Storingsmelding na onderhoud. Waarschijnlijk electrisch. Navigator 1000

WimNavigator

Rookie
12 nov 2022
10
2
Ik kan jullie deskundigheid wel gebruiken. Motor is een Cagiva Navigator uit 2000.

Probleem: F1 melding na onderhoud.
Accu lijkt leeg te lopen
Luchtfilter vervangen, bougies vervangen. Koelvloeistof vervangen.

Symptomen:
FF melding
Niet willen starten na koude nacht. Raar klikkend geluid.
Kapot lampje achterlicht na onderhoud.
Uitval dashboard, knippers en achterlicht. Bleek een kapotte zekering te zijn. Inmiddels vervangen en boel doet het weer.

Historie:
Na gedane onderhoud deed hij het even prima. Motortje loopt aanzienlijk beter. Echter na km of acht bij de pomp ontdekt dat achterlicht defect was. Toen ook FQ melding die niet meer weg gaat. (Ook niet na ontkoppelen accu)

Vragen/vermoedens:
Kapot lampje, kapotte zekering= spanningsregelaar kapot?
Niet willen starten= kapotte accu?(is ooit leeg gestart)
Spanningsverlies, foutmelding door kapotte spanningsregelaar of ergens kortsluiting?
Verkeerde bougies erin? In wp-handboek staat dat de achterste cilinder een iets andere heeft.

Iemand een adres in omgeving Den Haag waar ik de Navi kan laten uitlezen?

Geplande acties:
Meten of het aan de SR ligt.

Adviezen?
 
Lijkt me geen verband te hebben met het onderhoud. Zon navigator heeft toch vrij eenvoudige knippercodes? Als een TL1000. Valt wel te googlen hoe je die opwekt.
 
Deze heeft inderdaad het zelfde systeem als de TL1000. Uitlezen gaat ook op de zelfde manier. Onder het zadel in de buurt van het slot zit de diagnose stekker waar je 2 kabels moet doorverbinden, zie foto
Even googlen voor de servicemanual en dan uitlezen.

DEALER.jpg
 
Tja, wat is makkelijk..... Die zit in het blok, achter de koppelingskorf. De stekker is makkelijker te vinden, die hoort in de buurt van de rechter framekoker te zitten. Je ziet de kabel daar wel uit het blok komen.

Heb je al een manual?
 
Opgelost. De kabel van de GiPro Gear indicator bleek knel te zitten en maakte sluiting. Zonder die uitleestip was het moeilijk geworden. Heel erg bedankt.
Btw, ik las ergens dat de ecu van de Cagiva Raptor het blok een stuk soepeler maakt. Weet jij hier iets van Alfred?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan