Stoppen om tinnitus te voorkomen?

Ik ga ook eens kijken. Heb al even niet gereden maar vanavond weer. Die 3m dopjes kan ik zo vragen dus ga die eens zeker vergelijken met de spark plugs. Bedankt!
 
Bij nader inzien hebben ze toch niet echt dezelfde vorm. :P
Links zijn de Moldex plugs, rechts die van 3M.

Bekijk bijlage 1423005
Best verschil inderdaad.
Ikzelf gebruik van die industriele van 3M
-29dB zijn die volgens mij.

C3AF1B1E-CAEA-4B5F-BA41-1DC863241492.jpeg
 
Rij al jarenlang met deze setjes rond.
En nergens last van (ok, de RPHA 10 is wel wat luidruchtiger dan mijn vorige Shark).

Maar wat beweerd wordt dat je totaal niets meer hoort, is toch wel lichtelijk overdreven.

Je hoort genoeg omgevings geluid.
Het belangrijkste van dit soort schuimpjes is de MAAT en het juist inbrengen.

IMG_20190830_164854.jpg
IMG_20190830_164924.jpg
 
Ik rijd eigenlijk nooit met plugs oid in m n oren ,vindt t niet prettig :N
Natuurlijk.....Als je jong bent nergens last van.
In 2035 zien we wel een topic van jou met spijt dat je in 2019 niet al met oordopjes bent begonnen.
Als je eenmaal problemen krijgt, dan ik er geen weg meer terug!!

Ikzelf hoor ook al bijna bij de oudjes. Blij dat ik (vrijwel) altijd doppen heb in gehad. Dus hoor ik nog steeds prima(?)
Ik was vorig jaar bij een muziek-band in een klein zaaltje. Effe niet over nagedacht. Velen deden dopjes in toen muziek begon.
Halverwege voorstelling begonnen mijn oren te suizen. Direct ver van speaker gaan staan.
Toch daarna enkele dagen flink suizen in de oren. Volgende keer WEL dopjes mee. LESJE geleerd!!
 
Natuurlijk.....Als je jong bent nergens last van.
In 2035 zien we wel een topic van jou met spijt dat je in 2019 niet al met oordopjes bent begonnen.
Als je eenmaal problemen krijgt, dan ik er geen weg meer terug!!

Ikzelf hoor ook al bijna bij de oudjes. Blij dat ik (vrijwel) altijd doppen heb in gehad. Dus hoor ik nog steeds prima(?)
Ik was vorig jaar bij een muziek-band in een klein zaaltje. Effe niet over nagedacht. Velen deden dopjes in toen muziek begon.
Halverwege voorstelling begonnen mijn oren te suizen. Direct ver van speaker gaan staan.
Toch daarna enkele dagen flink suizen in de oren. Volgende keer WEL dopjes mee. LESJE geleerd!!
Met mijn 51 vind ik het fijn om te zien dat de 58 jarige @*Jan* nog steeds als jonkie wordt beschouwd. _O-

Ik hou ook niet van doppies in mijn oren, alleen eens in de paar jaar bij het slapen, maar nooit op de moto. Het desoriënteert me.
 
Ik gebruik de EAR SOFT FX ook al een tijdje. Het is aan het begin nogal wennen/oefenen om ze goed in te krijgen maar wat een verademing. Cardo, muziek, verkeer, eigen motor, alles is prima te horen enkel in proportie. Ik had dit veel eerder moeten doen. Ik rij nooit meer zonder, zelfs geen 5 minuten.

Ik heb trouwens als eerst een assortiment besteld met 15 verschillende oordoppen. Was geloof ik 12 euro ofzo. Echt een aanrader, dan kan je goed kijken welke het beste bij jouw oren passen.
 
Ik ga inderdaad even wachten op wat de KNO arts zegt. Ik heb gister nog gereden en ja zodra die dopjes in gaan is t piepen veel erger, logisch als je al t andere afsluit natuurlijk. De laatste tijd werd het erger na het rijden maar ik snap maar niet waarom. Heb weinig zin om die piep veel erger te maken. We gaan t zien. Bedankt voor de reacties!
Een hoog windscherm en een goed afsluitende helm, houd ook veel wind en lawaai tegen, of motorscooter gaan rijden, die hebben ook een breed en hoog windscherm, e.v.t een aftermarket windscherm monteren.
 
Precies m'n punt. Ik leerde pas wat turbulentie was toen ik overstapte van een naked cruiser naar de V-Strom. Dat werd flink minder toen ik de zaag in 't ruitje van de V-Strom zette, maar zo stil als een naked zal 'ie nooit worden.
 
