Storing CBX 650 e begint opnieuw

Leeuw

Die hard MF'er
19 okt 2004
460
1
Berkel & Rodenrijs
Sommigen van jullie kennen het verhaal, maar kort samengevat luidt die als volgt:
Na veel geknal, geëtter, gevloek en gepeuter ontdekt dat het CDIkastje kapot was.
Als de motor op temperatuur was viel hij uit.
Nu zit er een ander kastje op en nu vallen er telkens twee cilinders uit als de motor op temperatuur komt, ook met een andere bobine, of zijn alle bobines en CDIkastjes over de hele wereld kapot en zit in elke bestaande kabel een kabelbreuk? Zijn alle tankdopontluchtingen verstopt? Allemaal gezeik. Nu wil ik echt weten wat er an de hand is gredver.
 
Kom es langs in zoetermeer, bij mij?

Ik heb zondagochtend het CDIkastje opengemaakt en een paar soldeerpunten waar de blauwe draad van de buitenste twee cilinders de unit verlaat met de bout even vloeibaar gemaakt en heb bij een proefrit van +-us 30 km nergens last van gehad, maar ik ben niet zeker van mijn zaak (trauma).
Als ik weer in de problemen kom, ga ik je zeker mailen. Dan hoor ik wel of je er nog zin in zou hebben.
 
Laatst bewerkt:
Probeer dingen uit te sluiten!

Jij hebt twee bobines RIGHT?
Wissel ze om, ga rijden kijk of het probleem blijft en of dat nog steeds bij DEZELFDE cilinders is, of dat het probleem zich verplaatst heeft!!!
En als je de bobines wisselt dan gelijk (indien mogelijk) de kabels

Wissel bougies om, blijf testen en observeren, schrijf het van mij part op, en merk eventueel je onderdelen die je wisselt zodat je achteraf nog weet waar wat zat.

Het is een elektrisch probleem dat was al duidelijk, volg de hele lijn, controleer massaverbindingen, maak deze LOS, schuur/reinig ze en zet ze GOED vast.
En een veroest boutje is NIET goed...
Haal je connectoren los en bekijk ze goed, contactspray erin spuiten, paar keer in/uit elkaar schuiven en weer vast zetten.
Controleer de hoogspanningskabels die van je bobines komen, als deze wat ouder zijn en haarscheurtjes hebben kan de spanning wel weglekken.
Vervang ze als je niet absoluut zeker bent, kost niet veel!
Bougiedoppen zelfde verhaal als de kabels...

Enzovoort enzo verder, er is geen pasklare oplossing totdat JIJ het gevonden hebt.
En dan roepen wij om het hardst TUURLIJK< WIST IK WEL, ZEI IK TOCH :+

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan