Storing in het PGM-FI-systeem

Stylus

MF'er
8 sep 2004
67
0
Hello folks,

Bij mijn Honda Lead(info: Honda Lead NHX110 wil niet starten) heb ik denkelijk een storing in het PGM-FI systeem, weet iemand hoe ik dit kan oplossen zonder naar de handelaar te moeten, of kan het zijn dat de kleppen niet goed afgeregeld zijn?

Alvast hartelijk bedankt,

TSYLUS
 
Storingsgeheugen uitlezen voor een indicatie van de oorzaak, probleem oplossen.

Hoe lees ik het storingsgeheugen uit? > wphb


Ik neem aan dat het wphb het werkplaatshandboek betekend, weet er iemand of dit ook online te vinden is, misschien staan er zelfs al mogelijke storingen in zonder dat men het geheugen moet laten uitlezen.
 
Als je zelfs niet bekend bent met het begrip WPHB heb ik het vermoeden dat je geen echte sleutelaar bent. Dan is het misschien niet zo handig zelf te gaan lopen pielen aan een dergelijke storing/melding.
Ja, een motorboer kost geld, ik snap ook best waarom je de vraag stelt. Maar als je niet weet wat je doet kan het soms alleen maar duurder uitvallen.
 
Kun er me misschien iemand kort uitleggen wphb betekent en hoe ik het PGM-FI moet uitlezen?

Ik zou eens op internet zoeken naar een werkplaatshandboek (wphb). Ook wel eens te vinden onder service manual, werkstatthandbuch of repair manual.
Mocht je niets kunnen vinden dan zoek een dealer op, uitlezen kost echt niet de halve wereld en dan weet je gelijk meer.

Je kan zelf met je bedrading gaan klooien maar let dan wel op, je cdi is een van de duurdere onderdelen van je motor. Als je die kortsluit op de een of andere manier kan je zomaar een dure reparatie veroorzaken.
Heb zelf ook een kapotte cdi gehad door een kabelboom die klem zat tussen het balhoofd en frame, reparatie kostte me iets van 3 a 400 euro.
Een nieuwe cdi voor die motor kostte me 1100 ivm startonderbreker/contactslot + nieuwe sleutels die vervangen moeten worden.

Al met al is het daarom helemaal niet zo'n domme gedachte om eens een motor zaak op te zoeken. Zeker als je met een vage storing zit die je niet opgelost krijgt.
Geloof het of niet, maar daar hebben ze er voor geleerd.

En als je twijfelt over de kosten kan je natuurlijk bij binnenkomst eerst vragen wat eea gaat kosten. Zo heb je ook niets aan je motor als ie niet wil starten.

Verder, als je een bedrijf zoekt wat electronica kan repareren dan kan ik je Carmo aanbevelen. Zitten in Helmond, heb er zelf goede ervaringen mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan