storing in draadboom

lois2

Rookie
8 jun 2016
13
4
heijen
ik heb een enduro motor waar een nieuwe draadboom op is gemaakt alles is getest op een 12v accu maar nu loopt de motor op een lichtspoel van 6v maar de verlichting werkt niet goed als de motor loopt het achterlicht brand maar als ik de voorlamp er in doe brand het voor licht en gaat hij achter weer uit kan iemand daar mee helpen ik denk zelf dat dit een aarde probleem is
 
ik heb een enduro motor waar een nieuwe draadboom op is gemaakt alles is getest op een 12v accu maar nu loopt de motor op een lichtspoel van 6v maar de verlichting werkt niet goed als de motor loopt het achterlicht brand maar als ik de voorlamp er in doe brand het voor licht en gaat hij achter weer uit kan iemand daar mee helpen ik denk zelf dat dit een aarde probleem is

Probeer inderdaad in je vraagstelling wel rekening te houden met interpunctie. Dan leest het voor de lezers wat makkelijker weg, én zijn ze dus ook eerder geneigd je te helpen. Hoe minder moeite het ons kost om te lezen, hoe hulpvaardiger we blijven.
Motorrijders he :+, die moet je een beetje vertroetelen.
 
Heb je een multimeter? Zo niet koop/leen er één en begin te meten.

Als je niet weet wat te meten... Zoek op spanningsverlies en 1-2-3-4 meetmethode
 
Lampjes van 6 V gebruikt?
Als je het voorlicht inschakelt heb je dan nog spanning op je achterlamp? valt'ie helemaal weg of zakt'ie in naar slechts een paar volt?
 
Koplamp met te groot vermogen?
Jep, dat is inderdaad een mogelijkheid maar er is nog heel veel informatie nodig om daar achter te komen. Met wat we nu weten, nieuwe boom, enduro, 12v accu, 6v spoel kunnen we alle kanten op gaan raden en vragen.
Om maar wat te noemen, zit de accu nog aangesloten bijvoorbeeld, waarom een nieuwe boom, waarom zes volt spoel, welke spoel, China of oem en ga zo maar door.

Dus totdat of @lois2 komt met info of iemand stelt per ongeluk uit een van de mogelijke vragen de juiste gaan we hier niks mee kunnen beginnen.

Oftewel, “help me moto is stuk wat kan het zijn?“ topic.
no offense hoor verder, @TS zie maar wat je er mee doet met alle bovenstaande informatie.
 
ik denk aan aarde probleem als er 1 lamp brand en de ander gaat uit dan is dat geen teken dat er te weinig of te veel stroom is.dan zullen beide lampen heel zwak moeten branden of beide heel fel tot eentje doorpiept
 
ik denk aan aarde probleem als er 1 lamp brand en de ander gaat uit dan is dat geen teken dat er te weinig of te veel stroom is.dan zullen beide lampen heel zwak moeten branden of beide heel fel tot eentje doorpiept
Op basis van dit antwoord en dat je schijnbaar mijn vorige post niet hebt gelezen of niks mee kunt vermoed ik dat je maar weinig affiniteit met elektrotechniek hebt?
 
Met het type motor kunnen we misschien wat meer informatie vergaren over de lichtspoel(en) die hierin zitten. Sommige (oude) enduromotoren hebben aparte spoelen voor de verlichting voor/achter

Zonder dit onderwerp/topic verder te laten ontwrichten, ik schreef al tevergeefs trouwens het volgende.

Jep, dat is inderdaad een mogelijkheid maar er is nog heel veel informatie nodig om daar achter te komen. Met wat we nu weten, nieuwe boom, enduro, 12v accu, 6v spoel kunnen we alle kanten op gaan raden en vragen.
Om maar wat te noemen, zit de accu nog aangesloten bijvoorbeeld, waarom een nieuwe boom, waarom zes volt spoel, welke spoel, China of oem en ga zo maar door.

Dus totdat of @lois2 komt met info of iemand stelt per ongeluk uit een van de mogelijke vragen de juiste gaan we hier niks mee kunnen beginnen.

Oftewel, “help me moto is stuk wat kan het zijn?“ topic.
no offense hoor verder, @TS zie maar wat je er mee doet met alle bovenstaande informatie.
Maar wellicht komt het nu helemaal goed, tegen beter weten in dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan