storing/sluiting in knipperlichten

wolfiedt

Rookie
15 dec 2012
16
0
Witteveen
sinds kort ben ik trotse eigenaar van een kawasaki zx7r, toen ik hem kocht zat er echter sluiting in de knipperlichten. na een lange dag zoeken ben ik nog niet tot een oplossing gekomen... de knipperlichten zijn led, controle lampje niet.

dit is het probleem:

vanaf de clignoteur gaat een knippersignaal naar de schakelaar, hier wordt onderscheidt gemaakt tussen links en rechts. de beide draden worden in 3 gesplitst, 1 naar knipperlicht voor, 1 naar knipperlicht achter en het overige dunne draad gaat naar het enige controle lampje. dit laatste houdt dus in dat er 2 plusdraden op het controle lampje bevestigd zijn. wanneer de rechterkant ingeschakeld wordt is alles goed, wanneer de linkerkant in wordt geschakeld blijft het controle uit en gaan alle 4 de knipperlichten branden (alarmlicht).

volgens mij blijft de reststroom te hoog wanneer het linkerknipperlicht aangeschakeld wordt of de ene kant wil geen min worden.... wanneer het controle lampje verwijderd wordt werken de knippelichten wel zoals het hoort...

heeft iemand een idee wat er fout kan zijn en hoe dit opgelost kan worden?
 
Bekend probleem,controle lampje maakt massa via de richtingaanwijzer die op dat moment niet is ingeschakeld. In dit geval kun je weerstanden parrallel schakelen over je led knippers,zodat er weer voldoende weerstand is.
Probleem is dan opgelost.

Zomaar een voorbeeld,maar elke motorzaak verkoopt deze.

Online Relais en Weerstanden voor iedere Motor - Mymotor.nl
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan