storing rsv

tribalman

MF'er
1 dec 2004
247
0
41
Den Helder
Hallo,

Ik heb sinds afgelopen week en storing in mijn elk. systeem van mijn Aprila RSV mille 2003.
Als ik het contact aanzet beweegt de toeren teller en de diverse lampjes gaan branden.
Dat is niets raar tot dat ik wil starten, dan hoor je een tik en als gaat uit.
Alles na gekeken van de zekering etc gb. Even rommelen aan een stekkertje en lampjes etc werkte weer. Tot dat je weer wil starten en dan ligt alles weer plat. Vervolgens een stekkertje los gehaald onder het zitje bij de accu en probleem op gelost. Maar de temperatuurmeter op de display werkt dan niet en geeft de melding EFI.

Toen de motor liep en het stekkertje in elkaar had. En er aan rommel slaat de motor af, lijkt mij iets van sluiting. Vraag wat kan het zijn en waar kan ik het verder in zoeken.
 

x7

MF veteraan
23 aug 2006
7.942
0
Erica
Daar is sowieso mee gerommeld,Ik zou dan ook eerst alle prutswerk nakijken.
 

e-Mille

Die hard MF'er
24 aug 2012
960
7
Oosterhout (N-Br)
Zwakke of kapotte accu? Controleer eens of deze nog wel voldoende oplaad als de motor loopt. Minimaal 13,8 volt liefst iets meer.
 
Laatst bewerkt:

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
5.545
267
50
wezemaal
je hebt ergens een overgangsweerstand waardoor je bij zware belasting een serieuze spanningsval krijgt.
 

tribalman

MF'er
1 dec 2004
247
0
41
Den Helder
De accu is vorig jaar vervangen voor een nieuwe. Als ik het stekkertje los laat liggen is het starten en lopen. Dus ik denk dan de accu niet het probleem geeft.

Als ik het stekkertje in elkaar steek hoor je bij het starten een harde tik uit het kontje.
En alles lampjes gaan dan uit. Zodra ik het stekkertje weer los trek is het start en gelijk lopen. Kan het dan het startrelais zijn?

Het schakelaartje wat je ziet zit normaal afgedekt en zit deels onder het duo zitje.
Ik dacht dat het iets van een boardcomputer was. Maar daar heb ik geen verstand van.
Weet ook niet waarvan het is, maar is wel netjes gedaan. Er is dus niet dom weg geknipt of zo. Kan het iets zijn om de computer op een andere map te zetten voor op het circuit?

De motor heeft in 2007 te koop gestaan op het forum. Wie weet er iets meer vanaf een blauwe RSV zijn er maar een paar van te vinden
 

Kuupertje

Die hard MF'er
22 sep 2014
524
46
27
Op de aardgasbel
Ziet er trouwens uit dat er een schakelaar zit op het restrictiekabeltje?
Klopt. Kan niet missen. Sommige eprom ontwikkelaars zoals Gabro of Forza zetten twee mappings op hun eproms. Door het restrictiekabeltje los of vast te maken kun je switchen tussen de mappings. Schakelaartje er tussen is dan ideaal.
 

Erwin83

MF veteraan
8 okt 2007
1.010
21
36
Malden
Is die losse stekker niet je diagnose stekker? Die zit namelijk ook daar in de buurt.
Die moet los zijn bij normaal gebruik, en verbind je alleen om de diagnose modus op het dashboard te activeren (zo kun je foutcodes uitlezen).

Ik weet niet of de motor normaal moet kunnen starten en lopen als je diagnose modus actief hebt.
 

tribalman

MF'er
1 dec 2004
247
0
41
Den Helder
Het schakelaartje kan van de eprom zijn ivm de org. demper te kunnen rijden.
Het is netjes gedaan dus ik denk dat het wel klopt puntje opgelost.

De stekker die nu los gemaakt is heeft 2 jaar in elkaar gezeten en nooit een probleem geweest. Ik denk dus ook niet dat die voor de diagnose is. Maar waarom gaat de motorsysteem plat als ik hem start en de stekker zit in elkaar. Stekker uit elkaar werkt de motor normaal alleen krijg ik een code EFI op het display.
 

tribalman

MF'er
1 dec 2004
247
0
41
Den Helder
Gisteren aan het zoeken geweest naar het probleem. Nu heb ik aan de andere kant van het stekkertje een zwart doosje gevonden. Ik denk dat deze het probleem moet geven maar wat is het voor ding
 

x7

MF veteraan
23 aug 2006
7.942
0
Erica
Als de middelste(beweegbare) contact met een van de buitenste contacten verbinding maakt zou de motor niet mogen lopen.
 
Laatst bewerkt: