Stoppie ook goed voor art. 5?

Stoppie ook goed voor art.5?

  • Jazeker!

    Stemmen: 42 73,7%
  • Neen....

    Stemmen: 2 3,5%
  • Wie is Da Liks?

    Stemmen: 13 22,8%

  • Totaal aantal stemmers
    57
is erg bevordelijk voor je voorvork en balhoofd .

je verkleind de wielbasis door het voorwiel dichter naar het achterwiel te verplaatsen.

kooptip : koop nooit geen motor van iemand die stoppies er mee gemaakt heeft.
dan kom je vanzelf in een ander artikel terrecht , ondeugdelijke motor.
Verkleint de wielbasis? Wat is er dan al kapot aan de motor?
Of je moet heeeeeeeeeel mierenneukerig zijn, want veel schelen zal het niet.
En stoppies zijn idd niet heel bevorderlijk voor je motor, maar datzelfde geldt voor wheelies, of een stoeprandje oprijden, of te hard over een drempel :9
maar das met wheelien toch ook zo? was op blik op de weg een kerel die een boete kreeg voor een hopje bij het wegrijden. :S
Da's wel een beetje mierenneukerig
 
gisteren nog bij blik op de weg een :] die een stoppie maakte, hij was ze rijbewijs al kwijt want hij reed 170 waar je 80 mocht ofzo, maar toen ze terugkeken op de video die agent ook zo van was niet echt een goeie stoppie he:D :W
 
is erg bevordelijk voor je voorvork en balhoofd .

je verkleind de wielbasis door het voorwiel dichter naar het achterwiel te verplaatsen.

kooptip : koop nooit geen motor van iemand die stoppies er mee gemaakt heeft.
dan kom je vanzelf in een ander artikel terrecht , ondeugdelijke motor.

:Z

kooptip: KOOP NOOIT EEN BMW
 
Hmm...daar kan ik me niet zo heel veel van voorstellen....dan ga je tog op je gezicht? Of spreekt mijn onervarenheid nu? :Y
Dat kan, ja. Als je te hard doorremt, sla je over de kop. Maar als je er handig in bent, kun je een evenwicht vinden, waarmee je dan een stuk(je) op het voorwiel kunt rijden.
 
Hoezo? leg dat eens uit......
Gaat geloof ik niet om de bmw, maar een bepaalde niet nader te noemen berijder hiervan ;)
Dat kan, ja. Als je te hard doorremt, sla je over de kop. Maar als je er handig in bent, kun je een evenwicht vinden, waarmee je dan een stuk(je) op het voorwiel kunt rijden.
Wat verrekte eng is. Op de trapfiets wel althans :P . Rolling stoppie dan
Met een wheelie kan je gasgeven of bijremmen.. bij een stoppie heb je die eerste mogelijkheid niet. Ga je te ver voorover, ga je op je mond.
 
El-Perro maakt een relevante opmerking; volgens mij hebben sommige stuntpiloten daar een beetje moeite mee. Een reactie als deze is ook alleszeggend. Als ik uitgeluld ben, kan ik vaak ook niets anders roepen dan: "En jij hebt een grote neus!! na na nana naaaa" |( |( |( -O-

Nu snap ik hem..... |(

Op Assen-TT in de strubben-bocht zag het allemaal fraai uit. Maarja, als je geld zat hebt breek de boel maar af.......
 
ook met BMW's kun je stoppie's maken en ook stoppie's kunnen in aanmerking komen voor een art 5 WVW verbaal.

En bij een art 5 WVW verbaal KAN het rijbewijs ingevorderd worden, dit is echter niet altijd zo, dit hangt mede af van wat je uithaalt en de beoordeling van de mate van gevaar.
 
Dus dit mag niet :? want dit gaat automatisch als ik te hard rem (met stalen remleidingen) :+
full
 
ook met BMW's kun je stoppie's maken en ook stoppie's kunnen in aanmerking komen voor een art 5 WVW verbaal.

En bij een art 5 WVW verbaal KAN het rijbewijs ingevorderd worden, dit is echter niet altijd zo, dit hangt mede af van wat je uithaalt en de beoordeling van de mate van gevaar.
Maakt het ABS dat niet lastig?
 
ook met BMW's kun je stoppie's maken en ook stoppie's kunnen in aanmerking komen voor een art 5 WVW verbaal.

En bij een art 5 WVW verbaal KAN het rijbewijs ingevorderd worden, dit is echter niet altijd zo, dit hangt mede af van wat je uithaalt en de beoordeling van de mate van gevaar.
Ik vind dat stoppies met een Be-Em-We zowieso zwaarder bestraft dienen te worden ivm het verstoren van de openbare orde en het goede fatsoen. Rijbewijs en motor zonder aarzelen innemen !! :Y :W
 
Je maakt toch niet zo vaak een stoppie met een geblokkeerd voorwiel ;) .
Ik weet niet precies hoe het ABS werkt. Maar op het moment dat de motor omhoog komt, is de rotatiesnelheid van het wiel ten op zichte van de motor lager dan ten op zichte van de weg en dan ie zou moeten zijn op basis van de rijsnelheid. Als het ABS daarop ingrijpt, lost ie de rem en komt ie dus niet omhoog.

Zie ook: stoppie mogelijk met elke motor? en Stoppie met een R1150RT ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan