Stoppen voor een gestrande motor

Wat gaaf dat dit zo kon!
Ik ben zelf eens geholpen met mijn MZ op een dijkje. De marktkoopman stopte met zijn busje en laadde direct mijn motor in om mij thuis te brengen 12 kilometer verderop. Hij dronk een bakkie koffie met een koek Hij wilde niets anders van me aannemen. Bij het weggaan zei hij zachtjes dat ik hem aan zijn zoon deed denken die jaren geleden verongelukt was op een motor. Hij zei me nog dat hij nog sneller ler gestopt zou zijn als ik mijn helm af had gedaan bij het duwen van de motor..
 
🤔 Ik ben er zo eentje die echt een hoop zooi assortiment bruikbare dingen in z'n koffers mee sleurt...
(Boutjes, moertjes, tie-wraps, flesje benzine, "bandenplakspul", "accu booster".... etc....)

Als ik het op tijd zie dat iemand pech heeft dan wil ik wel eens even kijken of ik kan helpen.
Maar goed, zo heb ik ook wel eens motorrijders mee gemaakt die gewoon even aan de kant van de weg een foto wilde maken of roken of zo...
Dus ik wil ook nog wel eens erg laat pas beslissen om te gaan kijken of ik kan helpen, te laat soms en dan rij ik door....

:+ Ik moet eerlijk toegeven dat ik voor vrouwelijke motorrijders vaker stop (gestopt heb) dan voor mannelijke.....
Heeft denk ik te maken met het feit dat ik toch (met gevaar voor eigen leven tijdens het rijden) net wat langer blijf kijken / eventjes nog extra achterom kijk. O-)


Wat betreft telefoon tegenwoordig....
njah ik heb zelf wel eens pech dat m'n telefoon uitviel en het toch niet op een lading had gered...
of laatst op vakantie, door oververhitting uit viel....
Dan is het denk ik wel fijn als iemand stopt, al is het maar dat je zijn/haar telefoon even mag gebruiken.
 
🤔 Ik ben er zo eentje die echt een hoop zooi assortiment bruikbare dingen in z'n koffers mee sleurt...
(Boutjes, moertjes, tie-wraps, flesje benzine, "bandenplakspul", "accu booster".... etc....)

Als ik het op tijd zie dat iemand pech heeft dan wil ik wel eens even kijken of ik kan helpen.
Maar goed, zo heb ik ook wel eens motorrijders mee gemaakt die gewoon even aan de kant van de weg een foto wilde maken of roken of zo...
Dus ik wil ook nog wel eens erg laat pas beslissen om te gaan kijken of ik kan helpen, te laat soms en dan rij ik door....

:+ Ik moet eerlijk toegeven dat ik voor vrouwelijke motorrijders vaker stop (gestopt heb) dan voor mannelijke.....
Heeft denk ik te maken met het feit dat ik toch (met gevaar voor eigen leven tijdens het rijden) net wat langer blijf kijken / eventjes nog extra achterom kijk. O-)


Wat betreft telefoon tegenwoordig....
njah ik heb zelf wel eens pech dat m'n telefoon uitviel en het toch niet op een lading had gered...
of laatst op vakantie, door oververhitting uit viel....
Dan is het denk ik wel fijn als iemand stopt, al is het maar dat je zijn/haar telefoon even mag gebruiken.
Mocht ik dan ooit onverhoopt met panne staan en geen pechhulp hebben dan hoop ik dat jij langs rijdt!
 
Als ik veilig kan stoppen stop ik altijd, ook op de snelweg. Maar daar wel ff goed nadenken waar je hem neer zet. Al heel wat keren gestopt. Soms kun je wat doen, soms ook niet. Nog nooit meegemaakt dat het niet werd gewaardeerd. Ik vind dat je je moet afvragen of je het zelf fijn zou vinden als je geholpen zou worden als je met pech staat. Ik denk dat er niemand is die zou zeggen, nee hoor laat mij maar langs de snelweg staan. Dan kun je je ook indenken dat als het enigszins kan, stoppen voor een ander normaal is.

En als blijkt dat iemand langs de snelweg gestopt is voor een belletje dan krijgt ie idd een preek. Maar meestal staan ze op ene geschikte plek en is het feitelijk niet zo'n probleem dat je ff bent gestopt. Meestal krijg je zelfs een duimpje en kun je zonder echt stoppen weer verder.
 
Fijn dat er zo veel rijders zijn die wel willen stoppen om met wat dan ook te helpen. Geeft mij meer beeld en ben ik ook geneigd dit te gaan doen.
 
Bizar wel om te lezen trouwens dat er toch zoveel rijders gewoon langs de weg stoppen om te bellen, roken of wat dan ook in plaats van door te rijden en te stoppen op plaatsen die daarvoor bedoeld zijn. Maar goed… mensen begrijp ik vaker niet 😜
 
Maar dit gaat over een auto neem ik aan. Motoren hebben voor zover ik weet niet echt een reservewiel bij 😜
Dat zeg jij, maar ehh... Dat weet ik zo net nog niet hoor :N

360.jpg


;)
 
ik kan altijd helpen. Al is het maar een flesje water geven.

Wat echt kut is zijn de motorrijders die met panne lijken te staan op de snelweg, maar als je stopt blijken ze alleen een telefoontje te moeten plegen op de vluchtstrook :j
Of een flik te zijn die de foto's uit de flitsbak aan't halen is.
Krijg je dadelijk gedoe over de staat van je motor (plaat te vuil) terwijl je dacht een fwientjah te helpen.

Spreek uit ervaring.
 
Wat zou je zelf willen als je stilstaat? Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden.
Ja maar dat is dus het dubbele hieraan. Als ik stil sta met pech zou ik dolblij zijn als er iemand stopt die verstand heeft van motoren en me daadwerkelijk kan helpen. Als die persoon ook de ballen verstand heeft van de motor heb ik er niet zo veel aan.
 
Ja maar dat is dus het dubbele hieraan. Als ik stil sta met pech zou ik dolblij zijn als er iemand stopt die verstand heeft van motoren en me daadwerkelijk kan helpen. Als die persoon ook de ballen verstand heeft van de motor heb ik er niet zo veel aan.
Je kan ook bijvoorbeeld ook even diegene achterop naar het tankstation brengen of je telefoon uitlenen mocht het nodig zijn, dan zijn ze alsnog blij met je ondanks je twee linkerhanden. :P
 
Ja maar dat is dus het dubbele hieraan. Als ik stil sta met pech zou ik dolblij zijn als er iemand stopt die verstand heeft van motoren en me daadwerkelijk kan helpen. Als die persoon ook de ballen verstand heeft van de motor heb ik er niet zo veel aan.
Ja, het gaat dus om WAT een ander voor jou doet, niet dat iemand bereidwillig is te kijken WAT iemand voor jou kan doen.
IDD, best dubbel.
 
Als ik nader en ik zie dat ie kijkt, steek ik duim omhoog en omlaag. Steekt ie duim op, rij ik door.

Anders stop altijd, als het ff kan keer ik om.

Ik stop zelfs voor Harleys! _O- _O-_O-
IMG-20220710-WA0010.jpg


Met mijn bougiesleutel zijn bougie er uit.
Geen vonk.
Reserve bougie van mij ook geen vonk.
 
Laatst bewerkt:
Ik maakte wel een geintje, maar ik stop gewoon voor een stilstaande motorrijder. Heb ook altijd wat minimaal aan gereedschap mee en wat boutjes, moertjes.

Zelf ben ik jaren terug ook geholpen toen ik met m’n motor stil kwam te staan in de coentunnel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan