Storm en rijden

Dat lijkt zo... Hij wil sowieso naar rechts met wind van links en die voel je voornamelijk op je wielen. Door naar links te hangen stuur je dus eigenlijk structureel naar links om te corrigeren op de wind.
 
maar even een vraagje dus: je moet dus gaan hangen naar de kant waar de wind vandaan komt, en
stel dat de wind van links komt, dan hangt je motor dus zo ~~~~ \\ .

nu heb ik het gevoel dat terwijl ik dat doe en probeerte ' ontspannen ' de gehele onderkant naar rechts wil, en dus _ plat... :?

is dit iets wat maar 'zo lijkt' ? Of 'hang' ik dan verkeerd? :?

Klopt. Daarbij niet vergeten wat druk op je stuur te houden naar links en vlagen op te vangen door een combinatie van iets rechts stuuruitslag (motor "valt"naar links tegen de wind in) en een beweging vanuit je heupen, zeg maar zoals je hebt geleerd bij de bijzondere verrichtingen.
 
in theorie weet ik het allemaal wel ongeveer, maar de praktijk.. :X

zaterdag op de flyover van het prins clausplein van A12 naar A13 ook nog aardig richting vluchtstrook/vangrail gezet -O- vind het maar niets, maar ja.. laat me ook niet kennen *D
 
in theorie weet ik het allemaal wel ongeveer, maar de praktijk.. :X

zaterdag op de flyover van het prins clausplein van A12 naar A13 ook nog aardig richting vluchtstrook/vangrail gezet -O- vind het maar niets, maar ja.. laat me ook niet kennen *D
Niet verkrampen, goed kijken (kijktechniek is een van de dingen die je heel makkelijk niet meer (goed) doet als je iets eng vindt) en ja, die fly-over is bij harde wind uit bepaalde richtingen ook een heel vervelend ding om te moeten rijden :Y

"doen" op een zo verstandig mogelijke manier is de enige mogelijkheid om de praktijk ook onder de knie te krijgen :Y
Oh ja: Om over na te denken: Probeer dingen niet té bewust te doen. Te veel nadenken en bewust corrigeren zorgt er voor dat je per definitie te laat corrigeert ;)
 
Hebben de mensen hier ook nog tips voor mij als bijrijder? Rijd met BoosB regelmatig A16, daar heb je altijd flink last van zijwind...
 
@ pizzabenly, heb je een brommerkenteken of een motorkenteken? Ik heb zelf ook een 50S, en ik heb een probleempje.... Misschien kunnen we informatie uitwisselen of de handen ineenslaan als je hetzelfde probleem hebt i.v.m. typegoedkeuring.

Groeten, Benly
 
Terug
Bovenaan Onderaan