Storing snelheidsmeter R1 2004

Mark2302

MF'er
12 dec 2013
91
9
Appingedam
Hoi,

Zoals de titel al doet vermoeden, heb ik een elektronisch probleem met de snelheidsmeter van mijn R1.
Wanneer de motor op temperatuur is, komt het regelmatig voor dat de display bij het accelereren in storing schiet.
Hierbij gaat het storingslampje branden, valt de snelheidsmeter uit en krijg ik een melding "error-1" en "error-2".
Ik heb gezocht naar de betekenis van deze codes en volgens het WPHB heeft dit te maken met het in- en uitgaande signaal van de ECU naar de ontsteking en zou de motor dus uit moeten vallen/ niet kunnen starten.
Echter, blijft de motor zelf gewoon doorlopen alsof er niks aan de hand is en blijft het probleem beperkt tot de display.
Ook op de testbank deed het probleem zich niet voor en zag je er ook niks van terug in de vermogenscurve.

Omdat beelden vaak meer zeggen dan woorden, heb ik er een filmpje van gemaakt om het e.e.a. wat te verduidelijken (zie hieronder).
Het probleem doet zich meteen in het begin voor en na ca. 50 seconden gebeurd het nogmaals.


Is er iemand bekend met dit probleem, of met een mogelijke oplossing?

B.v.d.

Mark
 
Misschien je snelheidssensor die af en toe geen signaal doorgeeft.
NR19 op de tekening,
yamaha-yzf-r1-2004-5vy1-holland-1c5vy-300e1-electrical-1_big3IMG01049225_5bfd.gif
 
Bedankt voor de reacties,
Ik heb nu in ieder geval een idee in welke richting ik het zoeken moet/ waar ik beginnen moet met zoeken...
Ik zal beginnen met het nalopen van de bedrading/onderdelen, met een beetje mazzel is het dus gewoon een stekkertje of contactje dat beter bevestigd moet worden?(!)

mvg.

Mark
 
Terug
Bovenaan Onderaan