Storing electrische systeem van m'n ural

de Sigaar

Rookie
2 mei 2004
20
0
Leusden
hallo zijspanners,

Mijn ural heeft weer eens kuren. Dit keer gaat het om het electrische systeem.
Sleutelen gaat me zo langzamerhand wel aardig af, maar draadje, dat vind ik wel lastig.

Wat scheelt er aan:

volgens mij alles:

Als ik mijn kontakt aanzet, dan brand mijn laadstroomlampje niet altijd. Wanneer ik de kikstarter een keer intrap, dan gaat het lampje weer aan en dan doet de electrische starter het ook weer.

Verder heb ik het idee dat m'n accu (gloed nieuw) niet goed bijlaad, deze blijft op 11,5 V tot 12,2 V, lijkt mij niet voldoende.

Wat heb ik zoal gedaan:

bedrading van m'n accu naar m'n startmotor losgemaakt, en weer bevestigd, de bedrading van m'n dynamo losgehad en weer goed vast gezet. De spanningsregelaar losgehaald en de koolborstels afgevlakt(dat leek even te helpen maar de problemen kwamen na zo'n 300 km weer terug). Verder zijn alle stekkertjes op m'n kontaktslot losgehaald en weer goed vast gezet en de zekeringen nagekeken op corrosie.

Allemaal leuk geprobeerd maar goed bijladen doet dat kreng nog steeds niet. Vanavond tijdens m'n blokje om deden de richtingaanwijzers het niet meer. De boel doorgemeten, nog geen 8 volt op de accu, een beetje met het gas spelen en de spanning loopt op naar 12,2 tot 13 volt met uitschieters naar de 16 V bij stationair toerental zakte de boel weer in naar 10 V.

Heeft er iemand wat meer ervaring met uraldraadjes en stroompjes?


Verder allemaal maar veel kilometers op drie wielen toegewenst.


groeten,

:( :]
 
Klinkt alsof je spanningsregelaar niet goed is. Zit er een elektronische op? Zo niet --> doen, eentje voor een MZ ofzo past wel. Heb ik ook op mijn rus, gaat prima (dat wel, de rest nog niet :+ ).
 
Waarom zet je je probleem niet daar waar hij hoort??

op het forum van de UDCN......
gegarandeers dat je binnen een paar dagen alles hebt opgelost..
anders heb ik nog wel het bedradingsschema ergens liggen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan