Storing honda fireblade 929

fireozzie

MF'er
28 jan 2008
63
0
Born
bij mij gaat een rood lampje branden en de melding FI gaat aan.
Dit gebeurt wanneer ik ga rijden en gaat dan niet uit.

als je de motor gewoon start en stationeer laat lopen komt niks.

afgelopen weekend een nieuwe luchtfilter geplaats.
hier denk ik zelf dat hier niks mis mee is.
alle kabels wat ik los heb gehaald heb ik weer bevestigt.

kunnen jullie mij mss helpen waar het probleem zou zijn.
 
Vervangen voor een standaard filter of een aftermarket filter?


Staat dacht ik voor fuel injection probleem ofzo?
Gevalletje van de waardes zijn niet meer zoals ze standaard waren.

Gebruik anders even de zoekfunctie van MF ;) Er staat namelijk meer dan genoeg. Of rij even langs de honda dealer met je probleem. Is waarschijnlijk gewoon kwestie van even resetten?
 
Laatst bewerkt:
Het lampje geeft aan dat er een storing in het injectiesysteem is, en dat je het geheugen uit moet lezen. We kunnen wel met zn allen gaan raden maar je weet het toch pas zeker als je hem uitleest.

En hoe doe je dat > WPHB
 
Vervangen voor een standaard filter of een aftermarket filter?


Staat dacht ik voor fuel injection probleem ofzo?
Gevalletje van de waardes zijn niet meer zoals ze standaard waren.

Gebruik anders even de zoekfunctie van MF ;) Er staat namelijk meer dan genoeg. Of rij even langs de honda dealer met je probleem. Is waarschijnlijk gewoon kwestie van even resetten?


:N FI staat voor Fault Indication, het kán natuurlijk wel een probleem van de injectie zijn.

Inderdaad gewoon even uitlezen wat het probleem geeft.
 
Laatst bewerkt:
Noem eens één storingscode die het FI lampje doet branden die níet te maken heeft met je brandstofmanagement. Oh, en pak gerust een storingstabel erbij.

Dat kan wel zijn, maar vooralsnog staat het voor Fault Indication.
Dat het nagenoeg direct of indirect met je brandstofmanagement te maken heeft zal inderdaad wel zo zijn.

Maar het kan dus ook indirect zijn!
Het is namelijk een foutmelding...

Een kennis van mij had eens een FI melding, en dat bleek de bank angle sensor te zijn die defect was...

Edit: De ecu geeft een melding nadat hij na enkele seconden geen reactie heeft gehad van een sensor, en dat kunnen er een aantal zijn. De meesten inderdaad die direct/indirect hebben te maken met brandstofmanagement...
 
Laatst bewerkt:
bij lage oliedruk brand FI ook hoor ;)

er zit onder je zadel een connector, daar kun je een weerstand of draadje op zetten (zie WPHB) en een foutcode uitlezen. Meestvoorkomende: defecte servomotor van de HTEV (klep in de uitlaat + klep in de luchtbox)
 
Hallo Alle,

Ben vandaag bij motorport in echt geweest. Daar hebben ze me de motor uitgelezen blijkt dat ik foutmeldcode 34 heb die heeft dus iets te maken met de inlaat klep van de luchtfilter.
Egcv and air intake valve servo motor

Wat ik heb gezien met het losmaken van de luchtfilter dat er een kabel los zat die bij de afstel schroef van stationeer lopen zat. Hierbij is het korste bij een motorje wat ook naar mijn menig de enige oplossing is waar hij thuis moest horen.
Dat is blijkbaar het motortje wat de klep moet bedienen.

Nu naar controle van de luchtfilter blijkt er niks in te zitten, de onderkast van de luchtfilterbox was open gezaagd en verder geen spullen erin.
Nu blijkt daar van alles in te moeten zitten.
Waarom dat mijn motor nooit van te voren geen foutmeldcode heeft aangegeven is mij nog steeds een ??????

Materiaal zou 330 euro gaan kosten.
Nou dan motorport Veldhoven gebeld over dit incident hier heb ik dus de motor gekocht afgelopen jaar. Maar hun vinden het dus raar waarom ik dan nooit van te voren een probleem heb gehad met de motor.

Kan dit kwaad als er niks in zit ??
 
Laatst bewerkt:
kan geen kwaad, meet ie verder ook niet. Enige dat kwaad kan is als je HTEV klep nu nog in je uitlaat zit en je servomotor het niet doet, dan mis je gewoon vermogen. Als die klep er ook uit is dan heb je kans dat je misschien de stekker van die servomotor geraakt hebt. Veel mensen slopen die flap uit de airbox en de klep uit de uitlaat maar laten de servomotor zitten omdat je dus anders die foutmelding krijgt.
 
Dan heb je foutcode 34 en 35 en ik kan je dan haast verzekeren dat de servomotor stuk is en dan is ook meestal je ecu doorgebrand.
Even de Hvix klep loshalen, schoonmaken en terugmonteren en kijken of deze soepel werkt, let ook op dat je hem er goed in terugplaats, want je kan het ook 180 graden andersom erin zetten.
De servomotor van jouw motor kan je vervangen door die van de CBR1000RR 2004/05, die zijn bij Ten Kate nog wel 2e hands voorradig.
Dan je ecu laten repareren ( carmo ) en deze storing treed altijd plotseling op.
Vaak gaan onervaren sleutelaars zaken combineren en betrekken met elkaar, maar acht dan wordt het weer een geweldig zoekplaatje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan