Storing F1 in het display......

20 mei 2005
4
0
Gorinchem
Hallo allemaal.
Ik heb een Honda vtr sp1 met tevredenheid maar sinds deze week heb ik een storing in het display wat rood blijft branden F1 wat staat voor PGM-F1.
Heeft iemand een idee wat ik er zelf aan kan doen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Met groet:

sp1 specialist
 
je doet je naam geen eer aan
anders had je wel geweten wat er aan de hand is :P
het is trouwens geen F1 maar FI
FI staat voor Fault indication
als het goed is moet er dan ergens een nummer tevoorschijn zijn te halen '
dat nummer zegt dan weer wat de storing is
effe googlen op FI en sp1
 
is het niet FI ? Fuel Injection ?
Wat maakt het nou uit hoe het heet, lijkt mij trouwens ook dat het Fault Indication is, omdat het over meer dan alleen maar het injectiesysteem gaat.
Maar "specialist" als je je Email nou eens zichtbaar maakt dan stuur ik je 2 storingscodelijsten, kan je het zelf uitzoeken en wordt je misschien echt een specialist ;)
 
je zal een handeling moeten verrichten zodat je de FI code krijgt te zien
aan de hand van de code weet je welke storing er is
bijvoorbeeld onsteking voorste cilinder
elke sensorstoring geeft een eigen code
dus met de code lijst en de juiste manier om de code te verkrijgen kom je een heel eind
bij de tl 1000 moet je ergens op een connector iets kortsluiten om de code te zien
 
O.k. dan, hieronder de beschrijving wat je moet doen om de code uit te lezen:
- Verbind de Service check connector door, dit is een 2-polige stekker met een bruine en een groene draad onder de passagiersbuddy/afdekkapje.
- Zet motor op contact, met de zijstandaard uit.
- Het FI lampje gebruikt lange (1,3 sec.) en korte (0,5 sec) knippercodes.
Een lange knippercode is het eerste getal van de code, de korte is het tweede getal.
Als er meerdere foutcodes zijn dan zal er na een tijdje nog een code na komen.

En zo wis je de foutcodes:

- Zet motor op contact
- Verbind de Service check connector door
- Verwijder de doorverbinder
- Het FI lampje brand ca. 5 seconden, tijdens het branden moet je de connector nogmaals doorverbinden.
Nu is de self-diagnosis memory gewist.

Succes
 
foutcode's TL-1000 injektiesysteem

als er een F1 melding is verbind dan in de stekker
(links achter onder duo/zijpaneel)de twee draden met elkaar.
het is een witte conector draadkleuren (wit met rood) en (zwart met wit)

code's voor de sensoren zijn ;

c00 systeem ok

c11 nokkenas positie
c12 krukas positie
c13 inlaatdruk
c14 gaskleppositie
c15 koelwatertemperatuur
c21 inlaatluchttemperatuur
c22 buiteluchtdruk

c23 omgevallen motor
c24 onsteking voorste cilinder
c25 ontsteking achterste cilinder
c31 versnellingsstanden
c32/c34 voorste injector
c33/c35 achterste injector
c41 brandstofpomp relais
c42 onstekingsschakelaar
 
foutcode's TL-1000 injektiesysteem

als er een F1 melding is verbind dan in de stekker
(links achter onder duo/zijpaneel)de twee draden met elkaar.
het is een witte conector draadkleuren (wit met rood) en (zwart met wit)

code's voor de sensoren zijn ;

c00 systeem ok

c11 nokkenas positie
c12 krukas positie
c13 inlaatdruk
c14 gaskleppositie
c15 koelwatertemperatuur
c21 inlaatluchttemperatuur
c22 buiteluchtdruk

c23 omgevallen motor
c24 onsteking voorste cilinder
c25 ontsteking achterste cilinder
c31 versnellingsstanden
c32/c34 voorste injector
c33/c35 achterste injector
c41 brandstofpomp relais
c42 onstekingsschakelaar


Nu vraag ik me af waar je code c23 voor nodig hebt.. Denk dat je het wel weet toch als je fiets ompleurt :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan