd :X
 
Laatst bewerkt:
nog geen week mn rijbewijs op zak en ik ook ik had van die klootviolen die wille racen ... :?

ik ga er maar niet op in want ik weet toch wel dat ik er die malloot uit kan trekken.

wat is dat toch met die mafkezen in koekblik ??? :r bij het stoplicht denken ze nikki lauda te zijn en als je dan ergens rijd waar je ze niet voorbij kan , dan rijden ze als opa van 77 zo traag.
 
Als het veilig kan, zoals op de aansluiting naar een provinciale weg ofzo, dan knal ik hem gewoon vol open, lekker brullen, en zeker wel snel genoeg om die egomaniac in zn nieuwe Camaro ver achter me te laten woehahaha })

(Heb zelf ook een opgevoerde camaro gehad, en sinds het halen van mn A'tje mis ik hem niet meer)
 
Even ter aanvulling van dit topic. Mensen die proberen snel op te trekken. Ik zie dat men al gouden tienden van seconden verliest met het op laten komen van de koppeling. Het snelste trek je op door juist met goed slippende koppeling op te trekken, los laten, en gas vol open zetten. (met beleid)

Meesten die ik zie of als ik naast ze sta. Is laten hem opkomen. Ding is nog niet eens in toeren maar rolt net. En dan zetten ze het gas open. Vervolgens moet de motor op toeren komen en DAN pas gaat de motor echt in de toeren klimmen. Ben je al veel te veel tijd kwijt...


ff kort samengevat, optrekken met slippende koppeling.
 
Ik trok m niet heel vlot open. Reed gewoon rustig weg. Het was een 1 baansweg waar hij mij dus rechts in probeerde te halen. Dus de koekblik probeerde op eigen rijbaan een motorrijder van rechts inhalen. Ik kwam ongeveer ten hoogte van zijn auto spiegel en toen trok ik hem open.

1 baan, wat een ongelofelijke hufter :( :( :(
Goeie reactie van je om weg te wezen en de confrontatie niet op te zoeken.

Als baksteen 't gezien had was tie zeer waarschijnlijk mooi zijn rijbewijs kwijt geweest.
 
waarom komen anderen altijd wel leuke wannabe sprinters tegen.

ik ben vandaag genoeg gepimpte auto's tegen gekomen en stoplichten maar niemand wou ff flink gassen |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan