Stoppie ook goed voor art. 5?

Stoppie ook goed voor art.5?

  • Jazeker!

    Stemmen: 42 73,7%
  • Neen....

    Stemmen: 2 3,5%
  • Wie is Da Liks?

    Stemmen: 13 22,8%

  • Totaal aantal stemmers
    57

JorisK

MF veteraan
16 jan 2005
6.009
676
Bergen op Zoom
Ik zat zo eens dat filmpje van Da Liks te bekijken, ging wat fietsen (echte fiets!), achteraf wat drinken (incl. cashew nootjes) en begon toen te filesoferen: is een stoppie net als een wheelie ook eigenlijk art. 5?
 
Hmmm... ik dacht altijd dat art.5 "in beslagname rijbewijs" betekende... -O-

Maar het kan best zijn dat het inderdaad 1 art. boven art. 4 is... *O*

Ze kunnen je ook heenzenden met een prent of een waarschuwing voor artikel 5
Maar invordering van het rijbewijs is wel de meest gebruikelijke maatregel bij artikel 5 :Y
 

Als er geen artikel is tegen het geconstateerde gedrag dan kan men artikel 5 toepassen. En in artikel 5 staat beschreven dat je in het verkeer je niet zodanig mag gedragen dat je het overige verkeer in gevaar brengt.
 
Als er geen artikel is tegen het geconstateerde gedrag dan kan men artikel 5 toepassen. En in artikel 5 staat beschreven dat je in het verkeer je niet zodanig mag gedragen dat je het overige verkeer in gevaar brengt.


hij is zelfs nog erger.. " in gevaar zou kunnen brengen" zelfs slingeren zouden ze daar al op kunne gooie omdat het gevaar zou kunne opleveren -O-
 
Denk niet dat ze dat ooit hard kunnen maken. Misschien verremde je je wel of maaktje je een noodstop.

*O*
 
Je hebt een stoppie en een stoppie natuurlijk. Voor een licht wordend achterwiel voor het stoplicht schrijven ze denk ik niet maar als je een tientallen meters op je voorwiel rolt dan is het indd een artikel 5. Voor lange stoppies moety je aardig hard gaan dus je kan zomaar ineens ook nog eens meer dan 50 km te hard rijden ;)
 
maar das met wheelien toch ook zo? was op blik op de weg een kerel die een boete kreeg voor een hopje bij het wegrijden. :S
 
Je hebt een stoppie en een stoppie natuurlijk. Voor een licht wordend achterwiel voor het stoplicht schrijven ze denk ik niet maar als je een tientallen meters op je voorwiel rolt dan is het indd een artikel 5. Voor lange stoppies moety je aardig hard gaan dus je kan zomaar ineens ook nog eens meer dan 50 km te hard rijden ;)

in theorie hoef je niet te hard te rijden :)
 
Zou het erg overdreven vinden, aangezien je juist snelheid aan het minderen bent ipv zoals bij een wheelie de snelheid omhoog gooit.
Wat dat betreft zou je niet snel iemand ermee in gevaar kunnen brengen...
Maar ja, het blijft nederland, dus ik zou het risico niet nemen als ik jou was...
 
[offtopic]
Hey Oma!!


full

[/offtopic]

ART 5.
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.


Als jij op je balkonhekje een bloempot staan hebt die eventueel op de stoep kan vallen, dan kunnen ze (rechtsgeldig) je een proces verbaal geven.

Voor een stopie kunnen ze je zelfs op je trapfiets een art 5 geven.
 
Het is misschien sneu...maar what the hell is een stoppie???? :?
Maar ja, dat hoef ik nog niet te weten want ik heb mun A-tje nog niet...
 
Het is misschien sneu...maar what the hell is een stoppie???? :?
Maar ja, dat hoef ik nog niet te weten want ik heb mun A-tje nog niet...
Een stoppie is zo hard remmen dat je achterwiel los komt van de grond en dat je dus op je voorwiel rijdt.
 
Een stoppie is zo hard remmen dat je achterwiel los komt van de grond en dat je dus op je voorwiel rijdt.

Hmm...daar kan ik me niet zo heel veel van voorstellen....dan ga je tog op je gezicht? Of spreekt mijn onervarenheid nu? :Y
 
is erg bevordelijk voor je voorvork en balhoofd .

je verkleind de wielbasis door het voorwiel dichter naar het achterwiel te verplaatsen.

kooptip : koop nooit geen motor van iemand die stoppies er mee gemaakt heeft.
dan kom je vanzelf in een ander artikel terrecht , ondeugdelijke motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan