Stoppie

XJRobert

Rookie
23 aug 2004
4
0
Beste MF'ers.

Vroeg me af of er mensen zijn die ook XJR rijden en een beetje (proberen) te stunten. Wheelies geen probleem. Heb immers zat koppel maar stoppies krijg ik echt niet voor elkaar.

Groeten, Robert
 
stoppies lukt mij ook niet.
't ligt denk ik aan mijn slechte voorband (metzeler me nogwat)
op mn vorige motor met bt's ging het iig wel perfect!
 
Ik heb er nu BT's onder liggen.(20 achter, 10 voor)
Echter ga ik de rem goed inknijpen dan krijg ik een soort 'stempeleffect' van het voorwiel. Misschien moet ik wat gaan experimenteren met de voorvorkspanning.
Nog tips?
 
Stuntfiets kopen.
Meer oefenen.
Stoppie laten voor wat het is.

Welkom trouwens.
Zie dat je net ben geregt.
Dank je!

Je bedoelt een stunt fiets om te oefenen. Is op zich niet eens zo'n slecht idee. Een schade racer die nog recht is. Of waar denk je zelf aan?
 
Ik heb er nu BT's onder liggen.(20 achter, 10 voor)
Echter ga ik de rem goed inknijpen dan krijg ik een soort 'stempeleffect' van het voorwiel. Misschien moet ik wat gaan experimenteren met de voorvorkspanning.
Nog tips?

Met die 010 moet het wel lukken. Rij anders eerst een keer de straat op en neer terwijl je zachtjes de voorrem ingedrukt houdt. Dan warmt de boel (voorband, remmen) lekker op.

Probeer eens beide voeten van de steppen te halen op het moment dat je hard remt en bijna stilstaat. Dan komt het gewicht nog iets meer op het voorwiel.
 
tja. het is een truukje. en dat truukje laat zich makkelijker aanleren op een lichte/korte sportmotor dan op een zware/lange XJR.

als je echt graag wil leren stuntrijden zou ik inderdaad een gestripte racer overwegen. stuk makkelijker dan een XJR.
 
Beste MF'ers.

Vroeg me af of er mensen zijn die ook XJR rijden en een beetje (proberen) te stunten. Wheelies geen probleem. Heb immers zat koppel maar stoppies krijg ik echt niet voor elkaar.

Groeten, Robert
Welcom Robert.
Dit is mijn stoppie.
full

Fotosoep. :+
 
Whaha, prachtig.

Je had hem iets minder stijl moeten doen er er niet bij moeten zeggen dat het gespoept was. Ik zou het zo geloven. :+
 
Stoppie met XJR gaat echt wel.

een maat van me doet het met een zwaardere CB1000 (260 kg) en met de bandit is het ook geen probleem (220kg) ...de XJR zit geloof ik op 240, dus zal moeilijker zijn dan mijn B12. Mare....een ultra zacht band voor helpt echt super veel. ;)
 
hey Robbie, ken het probleem. Heb met een r1, gxs r en nu een monster geen probleem, maar op de een of andere manier schoof die voorband van de xjr steeds weg. Oefenen denk ik, succes !

Verder wel een te vette bak trouwens, echt een motor-motor, werken moet je om 'm de bocht om te krijgen, lekkerrr :]

k zou niet m'n voeten van de steppies halen btw, maakt je instabiel |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan