Stoppen om tinnitus te voorkomen?

Had jij ook niet gewoon dat die otoplastieken teveel uitstaken waardoor ze de voering van je helm raken? Want dan hoor/voel je ieder hobbeltje als gebulder. Kan me voorstellen dat dát niet zo goed voor je is...
 
Nee daar had ik geen last van. Heb twee Shoei GT-air's, waarvan een met Sena 10U. En in beide helmen geen problemen dat de otoplastieken de voering of de speakers raakte.
 
Wat wel zo is bij otoplastieken, je moet ze veel dragen.
Ik gebruik ze ook voor mijn werk dus heb ze dagelijks in, op een gegeven moment merk je niet meer dat je oordoppen draagt.
Sommige collega's die ze af en toe dragen hebben altijd last van de oren door die doppen.
Die gebruiken dan liever schuimpjes, terwijl ik juist met schuimpjes last van mijn oren krijg.
 
Goh, wat een interessant draadje dit:

Ik rijd reed al jaren met otoplastieken op diverse soorten motoren en ik heb juist meer last piepen/suizen van het rijden met dan zonder.

Knallende koppijn en piepende oren als je van de motor afstapt, oorontstekingen, niet kunnen slapen van het gepiep/suis. Ik ben wel eens naar de fabrikant terug geweest met wat vragen hierover, aangezien ik al jaren met hun product rijd. Maar men keek me maar wat vaag aan, snapten er niets van en waren totaal niet behulpzaam. :?

De huisarts zei: niet meer die dingen in je oren doen. :+

Dus tegenwoordig rijd ik zonder oordoppen/otoplastieken en ik heb een stuk minder problemen. :]
Of het helemaal goed is voor mijn gehoor weet ik dus niet. Maar vooralsnog moet ik het er maar mee doen.
Zijn er meer mensen waarbij dit bekend klinkt?
Dat komt me bekend voor. Niet zo erg als bij jou. Maar wel pas sinds ik oordopjes gebruik. Ik ga het daar ook over hebben met de KNO arts, ben benieuwd
 
Ik rijd elke dag woon-werk met de motor, enkele rit is meestal 100+km, afhankelijk naar welke klant/locatie ik ga.

Dus ik had dagelijks de otoplastieken in. Dus in mijn geval zou ik er aan gewend moeten zijn, want ik had ze al jaren in.

Maar mijn huisarts zei dat het 'afsluiten' juist nadelige gevolgen kan hebben.

Ik zou heel graag wel met oordoppen willen rijden voor wat meer rust en comfort. Maar het merk dat ik nu al jaren heb werkt dus niet.

Ik benoem bewust even geen merknaam. Omdat het niet eerlijk is om een product op basis van een persoon negatief te bestempelen. Wat voor mij niet (meer) werkt kan voor talloze anderen prima zijn.
 
Tsss, merk kan je gewoon noemen hoor,
Als ergens de meningen over merken en producten verdeeld zijn is het hier op M.-F. wel...

Opinions are like assholes, everyone has its own...
 
Ik rijd elke dag woon-werk met de motor, enkele rit is meestal 100+km, afhankelijk naar welke klant/locatie ik ga.

Dus ik had dagelijks de otoplastieken in. Dus in mijn geval zou ik er aan gewend moeten zijn, want ik had ze al jaren in.

Maar mijn huisarts zei dat het 'afsluiten' juist nadelige gevolgen kan hebben.

Ik zou heel graag wel met oordoppen willen rijden voor wat meer rust en comfort. Maar het merk dat ik nu al jaren heb werkt dus niet.

Ik benoem bewust even geen merknaam. Omdat het niet eerlijk is om een product op basis van een persoon negatief te bestempelen. Wat voor mij niet (meer) werkt kan voor talloze anderen prima zijn.

Misschien heb ik het gemist, maar verdwijnen de klachten met schuimpjes?

Ik merk namelijk, dat nadat ik zo'n pakket probeerde met 15 verschillende paren, dat sommige netjes afsluiten en een goede balans zijn qua doorlaten van geluid.
Sommige oordoppen sloten niet goed af, en gaven nog meer herrie en pijn in mijn oren dan zonder oordoppen.
 
Het gebruik van die propjes maar ook oorkappen kan versneld tot oorontstekingen leiden., koptelefoon ook.
 
Misschien wel interessant: ik heb net m'n ZRX 'naakt' gemaakt (niet klikken als je overgevoelig bent voor enge beelden!!). Misschien moet ik nog eens een vergelijking maken op die machine. Ik heb immers nóg een setje van je. :)

Blijft natuurlijk wel 't feit dat mijn gehoorgang niet de jouwe is. Het kan bij jou wel heel anders uitpakken.
Aii.... Maar ik heb het verschil ook heel erg, heb een naked en kuip. En ik ben bang voor de kuip dat ie eenzelfde behandeling gaat krijgen.

Momenteel gebruik ik de oortjes van Alpine Motosafe (Race) en heb werkplaatsschuimpjes van 3M gebruikt.
De schuimpjes dempen voor mijn gevoel nog net iets beter, maar de Alpines geven omgevingsgeluid wel fijner door, beter praten (en luisteren) dan met de schuimpjes.

De oortjes blijven niet heel lang goed zitten, maar dat ligt meer aan mijn oor.
Heb op advies van de Alpine site maar een kinderversie (voor een tientje inclusief verzending) besteld met 25dB demping. (Tour is 17db, Race is 20db).
@HighKing bedankt voor de vergelijking en de aanrader; isolates! Ook wel 'mooi', het oog en de oren willen allebei wat en de demping schijnt erg goed te zijn met 28 of 31 db voor de lage wind ruis frequencies

Mocht dit niet de shit zijn, ga ik voor de Ear FX, of zou ik wel een setje isolates willen proberen. Op maat zou daarna nog steeds kunnen, maar het oren groeien altijd principe maak het een pittige investering voor een paar jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan