Storing

ZXR750muis

Rookie
29 sep 2005
22
0
Heteren
Ik las van Duckman dat jullie me misschien konden helpen.

Ik zit met een vreemde storing, als ik de motor start wat hij overigens prima doet, en ik rij een stukje dan begint hij te pruttelen alsof je geen benzine meer hebt. hij slaat uiteindelijk ook af, als je hem dan na 1 minuut weer start
dan pakt hij weer goed op en is het probeem als sneeuw voor de zon verdwenen
Ik heb de tankontluchting al helemaal nagekeken, daar leek het eerst op, maar dat heeft niet geholpen, het maakt niet uit of de tank vol of half vol of bijna leeg is.
Wie o wie kan mij helpen met dit probleem.

Alvast bedank
 
klopt hij is van 96 en heeft er al een dikke ton op staan
maar wat als het de ontsteking ht niet is dan ben ik weer een hoop geld kwijt
of is er een ergens 1 dag te leen dan weet ik het meteen.
 
Een brandstof-opvoerpompje KAN zoiets veroorzaken, bij mijn twindiesel brom-voertuigje is/was zoiets aan de hand waar momenteel naar gezocht wordt (een temperatuursensor kàn zoiets soms ook flikken); om het pompje te bereiken moet echter de motor van het frame afgenomen worden, zit niet normaal bereikbaar.

Typisch inderdaad: kennelijk bij 1 tussentemperatuur in het opwarmingsproces, de storing laat bij koud weer wat langer op zich wachten en treedt bij zeer warm weer heel soms niet of nauwelijks op ("even stotteren"); valt na half-warm rijden (bijna altijd) de motor uit, dan meestal na 1 minuut wachten tamelijk vlotte her-start, soms een stukje verder herhaald stilvallen maar zeker na de 2e keer geen last meer.

Het lijkt alsof "iets" na het stilvallen, door de restwarmte van het blok over een "dood punt" heen moet worden geholpen.

Eenmaal over dit punt heen rijdt de boel gewoon door zolang er maar brandstof en smering is.

Heeft je machine een brandstofpompje dan zou ik dat als hoofdverdachte beschouwen.
 
Lijkt idd brandstof pompje. Zit onder de buddy vlak boven de achterbrug ophanging rechts.

Pompje van zxr 400/750 ZX 7 / 9 passen allemaal.
ff zoeken op de sloop. ze zijn er nog wel ca. 75.00 Een nieuwe kost 199.00 ex.

Als je kontakt aanzet hoor je em lopen. Als de brommer loopt hoor je em ook. Echter niet zo snel als bij starten. Maakt een pompend geluid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan