Stoppies slecht of nie ??????

zxr-,4jekko

Die hard MF'er
18 jun 2002
560
0
Vlaardingen
Ben sinds deze week stoppies aan het oefenen en het gaat super goed !!!! :]


Maar wat ik me nou afvraag : is het nou slecht voor je motor als je het veel doet ?????????
 
Als je het nog aan het leren bent zeker wel. (en ander sook eigenlijk, maar in het begin nog het meest)
Denk maar eens aan de klap die je achtervering telkens moet opvangen als je neerkomt.
 
Van mijn scooter is het T-stuk aan de voorvork ooit in 2 gebroken door dag in dag mishandeld te worden. Echt goed zal het dus nooit zijn.
 
Voor je er last mee krijgt heb je vast al een andere motor...

Daar ga ik voor mezelf tenminste vanuit :)
 
Van mijn scooter is het T-stuk aan de voorvork ooit in 2 gebroken door dag in dag mishandeld te worden. Echt goed zal het dus nooit zijn.

Ja, maar die scooter dingen zijn vaak wel van mindere kwaliteit (lees: zwakker) dan de vorken die op motoren zitten.
 
Van mijn scooter is het T-stuk aan de voorvork ooit in 2 gebroken door dag in dag mishandeld te worden. Echt goed zal het dus nooit zijn.

Dan is het ook rotzooi, want als je hard in de remmen gaat komt er ook een enorme kracht op je vork en dan mag die ook niet breken.

Heb eens in het ziekhuis gelegen vanwege een slechte voorvork op mijn a.t.b.
Was een stoppie met mijn fietsje aan het doen en toen brak die opeens over. Mijn vorige stugge vork nooit kapot gekregen , maar mijn nieuwe ,dure verende vork (rock shock) in een dag.
Nog geprobeerd dit te verhalen op de fabrikant, maar die had zich natuurlijk goed ingedekt.
 
Dan is het ook rotzooi, want als je hard in de remmen gaat komt er ook een enorme kracht op je vork en dan mag die ook niet breken.

Heb eens in het ziekhuis gelegen vanwege een slechte voorvork op mijn a.t.b.
Was een stoppie met mijn fietsje aan het doen en toen brak die opeens over. Mijn vorige stugge vork nooit kapot gekregen , maar mijn nieuwe ,dure verende vork (rock shock) in een dag.
Nog geprobeerd dit te verhalen op de fabrikant, maar die had zich natuurlijk goed ingedekt.
Dan moet er toch ergens een constructiefout op gezeten hebben (of je bent heel zwaar ;) ) Ik doe zo vaak stoppies met mijn (goedkope) decathlon fietsje met voorvering, en is nog nooit gebeurd.
 
Rijden is ook slecht! ;)

Zorgt voor meer slijtage, en zeker als je gaat 'raggen' met een koud blok zal het een stuk meer slijten. Kun je zelf wel raden.
 
Dan moet er toch ergens een constructiefout op gezeten hebben (of je bent heel zwaar ;) ) Ik doe zo vaak stoppies met mijn (goedkope) decathlon fietsje met voorvering, en is nog nooit gebeurd.

Ik zei toch dat ik mijn gewone vork niet kapot kreeg. Het is dus zeker een constructiefout, maar probeer maar eens je gelijk te halen bij zo`n fabrikant. Die zei na onderzoek dat er niks mis mee was en ik het dus zelf schuld was.
Er was volgens hun een overbelasting geweest (crash) die resulteerde in een scheurtje en bij de volgende belasting is ie daaraan bezweken.
Had hem dus eerder moeten vervangen.
Bulshit dus, maar wat wil je.
Had toen nog geen rechtsbijstand en was dus onmogelijk om dit voor te laten komen.
Ik weet nu wel beter.
 
Ik heb ook al eens een vork verbogen. Was met een heel hard Bintje. Vork deed stoppie op de aardappel, maar de aardappel was te sterk.....
 
ff aan max vragen...

ik kan me voorstellen dat het voor je balhoofdlager een grotere belasting is...

en je achter veer/demper krijgt steeds een klap...
maarja...

stunten=materiaal eerder stuk
niet stunten=materiaal ff langer mee gaat ook stuk.
 
Als je wilt stunten moet je niet op een paar eurotjes kijken vind ik.
Het 1 en ander zal wel harder slijten dan normaal.
 
eh.. bij mijn RF heb ik de achterveer moeten laten maken en de balhooftlagers die waren ook aan de beurt.

:(
 
Als je een stoppie doet en je trekt je koppeling in en drukt je achterrem in bespaar je ook een hoop centen. Als je de koppeling niet intrekt dan blijft je achterwiel nog draaien en bij het landen probeerd hij dan ineens de tandwielen weer in beweging te zetten. Is niet zo fijn voor het materiaal :9
 
Da's een goeie. De koppeling trek ik wel altijd in maar de achterrem nooit. (Ben drukker bezig om te zorgen dat het stuur niet begint te slaan.
 
Als Onze Lieve Heer had gewild dat we op ons voorwiel reden had Hij motoren gemaakt met enkel een voorwiel... ;)

Goed zal het niet zijn maar van gewoon rijden slijt 'ie ook. Ik heb nu al een aantal stoppies gemaakt maar zie geen merkbare verslechtering.
En laat er eens een lampje kapotgaan...tsja...
 
Terug
Bovenaan Onderaan