Daarom zo min mogelijk scherm , met R -Kuipje zit je perfect :t kop lekker in de wind , de minste herrie *O*
 
Hmm ik zat nog wel te kijken naar een ST1100 Pan European met een verhoogd windscherm :+ . Al was dat voor ik last had van een piep.
 
Bij een pan is het scherm zo hoog dat je waarschijnlijk helemaal uit de wind zit.
 
Heb een ST1300 gehad. Met de ruit helemaal omhoog werd het doodstil. Op een gegeven moment hoorde ik iets vreemds, werd ik door een trein ingehaald op een spoor parallel aan de snelweg :+
 
Dus, de vraag was hoe de Isolates zich verhouden tot de Moldex Spark plugs. Die kan ik nu wel beantwoorden met: vele malen beter!
Ik vind 't bijna lullig om te zeggen gezien de moeite die @Mario64 heeft gedaan om de spark plugs hier te bezorgen maar wat mij betreft kun je die dingen beter in de afvalcontainer droppen.

Nu zie ik dat die Moldex dingen een demping van 35dB bieden, 4dB minder dan de 3M proppies. Als je jezelf bedenkt dat 3dB harder geluid een verdubbeling in geluidsdruk betekend (correct me if I'm wrong) dan is 't natuurlijk ook niet vreemd dat het verschil zo groot is. Hoeveel de Isolates dempen is mij onbekend, maar gezien de test van vanavond zou ik zeggen ongeveer hetzelfde als de 3M proppies.

Om eerlijk te zijn moet ik er dan natuurlijk bij vertellen dat niet iedere gehoorgang hetzelfde is en het dus kan zijn dat het resultaat in de oren van @Mario64 óf @Giuseppe S anders zal zijn. Maar gezien de vorm van de spark plugs en de 3M plugs ongeveer gelijk is denk ik dat voor de TS misschien een goed idee is om die dingen eens te proberen.

Ik prefereer nog steeds de Isolates. Die zijn gemakkelijker in te brengen én gaan een stuk langer mee. De 3M proppies kun je namelijk maar een paar keer dragen (ik denk dat 't na 2x wel klaar is, maar na 4x kun je ze zéker wegsmijten). Gezien ik woon-werk rijd en ze dus vaak in/uit doe vind ik 't irritant om iedere dag een nieuwe te moeten pakken. Qua kosten zal 't niet gek veel uitmaken. De Isolates kosten 2 tientjes maar de foams kosten 11,50 per 3 paar. Als je veel rijd dan maak je die 3 paar in een jaar op.
Bedankt voor de vergelijking! Ik vraag me natuurlijk wel af of helm en type motor nog uitmaakt, ik heb zelf een naked en geen last van turbulentie. Als ik de moldex plugs in doe hoor ik het echt stil(ler) worden..

Ik ga zeker de Isolates proberen! Dus het was niet voor niks. ;)
 
veel lawaai is heel slecht voor je oren :Y je wordt er zelfs doof van..:Y
ik heb nog een doos vol van die 3m gele schuimpjes voor in je oren en ze ook een paar keer op de motor geprobeerd..
ik kon er niet aan wennen want je hoort allerlei rare geluiden in je hoofd als je tabak zit te kauwen onderweg...-O-
dan maar liever zonder....
 
rijd al jaren met de goedkoopste doppen welke er zijn volgens mij.
Zijn van die zwembad oordoppen zodat er geen water in kan komen.
Je gehoorgang word compleet afgesloten en nog steeds hoor ik verkeer, en het geluid van mijn headset.
Zeg maar onderstaande zonder die zwarte pinnen eraan.
Helaas is dit niet voor iedereen geschikt, dit ivm verschillen in grote van je gehoorgang.
Als je eenmaal gehoorbescherming gewend bent wil je niets anders meer op de motor.
speedo-biofuse-earplugs.jpg
 
Goh, wat een interessant draadje dit:

Ik rijd reed al jaren met otoplastieken op diverse soorten motoren en ik heb juist meer last piepen/suizen van het rijden met dan zonder.

Knallende koppijn en piepende oren als je van de motor afstapt, oorontstekingen, niet kunnen slapen van het gepiep/suis. Ik ben wel eens naar de fabrikant terug geweest met wat vragen hierover, aangezien ik al jaren met hun product rijd. Maar men keek me maar wat vaag aan, snapten er niets van en waren totaal niet behulpzaam. :?

De huisarts zei: niet meer die dingen in je oren doen. :+

Dus tegenwoordig rijd ik zonder oordoppen/otoplastieken en ik heb een stuk minder problemen. :]
Of het helemaal goed is voor mijn gehoor weet ik dus niet. Maar vooralsnog moet ik het er maar mee doen.
Zijn er meer mensen waarbij dit bekend klinkt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan