Stoppies slecht of nie ??????

Ik heb eens gehoord dat de slijtage aan je balhoofdlagers valt of staat bij de mate waarin het spulletje af fabriek is ingevet met kogellagervet.
Kleine moeite denk je... maar de praktijk valt tegen daar ieder dubbeltje meeteld bij serieproductie.
 
ken iemand met een Blade die heeft vorige week z'n subframe en uitlaten (seatpipes) doormidden gebroken met het neerkomen.....
 
ken iemand met een Blade die heeft vorige week z'n subframe en uitlaten (seatpipes) doormidden gebroken met het neerkomen.....
Hoe krijgt ie dat voor elkaar? Van verticaal uit heel hard neerkomen terwijl ie met zn volle gewicht op zn passagierszitje zit...? Enne, als je bij het landen ff je reet van het zitje haalt scheelt het al enorm...en stoppies zijn helemaal niet slecht voor je balhoofdlagers...heeft nix, maar dan ook nix met elkaar te maken...wheelys daarentegen wel als je het fout doet. Sterker nog...als je een stoppie maakt vertraag je minder hard als gewoon hard remmen...
 
Hoe krijgt ie dat voor elkaar? Van verticaal uit heel hard neerkomen terwijl ie met zn volle gewicht op zn passagierszitje zit...? Enne, als je bij het landen ff je reet van het zitje haalt scheelt het al enorm...en stoppies zijn helemaal niet slecht voor je balhoofdlagers...heeft nix, maar dan ook nix met elkaar te maken...wheelys daarentegen wel als je het fout doet. Sterker nog...als je een stoppie maakt vertraag je minder hard als gewoon hard remmen...

Nee gewoon neerkomen!!! :( Licht achter frame. Kut kwaliteit dus. Beide dempers afgescheurd!!

Hoort er allemaal bij helaas! Ik wilde indruk maken en ik kan je verzekeren dat me dat is gelukt :)
 
Hoop niet dat het slecht is voor mijn nieuwe motor :? , heb het nu ook al een aantal keer gedaan. Maar zo te horen valt dat wel mee :) .
 
Hmmmmmm, sinds een maandje ook stoppies aan het oefenen. Vrijwel elke stoplicht wel ff proberen.

Afgelopen zaterdag ben ik bijna op m'n bek gegaan omdat alle wiellagers in m'n achterwiel naar de klote waren. M'n acterwiel kan op dit moment 10 graden in beide zijdes kantelen.


Nee, stoppies is niet goed voor je materiaal.
 
:z :Z

Aanwezige slijtage zal sneller zichtbaar worden, maar heel erg veel slechter voor goed materiaal zal het niet zijn. Het kan wel WAT hebben :Z

IK heb mijn kwak jarenlang afgebeuld met stoppies, maar geen overmatige slijtage geconstateerd. Maar dan ben ik wel iemand die preventief so wie so lagers vervangt om de zoveel tijd, ongeacht of het nodig is of niet.

Ga niet bezuinigen op 16 euri :+ Lagers zijn zo wie so het meest ondergewaardeerde onderdeel van een fiets, en imho een van de belangrijkste.

Je vering kan er goed tegen, die staat wel voor hetere vuren ;)
 
Vanwaar deze vraag?
Volgens mij geeft het je een aardige kick :Y .
Je gaat er waarschijnlijk toch niet mee stoppen als het slecht is voor de motor :N .
 
Hmmmmmm, sinds een maandje ook stoppies aan het oefenen. Vrijwel elke stoplicht wel ff proberen.

Afgelopen zaterdag ben ik bijna op m'n bek gegaan omdat alle wiellagers in m'n achterwiel naar de klote waren. M'n acterwiel kan op dit moment 10 graden in beide zijdes kantelen.


Nee, stoppies is niet goed voor je materiaal.
Dan doe je het toch verkeerd...
Bedoel vol in je ankers achterwiel omhoog, gelijk remmen helemaal los, en vol op de grond knallen is zeker niet goed voor je achterwiel nee...
Daarom moet je ook proberen vlak voor landen je wiel zachtjes neer te zetten door nog ff wat bij te remmen..
 
Je moet die krengen ook eerst koken, of titanium vorken kopen ;)

je moet aardappelen gewoon gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn, en niet beginnen te huilen als er iets mis mee is als je ze op deze manier hebt gebruikt. Ik kan ook wel vorken en aardappelen van 20 hoog gooien, maar ik ga ook niet zeuren als er dan een krasje op zit..
 
Heb laatst stalen remleidingen gemonteerd en mijn remklauwen gereviceerd. Wat een verschil! Moet ik ook maar eens gaan proberen stopjes.
Laatst wel iets mijn achterwiel van de grond gehad bij het met lage snelheid inremmen. best leuk. Ik weet alleen niet of mijn motor zich er wel voor leent, stopjes (vanwege de lange wielbasis).

Ach komende week maar eens proberen. :]
 
Als je een stoppie maakt en je laat hem aan het eind niet rustig zakken dan moet je dus je voorrem inhouden terwijl je schijven warm zijn. Hierdoor kunnen ze kromtrekken. Dus om te zorgen dat je schijven en achtervering ed goed blijven moet je hem vlak voor je stil komt te staan rustig laten zakken.
Echter is dat juist wat je in het begin nog niet kan..

Zelf kan ik het overigens ook alleen op de fiets (nu zon 10 a 15 meter)
 
ken iemand met een Blade die heeft vorige week z'n subframe en uitlaten (seatpipes) doormidden gebroken met het neerkomen.....


Zo, ken ik o nog iemand met die een blade had waarvan zelfs het frame bij de aanhechting voor je achtervering voledig doormidden gescheurd was. Dus ehhhh......als je het mij vraagt is gewoon remmen altijd beter. Maar ja, het is gewoon leuk. En motorrijden doe je voor je plezier. De een vindt gewoon bochtjes maken op een dijk leuk en de ander vindt het gewoon leuk om z'n fiets te slopen. ...so what
 
tsja ik vind mn eigen motor toch niet echt lelijk :+
ter info: er is een verschil tussen stoppies en endo's
stoppies: je komt aanrijden, remt hard en knijpt op het allerlaatste moment zo hard als je durft (want je hebt nog geen ervaring hiermee) en vlak voordat je motor stilstaat gaat je kont een stuk de lucht in
endo's vanaf een gangetje of 80 (kan zachter, kan harder) knijp je de voorrem in zodat de vering snel inzakt en knijpt gelijk door zodat de kont snel omhoog komt. een klein hupsje om wat gewicht op het voorwiel te zetten is wenselijk, evenals het verlagen van de druk in de voorband tot zo'n 1,5 bar). Zodra de kont het balanspunt nadert minder je remdruk en houd je armen gestrekt en kijkt vooruit. je rolt vrolijk een meter of 40 op het voorwiel. het beste wat je kan doen is tijdens het rollen, vlak voordat je m neer moet zetten, de achterrem even intrappen zodat het achterwiel stilstaat en de klap voor de ketting enzo wat kleiner is. het achterwiel laat je tijdens de endo draaien omdat de gyroscopische werking hiervan goed is voor de balans. Voordat je stilstaat verminder je de remdruk tot bijna niets en strek je de benen om de klap op te vangen en rij je verder.
duidelijk toch?
 
Ik denk dat dat toch niet goed is voor de lagers en vering, als je wat hard neer komt krijgen die echt een flinke klap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan